• 0

Šoping groznica trese svet: Za dan zaradili 56 milijardi dolara!

Ipak, akcije pale

  • 0
Dan samaca

Foto: Tanjug/Chinatopix Via AP

Kineska kompanija Alibaba postavila je novi rekord u onlajn prodaji robe od 56 milijardi dolara tokom ovogodišnjeg šopung praznika, Dana samaca, ali je taj podvig u zasenak bacio pad akcija kompanije od 8 odsto uzrokovan predloženim novim kineskim antimonopolskim propisima.

Dan samaca je tradicionalno 24-časovni trgovinski događaj u Kini kada prodavci nude destine miliona proizvoda uz ogromne popuste na platformama za e-trgovinu kojima upravljaju Alibaba, JD.com i drugi igrači.

Ove godine su onlajn trgovci JD.com i Alibaba produžili šoping feštu, koja je počela 1. novembra i trajaće do ponoći 12. novembra.

Iz Alibabe je saopšteno da je bruto vrednost robe (GMV), cifra koja pokazuje ukupnu vrednost porudžbina preko Alibabinih platformi za e-kupovinu, premašila do danas u podne po pekinškom vremenu 372,3 milijarde juana (56,42 milijarde dolara). Taj iznos obuhvata ukupnu vrednost porudžbina otkako je događaj počeo 1. novembra.

Ova suma je znatno veća od 268,4 milijarde juana GMV-a, kooliko je Alibaba zabeležio prošle godine tokom 24-časovnog trgovanja na Dan samaca.

Kompanija JD.com, najveći rival Alibabe, objavila je da je obim transakcija na njenoj platformi iznosio 200 milijardi juana do danas u podne, takođe računajući sve porudžbije od 1. novembra.

Ovogodišnji Dan samaca je organizovan uprkos globalnoj pandemiji korona virusa koja je poharala svetsku ekonomiju. Međutim u Kini, gde je virus uglavnom pod kontrolom, ekonomija je počela da se oporavlja, a tržišnim analitičari je aktuelni kineski praznik kupovina posebno interesantan kao potencijalni pokazatelj snage domaćih potrošača.

Uprkos masivnom prometu koji su zabeležili Alibaba i JD.com, cene akcija obe kompanije su pale pod uticajem novih antimonopolske regulative koju je predložila kineska vlada.

Ni Građani Srbije nisu propustili šoping groznicu zbog čega carinici i poštanske kompanije u našoj zemlji imali pune ruke posla, a i sam udeo u onlajn plaćanju bio je konstantno veći.

Sagovornici Telegraf Biznisa su saglasni da naši sugrađani i te kako koriste popuste za Dan samaca, pa tako prave i veću gužvu naručenim paketima, ali i troše više.

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke