• 0
 ≫ 

Kafa, hrana za ljubimce i zdravi obroci ih spasili od propasti. Gigant još uvek vlada ovim tržištem

 ≫ 

Na prehrambenom polju, nema im ravnih. Korona kriza je uzdrmala i čuveni Nestle, ali samo donekle, i u ponekim kategorijama

  • 0
smuti, zdravo

Foto: Unsplash

Nestle je unapredio smernice za rast organske prodaje za 2020. godinu za oko 3%, nakon što je danas pobedio očekivanja u trećem kvartalu, rastom od 4,9 procenata. Na to je, pre svega, uticala pojačana potražnjom za hranom za kućne ljubimce, kafom i zdravim proizvodima.

Najveća svetska grupa iz prehrambene industrije prošla je bolje u ovoj krizi od svojih rivala, jer joj je fokus na kategorije sa visokim rastom pomogao da nadoknadi pad prodaje hrane u restoranima i kafićima.

Suprotno tome, francuski Danone najavio je ove nedelje opsežnu reviziju koja bi mogla dovesti do trzavica, nakon što je LFL (like-for-like) prodaja pala 2,5% u trećem kvartalu. Unilever treba da objavi svoj izveštaj sutra.

Akcije Nestle-a, koje su ove godine porasle za 2,5%, porasle su 1,6 odsto danas.

Potražnja za hranom i pićem koji se konzumiraju kod kuće bila je velika tokom karantina, dok je prodaja proizvoda "za poneti" i onih koji se konzumiraju van kuće, a koji čine oko 15% prodaje ove kompanije, pala za 26,4% u trećem kvartalu.

Nestle je rekao da želi da nastavi da razvija svoj portfelj, posebno proširujući poslovanje u oblasti zdravlja, što je nedavno "ojačano" i akvizicijom "Aimmune Therapeutics", vrednom 2 milijarde dolara. Tokom prvih devet meseci 2020, organska prodaja kompanije Nestle porasla je za 3,5%, pobedivši 2,8% koliko su predviđali analitičari koje je angažovao gigant.

Nestle je ranije očekivao organski rast od 2 do 3% za ovu godinu, a div iz Švajcarske je potvrdio i da želi da poboljša svoju maržu. Prodaja u Americi zabeležila je najjaču stopu rasta u devetomesečnom periodu, dok je Azija bila jedva na pozitivnom nivou.

Važno kinesko tržište, koje Nestle-u zadaje "glavobolju", odigralo je važnu ulogu ovaj put: tamo su se marka "Yinlu" (mleko na bazi kikirikija) i proizvodi iz sektora za prehranu beba - dobro prodavali u trećem kvartalu. Grupna prodaja je, izražena u švajcarskim francima, pala za 9,4%, na 61,9 milijardi franaka (68,33 mlrd dolara).

Video: Naša sećanja, naši ukusi, naši proizvodi, naša Srbija: Ovo je čuvarkuća garancija kvaliteta

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>