• 2

7 najpoznatijih logotipa na svetu: Kako su nastali, koliko su se promenili, šta poručuju?

Od Epla do Najkija... Ove brendove sigurno znate, kao i oznake koje ih prate, ali da li znate priče koje one kriju?

  • 2
Apple kompanija brend logo

Epl / Foto: Tanjug/AP

Logotipi mogu biti jednako jaki kao i sami nazivi brendova, ako ne i jači. Iako vam simbol neke marke na prvi pogled deluje bezazleno, lako osmišljeno, verujte da su dizajneri uložili mnogo truda u njih.

Jačina brenda, između ostalog, meri se time koliko je on prepoznatljiv. Na primer, kada kažemo "načeta jabuka", šta vam prvo pada na pamet? Verovatno kao i većini, kompanija Epl.

Hajde da otkrijemo kako je nastalo 7 najpopularnijih logotipa, koje su njihove priče i šta možemo da naučimo iz njih. Imajte na umu da su se oni modifikovali kroz godine, ali su (skoro) svaki put ostali dosledni prvobitnom dizajnu.

Epl (Apple)

Prvi u nizu logotipa, koji odmah demantuje to da su kompanije ostale verne prvobitnom dizajnu, jeste onaj koji prati tehnološkog diva Epl. Naime, davne 1976. tadašnji logo uopšte nije ličio na ovaj danas, ali je imao veze s jabukom. Na njemu je prikazan Isak Njutn koji sedi ispod drveta jabuke, a jedan plod samo što ne padne.

Iako je ovo rešenje kreativno, kompanija ga je prepravila već 1977. godine, kako bi bilo što jednostavnije. Od te godine pa do 1995. Epl je koristio jabuku obojenu duginim bojama, kako bi se slagala s njihovim prvim kompjuterom u boji. Od 1995. do 1998. jabuka je bila samo plava, potom crna do 2001, onda srebrna do 2007. (uz izmene), i na kraju opet crna kakvu danas znamo.

Kako objasniti "odgriženi deo jabuke", koji je zapravo i čini jedinstvenom? Postoji nekoliko teorija. Jedna je da bi bez njega, jabuka ličila na trešnju (u smanjenom formatu), a drugi, koji je možda verovatniji, govori da je ova jabuka nastala zbog reči "byte" i "bite" (bajt) koje se isto čitaju: prva označava jedinicu mere podataka u informatici, a druga znači "griz".

Ono što možemo da zaključimo iz ove promene jeste da sadašnji logo potpuno prati epitete koje vezujemo uz kompaniju i njen najprodavaniji proizvod - ajfon. Odlikuje ih jednostavnost, elegancija, sofisticiranost.

iPhone 12, Apple kompanija logo

iPhone telefoni / Foto: Tanjug/AP

Gugl (Google)

Ova gigantska kompanija je kreirala svoj originalni logo pre 22 godine, koristeći standardni font, i on je ostao praktično nepromenjen do 2009, kada su izmenili boje i dodali senke. U 2014. Gugl je napravio minimalne promene kako bi razdvojio slova, a 12 meseci kasnije je plasirao novi, moderan logotip sa "živahnijim" bojama.

U svakom slučaju, div iz Silicijumske doline nije mnogo odstupio od prvobitnog dizajna. Ideja je od početka bila da logo bude jasan i jednostavan. Budući da koriste slova u svom logotipu, odnosno nemaju sliku koja često "govori više od reči", morali su da ta slova nekako učine vidljivim, prepoznatljivim.

Najpre su želeli da koriste samo osnovne boje slova, ali primećujemo da je "l" u reči "Google" zelene boje, a iz kompanije su to objasnili time da "ne moraju strogo da prate pravila".

Ono što možemo naučiti iz odnosa Gugla prema svom logotipu jeste da treba ostati konzistentan, veran onome što ljudi vole i prepoznaju. Ali, to ne znači da povremeno ne treba biti inovativan.

Google, kompanija, logo

Gugl / Foto: Tanjug/AP

Mercedes (Mercedes-Benz)

Mnoge auto-kompanije s vremena na vreme menjaju svoj logo, kako bi išle u korak s vremenom, ali ne i ovaj nemački proizvođač. Sve i da se ne razumete u kola, nemoguće je da ne znate kako izgleda logo Mercedesa, koji je ostao nepromenjen više od 100 godina. Nastao je davne 1909.

Ovaj logotip se nalazi na mnogim reklamama i bilbordima, a kompanija ne mora da napiše svoje ime, da bi gledalac znao o čemu se radi. Eto koliko je prepoznatljiv Mercedesov logo. Ali, ostaje pitanje šta krije ovaj znak?

Tri kraka predstavljaju tri elementa: vazduh, zemlju i vodu (more), a srebrna boja je tu da asocira na pouzdanost, sigurnost, profesionalnost i konvencionalnost, zajedno s vrednošću i kvalitetom brenda.

Fontovi su takođe važni. Zakrivljene ivice slova odišu luksuzom i elegancijom.

Mercedes-Benz, logo, znak

Mercedes-Benz / Foto: Pixabay.com

LG

Južnokorejska multinacionalna kompanija za elektroniku nastala je 1958, ali je originalni logo koji svi prepoznajemo stvoren 1995. i tada je nastao slogan "Life’s Good". Pre devet godina ovaj logotip je dobio nov, osvežen, 3D izgled, kakav je ostao do danas.

