• 2
 ≫ 

Najskuplji glasački listić na svetu: Koliko koštaju Tramp i Bajden

 ≫ 

Kandidati od milijardu dolara

  • 2
Glasanje izbori Amerika Foto: Tanjug/AP

Ukupni troškovi ovogodišnjih izbora u SAD, uključujući predsedničke i kongresne trke, približiće se cifri od 14 milijardi dolara, više nego dva poslednja izborna ciklusa zajedno, prema američkom Centru za politiku (CRP).

CRP računa da će predsednički izbori 2020. godine, zakazani za 3. novembar, koštati više od 6,63 milijarde dolara. To je više za 2,39 milijardi dolara od poslednjeg izbornog ciklusa. U isto vreme, donacije u trci za mesta u Kongresu premašiće 7,25 milijardi dolara, u poređenju sa 4,12 milijardi dolara iz 2016. godine.

Demokratski kandidat za predsednika Džo Bajden biće prvi kandidat u istoriji koji je prikupio milijardu dolara od donatora. Njegova kampanja je do 14. oktobra donela rekordnih 938 miliona dolara, dok je predsednik Donald Tramp prikupio 596 miliona dolara.

- Donatori su ulivali rekordne iznose novca za 2018. godinu, a čini se da je 2020. nastavak tog trenda - ali uvećena - rekla je Šejla Krumholc, izvršna direktorka CRP-a.

2010. američki Vrhovni sud presudio je da su ograničenja na nezavisnu potrošnju na kampanje od strane korporacija, sindikata i pojedinaca neustavna.

Inače, samo u oktobru tzv. spoljna potrošnja iznosila je skoro 1,2 milijarde dolara. Ove interesne grupe troše mnogo više da podstaknu Bajdena nego da pomognu Trampu, dodatno pomažući kampanju za ispiranje novca od demokrata.

- Pre deset godina teško je bilo zamisliti predsedničkog kandidata od milijardu dolara. U ovom ciklusu ćemo verovatno videti dva - dodala je Krumholc.

Inače, Džo Bajden potrošio je više novca na reklamiranje na televiziji i digitalnim platformama nego bilo koji kandidat u istoriji. Bajdenov račun za reklamiranje dostigao je 582 miliona dolara, a za poslednjih deset dana kampanje njegov izborni štab rezervisao je prostor na televizijskim mrežama u vrednosti od još 57 miliona dolara.

Protivkandidat, predsednik SAD Donald Tramp je u poslednje dve godine za reklamiranje potrošio 342 miliona dolara, ali je za "sprint" pred same izbore izdvojio još 50 miliona dolara.

Tramp je za reklamiranje na Fejsbuku u poslednjih nedelju dana potrošio 14 miliona dolara, naspram 12,7 koliko je izdvojio štab njegovog rivala.

Video: Tramp na izborima: Dao sam glas nekom tipu koji se zove Tramp

(Telegraf Biznis)

Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>