Odeća za decu 300 RSD, stvari za kuću 1 evro: Šef Pepka nam otkriva šta donose u Srbiju

 
  • 31
Marcin Stanko, Pepco, intervju Biznis Ilustracija: Nikola Jovanović Foto: Privatna arhiva/Pepco

Godinama već, činjenica je da maloprodajni lanci zaobilaze ostatak Srbije, a i oni koji dođu, liče jedan na drugi. Ponuda se tako svede na nekoliko svetskih kuća.

Dobra vest je da konačno postoji nekoliko brendova koji planiraju da uđu na tržište Srbije u manje gradove. Jedan od  njih je evropski maloprodajni lanac odevnih predmeta i opreme za kuću "Pepko" (PEPCO), koji nam stiže ove jeseni. 

Marcin Stańko, operativni direktor kompanije PEPCO za centralnu i istočnu Evropu, u intervjuu za Telegraf Biznis otkriva šta će potrošači u Srbiji moći da kupiju i po kojima cenama od 23. oktobra, i koliko se razlikuje ovaj lanac od konkurencije.

  • Koja je to osnovna novina koji kupci u Srbiji mogu da očekuju?

- Za srpske kupce novitet će biti široka ponuda kompanije PEPCO i proizvodi po niskim i veoma pristupačnim cenama. Kupci naše kompanije redovno posećuju naša prodajna mesta, više od tri puta mesečno u proseku. Po njihovom mišljenju, naše prodavnice se u prvom redu ističu po niskim cenama, privlačnoj ponudi proizvoda, prostoru za udobnu kupovinu i po profesionalnoj usluzi koja se pruža kupcima.

Svakog meseca, preko 19 miliona potrošača poseti prodavnice ovog lanca u Evropi i čvrsto verujem da ćemo, slično kao na drugim tržištima, ispuniti očekivanja potrošača u Srbiji i da će oni odlučiti da ostanu sa nama.

  • Nabrojte nam najmanje 5 proizvoda koji će biti predstavljeni na našem tržištu?

- Mi našim klijentima nudimo proizvode koje žele i koji su im potrebni na dnevnom nivou, da obuku članove svoje porodice i da ukrase i opreme svoje domove po niskim cenama. Ponuda uključuje hiljade proizvoda, oko 40 grupa proizvoda kada je u pitanju odeća (uključujući cipele i donji veš) pokrivaju oko 60% ponude našeg trgovinskog lanca dok proizvodi koji su deo opšteg plasmana prodaje čine 40%.

Navešću par primera. Imaćete bodiće za bebe od 100% organskog pamuka za 300 dinara, Diznijevu odeću za devojčice i dečake napravljenu od 100% pamuka i dodatke za kuću i kuhinju čak i po ceni ispod 120 dinara.

Većina kompanija bira glavni grad a vi ste se ipak odlučili za druge gradove u Srbiji. Koliko će to uticati na razvoj lokalne samouprave i na koji način će to uticati na potrošače u manjim gradovima?

Pepco "Imamo ono što vam treba na dnevnom nivou, da obučete članove porodice i da ukrasite i opremite domove po niskim cenama"/Foto: Pepco

- Mi bismo hteli da budemo najjeftiniji i najpoznatiji brend koji nudi niske cene za odeću i opremu za kuću u Evropi. Ono po čemu se razlikujemo i ono što naši potrošači cene jeste to što smo im blizu, u komšiluku. Imajući u vidu ovu ambiciju i pristup, nećemo sebe ograničiti na glavni grad i doći ćemo i u male gradove i gradove srednje veličine.

Pored toga što smo dobar poslodavac i pouzdan poslovni partner, mi smo aktivni u društvu. PEPCO se fokusira na pomoć deci, i u prvom redu se uključuje u aktivnosti čiji je cilj unapređenje kvaliteta  njihovog slobodnog vremena.

Primetne su desetine programa u oblasti korporativne društvene odgovornosti koje realizujemo u svakoj zemlji u kojoj poslujemo. U svim ovim zemljama mi sarađujemo sa nevladinim organizacijama koje pomažu deci iz ugroženih porodica, deci koja su finansijski ugrožena ili žive na marginama društva.

  • Kako birate lokacije i na osnovu čega? Da li cena uvek najvažnija pri izboru?

- U procesu izbora lokacije uzimamo u obzir mnogo parametara. Tražimo poslovne prostore koji ispunjavaju naše zahteve kao što su površina – preporučeni prostor, koji pokriva između 400 i 600 kvadratnih metara, da što više liči na pravougaonik po obliku ili da nema unutrašnje stubove.

