• 0

Više od polovine stanovnika uspelo da uštedi tokom krize, ali evo gde im odlaze silne pare

Kada nema odlazaka na posao i putovanja, Amerikanci najviše troše na kućne ljubimce

  • 0
pas, kućni ljubimac

Foto: Unsplash

Pandemija korona virusa uticala je na budžete 64 odsto Amerikanaca i promenila njihove potrošačke navike, i to kod obe "kategorije": i zaposlenih i nezaposlenih.

Iako je došlo do velikih finansijskih potresa u smislu smanjenja zarade ili gubitka posla, oni koji su uspeli da zadrže radno mesto, primetili su da štede mnogo više nego pre: nisu odlazili na posao, i trošili za gorivo i hranu, nisu mogli da posećuju teretane i zabavna mesta, putovanja su ograničena.

Međutim, prema podacima aplikacije Mint, koja prikuplja informacije o potrošačkim navikama, povećali su se troškovi za kućne ljubimce, obrazovanje, domaćinstvo i ulaganja. O tome smo nedavno pisali.

Šenon Meklej, finansijski stručnjak iz SAD, kaže da je zabeležen rast u kupovini ili usvajanju kućnih ljubimaca, jer Amerikanci i dalje masovno rade od kuće, pa sada imaju vremena da im se posvete. Trošak se, međutim, ne odnosi samo na kupovinu ljubimaca, već i opreme i hrane za njih.

Stanovnici ove zemlje su jednostavno preusmerili svoje troškove, jer su uglavnom štedeli za putovanja, kojih je sada vrlo malo. Amerikanci naročito vole da posete Evropu, a to se sada čini kao "misaona imenica", u jeku pandemije. Takođe, ono gde je primetan dodatni trošak jeste hrana.

Trošenje na hranu se povećalo za 54% u februaru i martu, jer su ljudi panično kupovali i stvarali zalihe, kao i svuda u svetu, ali se zato potrošnja u restoranu smanjila na 44 odsto u martu i aprilu. Čak i sada kada objekti rade, Amerikanci ih slabo posećuju jer se plaše širenja zaraze.

Uprkos povećanju u nekim kategorijama, više od 53 odsto Amerikanaca kaže da troši manje i štedi više. Ali, pitanje je do kad će ta štednja trajati, budući da bi mnogi uskoro mogli da se vrate u kancelariju. Meklej predviđa da će ljudi putovati više čim im to bude dozvoljeno i da će svu ušteđevinu dati u te svrhe.

Predviđa da će ljudi nastaviti da štede na članarinama u teretanama, tj. da će vežbati kod kuće.

Video: Crne kokoške najskuplje na tržištu: Cena im dostiže čak do 5.000 evra

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke