Deset minuta vožnje kolima: Dance i Nemce spajaće najduži podvodni tunel na svetu
![baltičko more baltičko more](https://xdn.tf.rs/2020/10/28/c-s-xnw3ftrcwd8-unsplash-460x0.jpg)
Nakon više od decenije planiranja, napokon su počeli radovi na najdužem podvodnom tunelu na svetu, koji će kroz Baltičko more povezivati Dansku i Nemačku.
"Femarnbelt" će se spuštati do 40 metara ispod mora, a biće otvoren 2029. godine. U informaciji se navodi da će biti dugačak 18 kilometara, što ga čini jednim od najvećih evropskih infrastrukturnih projekata. Takođe se kaže da će u ovaj tunel biti uloženo sedam milijardi evra.
Kako CNN dalje prenosi, tunel će prolaziti Femarnovim pojasom, tesnacem između nemačkog ostrva Femarn i danskog ostrva Loland, a zamišljen je kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Rodbija i Putgardena koja svake godine prevozi milione putnika.
Trajektu treba 45 minuta, a nakon izgradnje tunela, vozom će biti potrebno sedam, a automobilom 10 minuta, kako bi se iz jedne države prešlo u drugu. "Femarnbelt" će ujedno biti najduži kombinovani tunel na svetu, jer će imati komponente auto-puta i železnice.
Sastojaće se od dva auto-puta, koji će biti odvojeni službenim prolazom i dvema električnim železničkim prugama. S današnjeg aspekta, za vožnju od Kopenhagena do Hamburga treba vam oko četiri i po sata, dok će po završetku tunela - isto putovanje trajati dva sata kraće.
Ovaj pravac biće brži i za vozače, jer će uštedeti vreme koje inače provedu u čekanju na trajekt. Projekat datira još od 2008. godine, kada su Nemačka i Danska potpisale ugovor o izgradnji tunela. Posle toga je trebalo više od 10 godina kako bi obe države donele posebne zakone i sprovele povezane studije.
Video: Verovali ili ne: U Egiptu prave autoput kroz centar grada, negde udaljen samo 20 cm od zgrada
(Telegraf Biznis)
Video: Koliko je bojkot velikih trgovinskih lanaca bio uspešan?!
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.