Naše prodavnice treba da se nalaze u tržnim centrima ili maloprodajnim parkovima ali mogu biti smeštene i blizu glavnih saobraćajnica koje nude pristup stambenim naseljima, na vidnim mestima i sa pristupom glavnim putevima.

  • Delom ste mi mi odgovorili na pitanje, ali mi objasnite po čemu je još Pepco drugačiji. Utisak je da maloprodajni lanci liče jedan na drugi

- Po svom konceptu PEPCO radnje su različite u odnosu na druge maloprodajne lance. Ovo je lanac samouslužnih maloprodajnih prodavnica koje su locirane blizu potrošača i nude optimalan opseg proizvoda po niskim cenama.

Naše prodavnice se najčešće nalaze u naseljima gde se nalaze i maloprodajni prehrambeni lanci  i na taj način se zaokružuje sveobuhvatna komercijalna ponuda. Glavna naša pretpostavka koja se tiče unutrašnjosti prodavnice jeste da mora biti prikladna, udobna i intuitivna.

Pepco "Planiramo da otvorimo oko 30 prodavnica u različitim delovima zemlje i zaposlimo 200 ljudi"/Foto: Pepco

S tim u vezi, glavni prolaz sugeriše potrošačima lake izbore: proizvode za decu ili odrasle, odeću ili kuću. Dakle, na ulazu ćete uvek naći najbolje opcije za kupovinu.

  • Koliko novih radnih mesta ćete otvoriti u prvom „talasu“  prilikom otvaranja?

- Mi smo već otvorili 100 radnih mesta. Za vreme prve godine poslovanja na srpskom tržištu, planiramo da otvorimo oko 30 prodavnica u različitim delovima zemlje i zaposlimo do 200 ljudi. Zapošljavaćemo na redovnom nivou, u skladu sa razvojem brenda. Sva pitanja koja se tiču zaposlenja možete poslati na imejl adresu: karijera@PEPCO.eu.

  • Hoćete li se odlučiti za tim iz Srbije ili ćete dovesti svoje ljude?

- Već smo zaposlili 50 ljudi iz Srbije koji rade u prodavnicama ili u administraciji. Celom grupom će upravljati Tomislav Bekavac koji je nadležan za sveukupno poslovanje kompanije u regionu (Hrvatska, Slovenija i Srbija).

  • Šta vi lično očekujete od dolaska i da li se plašite konkurencije?

- Veoma sam uzbuđen zbog ulaska na tržište Srbije. Volimo nove izazove i imamo dobru ponudu, proizvode i pristup poslu kojim možemo da pariramo konkurenciji.

Srbija je naredni korak u razvoju brenda.

Mi smo već prisutni u 12 evropskih zemalja (Bugarska, Češka Republika, Hrvatska, Estonija, Mađarska, Letonija, Litvanija, Poljska, Rumunija, Slovačka, Slovenija i Italija gde smo prve prodavnice otvorili u septembru).

Snažno verujem u jako dobru perspektivu kompanije na srpskom tržištu.

Video: Znate li šta zapravo znače datumi na namirnicama?

(v.bjelić@telegraf.rs)

Video: Skupština počela rad minutom ćutanja za stradale u NS i Dragana Markovića Palmu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Svetski putnik

    18. oktobar 2020 | 10:21

    Svuda po svetu je garderoba i hrana jeftina samo kod nas su stavka. Sve sto je normalno u svetu kod nas je hit. Narode najskuplje placamo sve a kvalitet je nikakav, hrana modifikovana i otrovna, garderoba same krpe, tehnika krs a cene bolesne. Patike kod nas koje prezentuju za najnovije kostaju 250eu a iste te patike su svuda 50 eu. Mobilni telefoni svuda jeftiniji a kod nas cifre nerazumene.

  • Jagodinka Simonović

    18. oktobar 2020 | 09:20

    Kupovala sam u Pepku u Segedinu i Zagrebu. Dobre stvari za decu i baš jeftine. Za 20e puna kesa. U rangu je C&A, a jeftiniji su od njih. Ima igračke i stvari za kuću. Samo da ne bude da ovde lupaju cene i da budu duplo skuplji nego u drugim zemljama.

  • Pera D

    18. oktobar 2020 | 11:06

    Četiri radnice na petsto kvadrata, tu se više ni o plati ne radi.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>