Presedan na Balkanu: Vozači koji krše pravila biće drastično kažnjeni, a ime će znati ceo grad
Najveći problem Balkanaca je što ne krive sebe kada prekrše pravilo, već one koji ih kažnjavaju. Ljubljana je rešila da im to naplati, a obezbedili su i poseban budžet. Obećavaju da su drastične kazne u saobraćaju tek početak
Na društvenim mrežama kruže fotografije iz Ljubljane na kojima se vidi kako se prestonica Slovenije obračunava sa nesavesnim građanima. Na duhovit način žele da ukažu na pojedinačnu odgovornost, a s druge strane, već pune budžet. Za naš portal kažu da je ovo samo početak.
Reč je o dva bilborda na kojima su navedena imena počinilaca, ali i njihovi prekršaji. Prema fotografijama, dotični Zdravko Riba kažnjen je tako s 80 evra jer je parkirao na mestu za invalide. Drugi kažnjeni s fotografija, koje već nekoliko dana kruže Tviterom, divljao je po centru i nije uzimao u obzir pešake, a takođe je kažnjen sa 80 evra.
Akcija je odmah izavala reakcije, mnogi se se šalili kako bi neki gradovi bili puni ovakvih bilborda, posebno u Beogradu
O čemu se tačno radi?
- Opština Ljubljana izvodi brojne preventivne aktivnosti za obezbeđivanje saobraćajne bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, posebno najranljivijih, kao što su pešaci, deca, stariji i invalidi. U Gradskoj redarskoj službi između ostalog pokušavamo da osvestimo građane sa jasnim i duhovitim porukama u vidu plakata o označenju poštovanja pravila, koji su namenjeni harmoničnom suživotu na javnom prostoru i međusobnom poštovanju. Te poruke takođe predstavljaju obim i smisao rada Gradske redarske službe - rekli su za Telegraf Biznis iz Kabineta gradonačelnika Ljubljane.
Kako nam objašnjavaju, sa neposredno adresiranim porukama gradskog redarstva o visini kazne za pojedinačne prekršaje žele da pošalju poruku da je bolje poštovati pravila i tako se lično pobrinuti za svoju bezbednost i bezbednost drugih u saobraćaju, sa čime može svaki pojedinac izbeći plačanje kazne.
- Moramo da istaknemo da kampanja ne obuhvata samo sigurnost u saobraćaju, nego opštu javnu sigurnost, koja je paralelna sa našim apelom i akcijom Gradske opštine Ljubljana “Človek, čuvaj svoje mesto” (Čovječe, pazi na svoj grad).
- Kako ste došli na ideju da imena stavljate na bilborde u gradu? Da li će zaista tako biti?
- Kampanju smo u okviru preventivnog rada gradske redarske službena na području bezbednosti kreirali zajedno sa preduzećem Marmelada, i tako na duhovit način želeli da pokažemo, kako treba poštovati saobraćajna pravila.
S akcijom smo pored svega nabrojanog želeli i nedvosmisleno komunicirati sa potencijalnim kršiteljima, koji za plaćanje kazne često krive one, koji jih kažnjavaju, ali ne i sami sebe. Na plakatima smo celoj javnosti pokazali, da u slučaju, da parkiraju na mestu rezervisanom za invalide a sami su „zdravi ko dren“ („zdravi kot riba” = Zdravko Riba), je to njihova greška, koja će ih koštati 80 evra.
Naši sagovornici iz Grada ističu da su sva imena u kampanji izmišljena i predstavljaju aluzije na stvarna imena ili situacije.
- Tako smo za bicikliste, koji po centru grada voze prebrzo, upotrebili ime Primož Kroglič, koje podseća na našeg biciklističkog asa Primoža Rogliča. Tu su još imena: Mihael Šumič (koje aludira na legendarnog prvaka formule 1), Nik Brezglavan (bez čelade izgubit če glavu), Lomi, Luka Opasan i Brigita Menič.
- Da li grad zbog ovog mora dodatna finansijska sredstva da izdvaja jer je reč o zakupu bilborda? Kako ste to rešili?
- Za potrebe komunikacije i podizanja svesti društveno odgovornih akcija imamo poseban budžet, iz kojeg se finansiraju takve kampanje, i povoljniji oglasni prostor pošto sadržaj nije komercijalan nego je društveno odgovoran - kažu naši sagovornici.
Ističu da je kampanja bila odlično prihvaćena od strane građana, pošto su dobili puno pohvala.
- Ključna svrha kampanje je prevencija i podizanje svesti o važnosti međusobnog poštivanja, što smo nesumnjivo postigli, građani su akciju primetili. U budućnosti nameravamo da proširimo spektar tema, s čime očekujemo da ćemo postići još veću savestnost i manje počinjenih prekršaja.
Video: Evo rešenja za sve naše muke sa parkingom
(Telegraf Biznis)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mihailović
Treba staviti i sliku, bolje bi ga prepoznavali...to im je veća kazna od novčane...
Podelite komentar
Citizen
I sta ako napisu Marko Jovanovic,u svom zivotu ih poznajem 4...i kako da znam koji je i dal je uopste neki od njih 4-ice? Bzvz
Podelite komentar
Zoran
A sta su Slovenci od kada su "drzava" uradili a da je to normalno i dostojno ljudskog zivota. Za njih i za ceo zapad samo postoji kaznjavanje i sa time se ponose. Budale.
Podelite komentar