• 0
 ≫ 

Mask pohvalio prvi VW e-automobil: "Morate da znate ko vam je zapravo rival, i onda nema problema"

 ≫ 

Kako je naveo, ID.3 model nije konkurencija Teslinim e-vozilima. Rivali su im automobili na benzin, koji se i dalje "štancuju"

  • 0
Elon Musk, Ilon Mask, Tesla Gigafactory

Foto: Tanjug/AP

Bilo je to kasno uveče u septembru, tačnije u 21:44h. Na malenom aerodromu u nemačkom gradu za koji većina nikada nije čula, izvršni direktor Folksvagena Herbert Dis strpljivo je čekao dolazak specijalnog gosta: čelnika Tesle, Ilona Maska.

Mask je stigao u Nemačku nekoliko dana ranije da poseti gradilište Tesline nove gigafabrike u Berlinu, nakon čega su usledili sastanci sa nemačkim političarima i rad na drugom projektu vezanom za Teslu. Ipak, nije želeo da se vrati u SAD, a da se ne sastane s Disom i stekne bolji uvid u model ID.3, prvi električni auto Folksvagen grupe.

- Znate, ovo je standardni auto, a ne trkačka mašina - rekao je Dis Masku, kroz osmeh, a čelnik Tesle mu je rekao: "Znam, samo sam hteo da vidim kakvo je ubrzanje. Šta je najgore što bi moglo da se desi?".

Iako nije bio impresioniran njegovom brzinom, Mask se složio da je volan prilično dobar - za nesportski automobil. Usledilo je nekoliko pitanja za prvog čoveka Folksvagena, nakon čega je Mask "povukao" automobil nazad u hangar aerodroma, na brzinu pogledavši spoljnu stranu automobila.

Dis je tu scenu podelio putem svog LinkedIn profila. Naizgled , bio je to sumnjiv susret "prijateljskih rivala". Bila je to šansa za jednog izvršnog direktora da pokaže najnoviji proizvod svoje kompanije, a isto tako prilika za drugog da proveri konkurenciju.

Hajde da ukratko razmotrimo zašto je ovaj nedavni sastanak Maska i Disa mnogo više od onoga što vidimo na prvi pogled. Uči nas izvanrednoj lekciji o emocionalnoj inteligenciji, tj. sposobnosti da emocije rade umesto nas, a ne protiv nas. To je "no silo rule" (pravilo bez silosa) na kojem je insistirao i Stiv Džobs.

tesla, auto

Foto: Unsplash

Mask je, jednostavno, takav, i ne bi trebalo da nas čudi što hvali vozilo svog "rivala". Naime, on je od početka pričao da Tesla ne može da se takmiči sa velikim auto-kompanijama, kada je reč o veličini, ali može da igra na kartu emocionalne inteligencije. Davne 2014. Mask je, na primer, objavio u blogu da Tesla neće tužiti nikoga ko im "ukrade" patent, odnosno koristi njihovu tehnologiju.

Isprva je, doduše, bio oprezan. Plašio se da će velika imena iz auto-industrije "progutati" kompaniju za e-vozila iz SAD, ali je ubrzo shvatio da one uopšte nemaju interes, ili ga imaju vrlo malo, da sprovode sopstvene programe za električna vozila - u to vreme. U međuvremenu, Tesla je već stekao svoj status.

I ne samo to. Kako je Mask naveo, njihova konkurencija nisu ostala e-vozila, drugih proizvođača, već "ogromna poplava automobila na benzin, koji se svakodnevno slivaju iz svetskih fabrika".

Video: Vredeli su milione, a sada ih s otpada možete pokupiti po nikad boljim cenama

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>