• 0

"Dok Teslin kuvar promoviše recepte, naš kuvar već služi goste. Mask ne posluje u realnom svetu"

Šef japanske kompanije Tojota nije baš birao reči kada je govorio o gigantu za e-vozila iz SAD

  • 0
Tesla Foto: Tesla

Japanska auto-kompanija Tojota izvestila je da očekuje da proda 7,5 miliona vozila i generiše operativni profit od 1,3 biliona jena (12,6 milijardi dolara) na kraju fiskalne godine, u martu 2021. godine.

Predsednik kompanije, Akio Tojoda, komentarisao je za CNBC najnovije rezultate, a osvrnuo se i na američkog giganta Teslu.

Ipak, ne bismo rekli da je imao reči hvale za imperiju Ilona Maska. Iako je konstatovao da Tesla ima značajnu tržišnu vrednost (oko 400 mlrd dolara), kaže da ona ne odražava "realno stanje", jer oni ne vode "realni biznis", kao Tojota, koja beleži visok nivo prodaje i proizvodnje.

Takođe kaže da je Tojota mogla da nauči iz Teslinog uspeha sa investitorima i tog poslovnog modela, koji uključuje prihod od električnih vozila, regulatornih kredita, softvera i obnovljivih izvora energije.

Ali, Tojoda je uporedio Teslino poslovanje sa restoranom koji i dalje promoviše svoje recepte, dok je Tojota više poput restorana koji već opslužuje ogroman broj gostiju.

- Premišljam se da kažem ovo, ali Teslin biznis, ako želite da se poslužite analogijom, sličan je kuhinji i kuvaru - navodi dalje Tojoda, i dodaje: "Oni još uvek nisu stvorili pravi posao u stvarnom svetu. Pokušavaju da trguju receptima".

- Teslin kuvar kaže: "Naš recept će u budućnosti postati standard u svetu" - kaže ovaj Japanac, aludirajući na to da "kuvar iz Tojote" već uveliko ima kuhinju u kojoj priprema i nudi jela.

Toyota Yaris Cross Toyota Yaris Cross / Foto: Toyota

Tojoda naglašava da njegova kompanija proizvodi i prodaje mnogo više automobila od Tesle, i to raznih modela, pozivajući se na 100 miliona Tojotinih vozila na putu.

Kako bismo napravili paralelu između poslovanja ova dva giganta, ponovićemo podatak da Tojota očekuje da proda 7,5 miliona jedinica tokom fiskalne godine 2021, započete u aprilu 2020. S druge strane, Tesla očekuje da će prodati 500.000 električnih automobila u istom intervalu.

Japanac je Tojotinu ponudu vozila nazvao "kompletnom ponudom menija", pozivajući se na raznolikost. Kompanija je popularizovala hibridna električna vozila svojom linijom Prius, koja je počela da se prodaje 1997. Takođe je napravila vrlo ograničen broj električnih RAV-4 vozila na baterije, uključujući drugu generaciju ovih modela, koje je proizvela u partnerstvu sa Teslom.

Video: Vredeli su milione, a sada ih s otpada možete pokupiti po nikad boljim cenama

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>