Kao omča oko vrata: Adidas se "oslobađa" Riboka?
Korona kriza možda nije presudila kada je reč o nekim važnim odlukama kompanija, ali je svakako ubrzala realizaciju njihovih namera. Adidas je tako usmerio fokus na onlajn prodaju, jer nije imao sredstava da plaća zakup širom sveta.
Istim putem je krenuo i Najki, ali pre svega zato što njegove radnje nisu radile tokom karantina.
Sve u svemu, u svetu divova koji se bave proizvodnjom i prodajom sportske opreme - došlo je do velikih promena u poslovanju i odnosu prema kupcima. Nemački gigant je najavio još jednu značajnu promenu.
Kako piše "Manager Magazin", Adidas u narednih nekoliko meseci planira da proda Ribok (Reebok).
Izvršni direktor kompanije, Kasper Rorsted, namerava da prodaja bude zaključena do marta 2021. godine. Zainteresovani kupci za ovaj sportski brend su "VF Corp" iz SAD i "Anta Sports" iz Kine.
Nemački list nije naveo ko mu je bio izvor za ove informacije, a Adidas je odbio da komentariše. Informacija, takođe, još uvek nije potvrđena ni od dva potencijalna kupca.
Ali, nakon što je vest puštena u javnost, akcije Adidasa su skočile 3,5 odsto. Ovaj potez, očigledno, ulagačima uliva poverenje u nemačkog diva, koji je više puta bio kritikovan zbog nenapredovanja Riboka.
Nemačka kompanija je kupila Ribok, sa sedištem u Bostonu, za 3,8 milijardi dolara 2005. godine, kada je CEO bio Herbert Hajner, sa ciljem da na domaćem terenu napadne američkog rivala - Najki.
Ipak, stvari nisu išle svojim tokom. Adidas je 2019. otpisao knjigovodstvenu vrednost Riboka za skoro polovinu u odnosu na 2018. Prodaja Riboka je pala 44% u drugom kvartalu tekuće godine, na 228 miliona evra, pa je Adidas u tom periodu morao da snosi troškove umanjenja vrednosti.
Video: Spasavanje biznisa: Bordel pretvorio u bar na plaži sa specijalnim uslovima zbog korone
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.