Kada pogledate LG logo, šta je prvo što vidite? Srećno lice koje namiguje? Jednom rečju, sve se uklapa. Naziv LG sa početnim slovima slogana, a ta dva slova ujedno prave i smajlija koji "podržava" poruku kompanije. Osim toga, G je specifičnog oblika, dizajnirano tako da imitira dugme za paljenje, što se savršeno uklapa u koncept jedne kompanije koja proizvodi elektronske uređaje.

Osim toga, LG koristi crveni krug u svom dizajnu da označi prijateljstvo, zajednicu i izdržljivost. Inače, ovu nijansu crvene je azijska kompanija i patentirala kao "jedinstvenu LG crvenu boju".

LG Lodz, Poland,

LG logo / Foto: Shutterstock

Tojota (Toyota)

Ova japanska multinacionalna auto-kompanija nije menjala samo svoj logo, već i naziv. Prvo se zvala "Toyoda", po osnivaču. U 1936. promenili su ime u "Tojota" i redizajnirali oznaku. Ime su promenili zato što im je vizuelno delovalo bolje i jednostavnije, i ispostavilo se da im se posrećilo.

I ova azijska kompanija forsira crvenu boju, i to iz istih razloga kao LG. Te boje su slova, ali je logo srebrn, kao i kod Mercedesovog znaka. Nije tajna da ova boja predstavlja sigurnost i eleganciju, te je kompanije često koriste. Ali, opet se pitamo šta predstavlja sam logotip?

Kako kompanija navodi, dva manja ovalna oblika, smeštena unutar najveće elipse, predstavljaju srce kupca i srce kompanije. Preklapaju se da bi se dočarao uzajamno koristan odnos između kupaca i Tojote. Ako malo bolje pogledate, videćete da zajedno čine slovo "T", koje u ovom slučaju podseća i na volan.

Poruka je jasna: dok se trudi da ostane sofisticiran, ovaj div u isto vreme šalje nekoliko značajnih, skrivenih poruka. Logo Tojote je takođe sjajan primer kontrasta. Zakrivljene ivice logotipa dobro se kombinuju sa upečatljivom smelošću fonta.

Toyota , kompanija, logo

Foto: Tanjug/AP

Koka-Kola (Coca-Cola)

Dolazimo do kompanije koja je takoreći proslavilu crvenu boju, i čije nas reklame uvek oduševe, posebno novogodišnje. Ali, ova jarka boja nekada nije bila u planu. To je bilo vreme (1886) kada su svi logotipi bili crno-beli, pa tako i oznaka ovog američkog giganta.

Logo je vremenom napredovao, ali ostao dosledan prvobitnim idejama. Iskošena tanka slova, kojima je ispisan naziv brenda, uglavnom su ostala ista. Do 1958, crvena i bela, kao deo logotipa, već su postale zvanične. Koka-Kola je decenijama unazad imala na stotine različitih kampanja, ali se logo nije drastično menjao.

Osim "belog talasa", koji se nalazi ispod samog imena kompanije. Danas biste teško pronašli logo koji je toliko otporan kao ovaj. Pre svega, zato što je klasičan i originalan. S druge strane, ovaj logotip zahvalnost za toliku popularnost duguje i crvenoj boji, koja simbolizuje strast, energiju, dinamičnost.

Pomislite na Koka-Kolu i plavu, žutu ili zelenu... Ne ide vam, zar ne? To je zato što su ova kompanija, samo piće, i crvena boja vremenom postali sinonimi.

Coca Cola, Koka kola, kompanija, logo

Koka-Kola / Foto: Tanjug/AP

Najki

Jedna od najpoznatijih kompanija sportske opreme na svetu ima znak koji je malo kome neprepoznatljiv, ali pozadina te priče možda nije ona na koju biste prvo pomislili. Pre 49 godina, studentkinja dizajna Kerolin Dejvidson osmislila je logo i prodala ga suosnivaču Najkija, Filu Najtu, i to za samo 35 dolara.

Prvobitno, čuveni Najkijev znak (simbol za štikliranje) dolazio je uz tekst, ali mu on odavno ne treba. Pozadina koja prati čuveni logotip tiče se pobede, ali samo zbog boginje Nike, iz grčke mitologije. Ipak, sam znak simboliše krilo boginje. Ali, na stranu to... Šta vidite kada pogledate Najki logo? Brzinu, spretnost, snagu? To im je i bio cilj.

Na kraju dolazimo i do znaka štikliranja, kao odobrenja, kao pozitivnog odgovora.

nike, najki, patike

Foto: Pixabay

Video: Aston Martin DB5 više neće biti samo legendarni automobil: Stiže posebna serija viskija

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Srkimaja

    Zagrizena jabuka poziva na greh i Eva je nagovorila Adama po nagovoru zmije (koja predstavlja djavola,zlo) da jede jabuku pa je proteran iz raja Jabucica kod muskaraca zbog toga postoji a i zbog toga se i zove tako ..... djavolja rabota..... pakt sa djavolom .......

  • Neliks

    Tojota i LG su ovde deplasirani.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke