Sud doneo odluku: Uber mora da zaposli vozače regularno, nema više neplaćenog bolovanja i minimalca

  • 1
uber, lyft Foto: Unsplash

U udaru na Uber i Lyft, žalbeni sud u Kaliforniji rekao je pre dva dana da ove kompanije moraju svoje vozače "preklasifikovati u zaposlene", a ne da ih angažuju kao "nezavisne izvođače".

Ova presuda označava značajan razvoj u višemesečnoj pravnoj borbi između kompanija i države Kalifornija, koja je u maju tužila Uber i Lyft, tvrdeći da krše državni zakon. Kalifornija tvrdi da, klasifikujući svoje vozače kao "izvođače", Uber i Lyft uskraćuju radnicima beneficije na koje imaju pravo po zakonu, koji je stupio na snagu 1. januara tekuće godine.

Zakon, poznat kao Skupštinski zakon 5 ili AB-5, kaže da kompanije mogu tretirati svoje radnike kao "nezavisne izvođače", samo ako ti ljudi nisu pod kontrolom kompanije i obavljaju poslove izvan osnovne delatnosti kompanije.

Reklasifikacija radnika Uber-a i Lyft-a predstavljala bi radikalni pomak u ovoj sferi, jer pomenute kompanije više ne bi mogle da radnicima isplaćuju minimalne zarade ili ih teraju na prekovremeni rad. Bolovanje bi bilo plaćeno, kao i osiguranje u slučaju nezaposlenosti.

U avgustu, kada je kalifornijski sud naložio izmenu u poslovanju ovih kompanija, one su pretile zatvaranjem ako budu primorane da preklasifikuju svoje radnike. Uber i Lyft su uložili žalbu, ali bezuspešno. Glavni tužilac je rekao da je "vreme da ove kompanije igraju po pravilima".

Promena se, međutim, neće dogoditi odmah. Uber i Lyft imaju još 30 dana da poslovanje usklade sa kalifornijskim zakonom, po završetku žalbenog postupka. "Sat" najčešće kreće da otkucava 61 dan nakon što apelacioni sud prenese nadležnost na prvostepeni sud, pod pretpostavkom da se odluka ne osporava.

Ostaje pitanje da li će se Uber i Lyft žaliti Vrhovnom sudu Kalifornije, mada su rekli za CNN da i dalje razmatraju tu mogućnost. Kako prenosi ovaj američki medij, izbori za predsednika koji se održavaju 3. novembra u SAD, takođe mogu preokrenuti situaciju.

Uber i Lyft su zajedno s još nekim kompanijama uložili 188 miliona dolara u inicijativu poznatu kao "Proposition 22", koja je usmerena na preispitivanje pomenutog AB-5 zakona.

Prošlog meseca, izvršni direktori obe kompanije rekli su kalifornijskom apelacionom sudu da planiraju da se pridržavaju zakona, ako njihova inicijativa ne "prođe", mada bi traženo usklađivanje u najmanju ruku zahtevalo temeljne promene na Uber-ovoj platformi.

To znači da bi broj zaposlenih vozača mogao biti mnogo manji, nego sada.

Video: I u Meksiku pobuna taksista, stao grad od preko 20 miliona ljudi

(Telegraf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ivan

    24. oktobar 2020 | 10:45

    Jel moze neko da dodje u Smederevo da resi taxi delatnost 80% radi na crno a inspekcija ne izlazi vec 2 godine! Neko u opstini prima pare zarad pojedinih koji sede kuci i uzimaju pare od taxija gde nijedan vozac nije prijavljen a ljudima koji hoce da otvore firme po novom zakonu koji jos nije sproveden u delo nedaju da uplacuju porez drzavi!!!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>