• 3
 ≫ 

Pitali smo Deltu da li još želi Sava centar: Tim stručnjaka pravi analize, u igri je 80 miliona evra

 ≫ 

"U sinergiji hotela i kongresnog centra možemo da napravimo dobar posao. Ako te sinergije nema, veliko je pitanje zašto bi neko uložio 80 miliona evra u kongresni prostor koji trenutno pravi samo gubitke"

  • 3
Sava Centar CS SC zgrada

Printskrin: Google

Grad Beograd zakazao je za 9. novembar novu, treću po redu prodaju "Sava centra". Cena je umanjena, a osim kompanije Delta Holding, u poslednje vreme nije bilo zainteresovanih.

Gotovo godinu dana se traži kupac za jedan od simbola prestonice, a sada kao ni godinu dana ranije, i pored najava da im se ne isplati, izgleda da Delta još ne odustaje.

Još prošle godine u intervjuu za Telegraf Biznis, negde baš u ovo vreme, Živorad Vasić je rekao:

- Nismo odustali. Sigurno ćemo se javiti kao zainteresovani za kupovnu Sava Centra. Međutim, kupovina je tek početak posla, mora zatim da se uloži oko 80 miliona evra da bi on postao kongresni centar. Nema mnogo kompanija u Srbiji koje to mogu da urade. Kongresni biznis je jako lep, ali težak i komplikovan. Njega mora da vodi kompanija koja ima znanje i koja može da investira. Mi imamo i jedno i drugo i želimo da napravimo novi kongresni centar.

U svim dosadašnjim pokušajima Delta je iskazala interesovanje za projekat i učestvovala je u svim ponuđenim modalitetima za investiranje u Sava centar. Trenutno je u toku treći krug, a cena je umanjena 20 odsto.

Istorijski gledano, Sava Centar je autorsko delo Stojana Maksimovića, sagrađeno u kratkim rokovima, kako bi Beograd 1977. godine dočekao Konferenciju o evropskoj bezbednosti i saradnji. U drugoj fazi, 1978. pridodata mu je i Velika dvorana, a godinu dana kasnije i hotel InterContinental. Ovo poslednje zdanje već je u sastavu Delte i pod brendom Crowne Plaza nastavlja da dočekuje strane i domaće goste u prestonici Srbije.

Sava Centar danas se s pravom smatra delom istorije, kao objekat koji je ugostio generalnog sekretara UN Peresa de Kueljara, direktora Svetske banke Maknamaru, predsednike država, umetnike kakvi su Majl Dejvis, tenori Pavaroti i Domingo, B. B. King i Zubin Mehta.

U arhitektonskom smislu Sava Centar je postavio temelj modernog Beograda. Autor Maksimović prvi se odlučio za objekat koji nije klasično četvrtast, sa staklenom fasadom, koja će danas postati obeležje Novog Beograda i parametar prema kome se stvaraju projekti novih zgrada.

Zašto je zanimljiv Delti?

 

- Delta od početka veoma ozbiljno pristupa ovom poslu. Mi sa stranim konsultantima intenzivno analiziramo sve promene na tržištu i donećemo u predviđenom roku odluku o tome da li ćemo učestvovati u daljem postupku tendera. Sava centar je jedan veoma složen objekat za upravljanje, naše mišljenje je da malo kompanija ima snagu i sposobnost da ga pretvori u profitabilan projekat. Verujemo da Delta to jeste. Naša prednost je što u neposrednoj blizini, tačnije u istom građevinskom kompleksu, imamo hotel Crowne Plaza. U neposrednoj blizini je hotel Holiday Inn, a završavamo ovih dana i Indigo Hotel u centru Beograda. To znači da u Beogradu imamo više od 600 hotelskih soba i ambiciju da taj broj povećamo, izgradnjom hotela InterContinental. U sinergiji hotela i kongresnog centra možemo da napravimo dobar posao. Ako te sinergija nema, veliko je pitanje zašto bi neko uložio oko 80 miliona evra u kongresni prostor koji trenutno pravi samo velike gubitke - rekli su za naš portal iz Delta holdinga.

Ukoliko dobije priliku da pod korektnim uslovima investira u Sava Centar, Delta se obavezuje da će Beograd dobiti moderan kongresni centar, sposoban da ugosti i do 5.000 gostiju iz Srbije i sveta. Beograd će ponovo dobiti priliku da bude domaćin poslovnim, kulturnim i političkim događajima od globalnog značaja, kakvi su održavani ovde u nekim prethodnim decenijama.

