Odeća za decu 300 RSD, stvari za kuću 1 evro: Šef Pepka nam otkriva šta donose u Srbiju
![Marcin Stanko, Pepco, intervju Biznis Marcin Stanko, Pepco, intervju Biznis](https://xdn.tf.rs/2020/10/16/marcin-stanko-pepco-intervju-biznis-460x0.jpg)
Godinama već, činjenica je da maloprodajni lanci zaobilaze ostatak Srbije, a i oni koji dođu, liče jedan na drugi. Ponuda se tako svede na nekoliko svetskih kuća.
Dobra vest je da konačno postoji nekoliko brendova koji planiraju da uđu na tržište Srbije u manje gradove. Jedan od njih je evropski maloprodajni lanac odevnih predmeta i opreme za kuću "Pepko" (PEPCO), koji nam stiže ove jeseni.
Marcin Stańko, operativni direktor kompanije PEPCO za centralnu i istočnu Evropu, u intervjuu za Telegraf Biznis otkriva šta će potrošači u Srbiji moći da kupiju i po kojima cenama od 23. oktobra, i koliko se razlikuje ovaj lanac od konkurencije.
- Koja je to osnovna novina koji kupci u Srbiji mogu da očekuju?
- Za srpske kupce novitet će biti široka ponuda kompanije PEPCO i proizvodi po niskim i veoma pristupačnim cenama. Kupci naše kompanije redovno posećuju naša prodajna mesta, više od tri puta mesečno u proseku. Po njihovom mišljenju, naše prodavnice se u prvom redu ističu po niskim cenama, privlačnoj ponudi proizvoda, prostoru za udobnu kupovinu i po profesionalnoj usluzi koja se pruža kupcima.
Svakog meseca, preko 19 miliona potrošača poseti prodavnice ovog lanca u Evropi i čvrsto verujem da ćemo, slično kao na drugim tržištima, ispuniti očekivanja potrošača u Srbiji i da će oni odlučiti da ostanu sa nama.
- Nabrojte nam najmanje 5 proizvoda koji će biti predstavljeni na našem tržištu?
- Mi našim klijentima nudimo proizvode koje žele i koji su im potrebni na dnevnom nivou, da obuku članove svoje porodice i da ukrase i opreme svoje domove po niskim cenama. Ponuda uključuje hiljade proizvoda, oko 40 grupa proizvoda kada je u pitanju odeća (uključujući cipele i donji veš) pokrivaju oko 60% ponude našeg trgovinskog lanca dok proizvodi koji su deo opšteg plasmana prodaje čine 40%.
Navešću par primera. Imaćete bodiće za bebe od 100% organskog pamuka za 300 dinara, Diznijevu odeću za devojčice i dečake napravljenu od 100% pamuka i dodatke za kuću i kuhinju čak i po ceni ispod 120 dinara.
Većina kompanija bira glavni grad a vi ste se ipak odlučili za druge gradove u Srbiji. Koliko će to uticati na razvoj lokalne samouprave i na koji način će to uticati na potrošače u manjim gradovima?
![Pepco Pepco](https://xdn.tf.rs/2020/10/17/pepco-stvari-za-kucu-460x0.jpg)
- Mi bismo hteli da budemo najjeftiniji i najpoznatiji brend koji nudi niske cene za odeću i opremu za kuću u Evropi. Ono po čemu se razlikujemo i ono što naši potrošači cene jeste to što smo im blizu, u komšiluku. Imajući u vidu ovu ambiciju i pristup, nećemo sebe ograničiti na glavni grad i doći ćemo i u male gradove i gradove srednje veličine.
Pored toga što smo dobar poslodavac i pouzdan poslovni partner, mi smo aktivni u društvu. PEPCO se fokusira na pomoć deci, i u prvom redu se uključuje u aktivnosti čiji je cilj unapređenje kvaliteta njihovog slobodnog vremena.
Primetne su desetine programa u oblasti korporativne društvene odgovornosti koje realizujemo u svakoj zemlji u kojoj poslujemo. U svim ovim zemljama mi sarađujemo sa nevladinim organizacijama koje pomažu deci iz ugroženih porodica, deci koja su finansijski ugrožena ili žive na marginama društva.
- Kako birate lokacije i na osnovu čega? Da li cena uvek najvažnija pri izboru?
