• 58

Pet najvažnijih zadataka koji čekaju Tomislava Momirovića do aprila 2022.

Momirovića čekaju i teški pregovori o novim infrastrukturnim projektima, kao i borba protiv uvreženih standarda državnih kompanija čije poslovanje je vrlo drugačije od privatnih kompanija, u kojima je radio

  • 58
Tomislav Momirović

Foto: Pixabay, Tanjug/Dušan Aničić//Dragan Kujundžić, Shutterstock

Tomislav Momirović, ime na koje su prve reakcije da je iznenađenje u novoj Vladi, imaće nekoliko važnih zadataka u svom budućem resoru.

Ministarstvo građevine, infrastrukture i saobraćaja je obimno i ekonomski veoma značajno ministarstvo u celoj vladi.

Nekoliko ključnih projekata je već pokrenuto u prethodnom sastavu, a naslednik Zorane Mihajlović, trebalo bi da ih nastavi.

Tako, pred Momirovićem je bar pet zadataka koji su važni i za privredu i za građane:

1. Saobraćajno povezivanje Beograda i Prištine i sprovođenje agende iz Vašingtonškog sporazuma 

Reč je pre svega o početku radova na izgradnji auto-puta od Niš - Merdare - Priština, deonica do Pločnika (33km), koji su planirani da početkom sledeće godine. Ovaj auto-put je od velikog značaja za jug Srbije jer prolazi kroz Toplički kraj. Sledeći projekat je osobljavanje železničke pruge od Beogada do Prištine.

2. Završetak dela brze pruge od Beograda do Novog Sada

Jedan od najvećih prioriteta novog ministra biće završetak ove deonice na kojoj rade kineske kompanije (od Beogada do Stare Pazove) i Ruske železnice (od Stare Pazove do Novog Sada). Neće biti lako u 2021. ispuniti obećanje da će se od Beogada do Novog Sada brzim vozom putovati za oko pola sata, ali do toga može doći boljom koordinacijom.

3. Izgradnja stanova za vojsku i policiju 

Jedan od najvećih građevinskih projekata Srbije u poslednih nekoliko decenija. Stanovi u Kragujevcu planirno je za budu završeni do kraja ove godine, u Beogradu 1.000 stanova biće završeno početkom 2022, kao i u Novom Sadu. Projekat ide po planu, a novi ministar u dogovoru sa premijerkom treba da odluči će ove stanove po povlašćenim cenama moći da kupe i naši lekari, medicinske sestre i nastavnici.

4. Auto-put od Čačka do Požege

Dolazak "Miloša Velikog" do Požege kao nova obialaznica oko Čačka kao najznačajni deo ove deonice, od vitalnog je značaja za centralni deo Srbije. Kineska kompanija CCCC obećala je da će ova deonica biti završena do kraja sledeće godine, ali že ovde biti potrebno veliko angažovanje i samog ministra da bi se deonica završila u tom roku.

5. Moravski koridor

Prema ugovoru sa američkim Behtelom i turskom kompanijom Enka prvi deo Moravskog koridora koji bi povezao Kruševac sa auto-putem trebao da bi bude završen krajem sledeće godine. Reč je o prvom digitalnom auto-putu koji gradi najveća svetska građevinska kompanija.

Tomislav Momirović sada ima veliku šansu da u jednom od najzahvatnijih ministarstava dokaže ono što je pokazao u privatnom sektoru.

Činjenica je da ga čekaju i teški pregovori o novim infrastrukturnim projektima, kao i borba protiv uvreženih standarda državnih kompanija čije poslovanje je vrlo drugačije od privatnih kompanija.

Tomislav Momirović

Foto: Marko Todorović

Kao jedan od kvaliteta koji su ga kvalifikovali za ovo mesto, predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas je istakao to da je Momirović spreman da prihvati udarce "političkih i ekonomskih neznalica", ali i to što se protivio povećanju minimalne zarade. O tome je Momirović govorio za Telegraf Biznis.

Često je pominjan u kontestu privatni vs. javni sektor. Takođe, bio je "momak koga Vučić stalno pominje" i neko kome ne odgovara veći minimalac i zabrana rada nedeljom.

U razgovorima za naš portal, srpski privrednik posle raznih tviter obračuna objašnjavao je kako su mladi apatični, i da treba da se bore za sebe.

Momirović je diplomirao na Pravnom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Od 2007. godine zaposlen u preduzeću Mona d.o.o. na mestu savetnika. Aktivni učesnik u poslovnom udruženju HORES, gde se od 2013. godine nalazi na poziciji predsednika skupštine HORES, a od 2009. do 2013. obavljao je funkciju predsednik UO HORES.

Svojim i aktivnim angažovanjem svog tima doprineo je da stopa PDV-a na smeštaj poraste na samo 10%, a ne na 20% kako je prvobitno bila doneta odluka. Od 2016. godine stupa na poziciju predsednika kompanije Mona Hotel Management d.o.o. Nakon samo godinu dana započeta je izgradnja novog hotela na Dorćolu (Mona Plaza) čime je realizovana najveća investicija u istoriji kompanije.

Video: Vučić: Ministarstvo odbrane nije utešna nagrada

(v.bjelic@telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mhah

    25. oktobar 2020 | 17:29

    A sto mi je majka prijavljena na minimalac kod njega u firmi radi po 12 sati za 30000 dinara??? Nema pravo na odmor pauzu...

  • Saša

    25. oktobar 2020 | 21:39

    Kako jedan pravnik i hotelijer može biti na čelu ministarstva građevine, infrastrukture i saobraćaja sa tako ozbiljnim poslovima u infrastrukturi. Šta on može da uradi za godinu i po rada na određeno vreme?!

  • Tt

    25. oktobar 2020 | 15:44

    Gospodin je hotijer, bavi se turizmom. Kakve veze on ima sa gradjevinarstvom i infrastrukturom? Mozda zna sta su asov i lopata , mozda bager i mistrija.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>