- Jasno je šta ovakvi skupovi znače za grad Beograd. Ako recimo Delta može da u svojim hotelima smesti oko 600 gostiju, ostatak do 5.000 zauzeće druge beogradske hotele. Takav broj, pritom platežno sposobnih gostiju, doneće prihod različitim prevoznicima, od nacionalne avio kompanije, do taksi službi i drugih oblika prevoza, rentacar agencija i slično. Ovi gosti donose prihod i beogradskim restoranima, prodavnicama odeće i obuće i mnogo toga drugog - navode nam iz kompanije.

Sava Centar CS SC zgrada

Printskrin: Google

Grad Beograd dobija povećanje prihoda, a naravno i uplate u budžet po osnovu PDV-a na svu potrošnju ostvarenu u gradu.

S druge strane, u uslovima koje je postavio grad pri raspisivanju tendera, namena objekta ne dovodi se u pitanje i ona će ostati ista kao što je bila. Isto važi i za spoljašni izgled, što znači da Sava Centar kao arhitektonsko rešenje zadržava sve atribute koje ima danas i samim tim ostaje vizuelni simbol glavnog grada, a posebno njegovog novobeogradskog dela. Novi vlasnik Sava Centra neće moći da uradi ništa da oskrnavi taj objekat, već samo da ga unapredi i dovede u stanje kakvo priliči ovako značajnom objektu, u poslovnom, kulturnom i urbanističkom smislu.

Da li je cena niska?

 

Ključno pitanje za Deltu, ali i bilo kog potencijalnog partnera jeste da li se ova investicija isplati. Posebno imajući u vidu stanje Sava centra i dugovanja koja ima, ali i uslove koje prodavac traži od kupca i iz ugla ulaganja i cene. Iz Delte su za naš portal ranije više puta govorili da posao nije isplativ, a s druge strane, država svesno ide na nižu cenu i povoljnije uslove za budućeg kupca.

Cenu je tako sada smanjila sa 27 miliona evra na oko 17 miliona.

Bespredmetno je dalje računati cenu Sava Centra po kvadratnom metru, jer ovde nije reč o prodaji stana, već o prodaji poslovno-kulturnog objekta sa tačno određenom namenom. Pritom se ne može uzimati u obzir samo prodajna cena, što ukazuje na obim buduće investicije.

- Verujemo da je u prethodnim godinama Delta pokazala da je kao investitor u biznisu nekretnina sposobna da realizuje najveće i najsloženije projekte. Izgradili smo šoping molove Delta City i Delta Planet, hotel InterContinental u Ljubljani. Rekonstrukcijom hotela Continental koji se naslanja na Sava Centar potvrdili smo, ne samo sposobnost da iz temelja obnovimo hotel, već i da ga poslovno revitalizujemo uvođenjem u novi brend Crowne Plaza. Za zajednicu je svakako važno to što je u ovom slučaju u potpunosti sačuvan prethodni izgled hotela kao i svi umetnički i istorijski sadržaji koji su u njemu.

Zbog toga smatramo da imamo kapaciteta da od Sava Centra napravimo moderan kongresni centar, a od Beograda središte poslovnih, kulturnih i zabavnih događanja u regionu. To je ideja sa kojom pristupamo Sava Centru kao jednom od prepoznatljivih objekata Beograda, zdanju koje za glavni grad ima poslovni, kulturni i istorijski značaj - poručuju iz Delte.

Video: Vesić o prodaji Beograđanke: Grad prodaje svoj deo, namena zgrade se ne menja

(V.B.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • ID

    28. oktobar 2020 | 16:52

    Šta to fali Delti i Miškoviću ,bar ulaže u svojoj zemlji,da li možda treba prodati hrvatima ,kao i pola Srbije što su pokupovali za vreme kojekakvih vlasti

  • Гаги

    28. oktobar 2020 | 18:10

    Позајмите од Ђикија....он баш не зна шта ће са парама....

  • Strsljen

    28. oktobar 2020 | 21:01

    Treba srusiti objekat i uraditi najveci soliter na svetu, da budemo lideri ne u regionu, nego i u celom svetu.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>