- U procesu izbora lokacije uzimamo u obzir mnogo parametara. Tražimo poslovne prostore koji ispunjavaju naše zahteve kao što su površina – preporučeni prostor, koji pokriva između 400 i 600 kvadratnih metara, da što više liči na pravougaonik po obliku ili da nema unutrašnje stubove.
Naše prodavnice treba da se nalaze u tržnim centrima ili maloprodajnim parkovima ali mogu biti smeštene i blizu glavnih saobraćajnica koje nude pristup stambenim naseljima, na vidnim mestima i sa pristupom glavnim putevima.
- Delom ste mi mi odgovorili na pitanje, ali mi objasnite po čemu je još Pepco drugačiji. Utisak je da maloprodajni lanci liče jedan na drugi
- Po svom konceptu PEPCO radnje su različite u odnosu na druge maloprodajne lance. Ovo je lanac samouslužnih maloprodajnih prodavnica koje su locirane blizu potrošača i nude optimalan opseg proizvoda po niskim cenama.
Naše prodavnice se najčešće nalaze u naseljima gde se nalaze i maloprodajni prehrambeni lanci i na taj način se zaokružuje sveobuhvatna komercijalna ponuda. Glavna naša pretpostavka koja se tiče unutrašnjosti prodavnice jeste da mora biti prikladna, udobna i intuitivna.
![Pepco Pepco](https://xdn.tf.rs/2020/10/17/pepco-radnja-460x0.jpg)
S tim u vezi, glavni prolaz sugeriše potrošačima lake izbore: proizvode za decu ili odrasle, odeću ili kuću. Dakle, na ulazu ćete uvek naći najbolje opcije za kupovinu.
- Koliko novih radnih mesta ćete otvoriti u prvom „talasu“ prilikom otvaranja?
- Mi smo već otvorili 100 radnih mesta. Za vreme prve godine poslovanja na srpskom tržištu, planiramo da otvorimo oko 30 prodavnica u različitim delovima zemlje i zaposlimo do 200 ljudi. Zapošljavaćemo na redovnom nivou, u skladu sa razvojem brenda. Sva pitanja koja se tiču zaposlenja možete poslati na imejl adresu: karijera@PEPCO.eu.
- Hoćete li se odlučiti za tim iz Srbije ili ćete dovesti svoje ljude?
- Već smo zaposlili 50 ljudi iz Srbije koji rade u prodavnicama ili u administraciji. Celom grupom će upravljati Tomislav Bekavac koji je nadležan za sveukupno poslovanje kompanije u regionu (Hrvatska, Slovenija i Srbija).
- Šta vi lično očekujete od dolaska i da li se plašite konkurencije?
- Veoma sam uzbuđen zbog ulaska na tržište Srbije. Volimo nove izazove i imamo dobru ponudu, proizvode i pristup poslu kojim možemo da pariramo konkurenciji.
Srbija je naredni korak u razvoju brenda.
Mi smo već prisutni u 12 evropskih zemalja (Bugarska, Češka Republika, Hrvatska, Estonija, Mađarska, Letonija, Litvanija, Poljska, Rumunija, Slovačka, Slovenija i Italija gde smo prve prodavnice otvorili u septembru).
Snažno verujem u jako dobru perspektivu kompanije na srpskom tržištu.
Video: Znate li šta zapravo znače datumi na namirnicama?
(v.bjelić@telegraf.rs)
Video: Koliko je bojkot velikih trgovinskih lanaca bio uspešan?!
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Svetski putnik
Svuda po svetu je garderoba i hrana jeftina samo kod nas su stavka. Sve sto je normalno u svetu kod nas je hit. Narode najskuplje placamo sve a kvalitet je nikakav, hrana modifikovana i otrovna, garderoba same krpe, tehnika krs a cene bolesne. Patike kod nas koje prezentuju za najnovije kostaju 250eu a iste te patike su svuda 50 eu. Mobilni telefoni svuda jeftiniji a kod nas cifre nerazumene.
Podelite komentar
Jagodinka Simonović
Kupovala sam u Pepku u Segedinu i Zagrebu. Dobre stvari za decu i baš jeftine. Za 20e puna kesa. U rangu je C&A, a jeftiniji su od njih. Ima igračke i stvari za kuću. Samo da ne bude da ovde lupaju cene i da budu duplo skuplji nego u drugim zemljama.
Podelite komentar
Pera D
Četiri radnice na petsto kvadrata, tu se više ni o plati ne radi.
Podelite komentar