• 12
 ≫ 

Šta da radite sada ako ste kupili nešto u Home plus, a još vam nije stiglo?

 ≫ 

Do svog novca potrošači ne mogu da dođu do zvanične objave stečaja, ali mogu da pišu prijavu

  • 12
Home plus Foto: Privatna arhiva

Kompanija Home plus, koja prodaje kućne potrepštine, za veoma kratak period povukla se iz poznatih tržnih centara. Kako saznajemo, računi firme su u blokadi, ugovori sa vlasnicima lokala su raskinuti zbog dugovanja, a na telefone se niko ne javlja.

Nezvanično, ni plate radnicima nisu isplaćene za poslednji mesec. 

Kako su mnogi potrošači ostali bez proizvoda koje su naručili u prethodnom periodu, ali i bez novca, proveravali smo koji je sledeći korak.

Ovako izgledaju zatvorene radnje u tržnim centrima:

- Poručila sam dušek 8. oktobra, rok isporuke bio je od 25 do 30 dana, znači najdalje do 7. novembra. Išla sam pre toga nekoliko puta i oni su govorili da nije do njih, već do dobavljača dušeka. Da će oni nas pozvati. Niko nije pozvao, a sledeći put kada sam otišla, bilo je zatvoreno - priča za Telegraf Biznis B. B. (30) koja sada pokušava da povrati svoj novac.

Ona je za kupovinu dušeka aktivirala čekove, a kako je firma u blokadi, pretpstavka je da će to prvo i biti "skinuto". Da li će dobiti dušek, ne zavisi ni od proizvoača niti od dobavljača

Ona nije jedina., uprkos tome, do svog novca potrošači ne mogu da dođu do zvanične objave stečaja. 

- Mora da se čeka rešenje Privrednog suda o pokretanju stečajnog postupka, i posle toga, sledi dodela stečajnog upravnika, zatim se podnosi prijava potraživanja, što može da uradi svaki potrošač i to je zasad jedina opcija - rekao je za naš portal Marko Dragić, pravni savetnik pri Nacionalnoj organizaciji potrošač (NOPS).

Kako nam objašnjav, trgovac u ovom trenutku nema mogućnost da taj novac isplati, zbog čega se čeka isplata iz stečajne mase.

- Pitanje je koliko ima dugovanja i da li ima prema Poreskoj upravi, državi, vlasnicima lokala... pravilo je da se prvo ta dugovanja isplate, a onda kasnije tek prema potrošačima. Ukoliko tih dugovanja nema, proces je jednostavniji - kaže naš sgovornik.

Sajt Home plus međutim, i dalje aktivan i nema nikakvog obaveštenja.

Dok se ne objavi zvanično stečaj, vi možete da se obratite Nacionalnoj organizaciji potrošača na brojeve telefeona:

Za Beograd: 0114046300

Za Vojvodinu: 0216313600

Podsetimo, Home plus nije jedini koji je otišao preko noći, slično se desilo i sa Nefom, Hendijem....

(V.B.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Warhammer

    18. novembar 2020 | 14:20

    Prevaranti pod patronatom drzave!! Znali su da su u blokadi i pred stecajnim postupkom a opet su primali porudzbine i uzimali novac sa znanjem da nikada nece isporuciti placeno!!Lopovi!!!

  • Mladen

    18. novembar 2020 | 14:05

    Zna se ko je vlasnik,lisice na ruke!! U zatvor,pa onda sve ostale igre!!

  • Stimpy

    18. novembar 2020 | 16:56

    Nisam pravnik,al me zanima da li bi gospodja koja je kupila na cekove mogla da prijavi kradju jer je ovo vid kradje i da proba tako da stopira naplatu cekova 😉

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>