Deset minuta vožnje kolima: Dance i Nemce spajaće najduži podvodni tunel na svetu
Konačno kreće gradnja, nakon decenije planiranja. Tunel bi trebalo da bude završen za devet godina
Nakon više od decenije planiranja, napokon su počeli radovi na najdužem podvodnom tunelu na svetu, koji će kroz Baltičko more povezivati Dansku i Nemačku.
"Femarnbelt" će se spuštati do 40 metara ispod mora, a biće otvoren 2029. godine. U informaciji se navodi da će biti dugačak 18 kilometara, što ga čini jednim od najvećih evropskih infrastrukturnih projekata. Takođe se kaže da će u ovaj tunel biti uloženo sedam milijardi evra.
Kako CNN dalje prenosi, tunel će prolaziti Femarnovim pojasom, tesnacem između nemačkog ostrva Femarn i danskog ostrva Loland, a zamišljen je kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Rodbija i Putgardena koja svake godine prevozi milione putnika.
Trajektu treba 45 minuta, a nakon izgradnje tunela, vozom će biti potrebno sedam, a automobilom 10 minuta, kako bi se iz jedne države prešlo u drugu. "Femarnbelt" će ujedno biti najduži kombinovani tunel na svetu, jer će imati komponente auto-puta i železnice.
Sastojaće se od dva auto-puta, koji će biti odvojeni službenim prolazom i dvema električnim železničkim prugama. S današnjeg aspekta, za vožnju od Kopenhagena do Hamburga treba vam oko četiri i po sata, dok će po završetku tunela - isto putovanje trajati dva sata kraće.
Ovaj pravac biće brži i za vozače, jer će uštedeti vreme koje inače provedu u čekanju na trajekt. Projekat datira još od 2008. godine, kada su Nemačka i Danska potpisale ugovor o izgradnji tunela. Posle toga je trebalo više od 10 godina kako bi obe države donele posebne zakone i sprovele povezane studije.
Video: Verovali ili ne: U Egiptu prave autoput kroz centar grada, negde udaljen samo 20 cm od zgrada
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.