• 9

Kako se snabdeti u izolaciji? "Naručila sam hranu iz marketa, pisalo je da stiže tek za 5 dana!"

Pišite nam u komentarima da li ste imali sličnih problema i kako se snabdevate u doba pandemije

  • 9
Onlajn kupovina je doživela bum ove godine

Foto: Shutterstock

Ovih dana je pravi izazov dobiti robu iz supermarketa na kućnu adresu u brzom roku, ako kupujete onlajn, što dobar deo nacije čini, zbog (samo) izolacije.

Kako je u proteklom periodu sve više rastao broj zaraženih virusom korona, tako je i sve manji broj ljudi bio u stanju da slobodno šeta i ode do prodavnice, zbog propisanih mera o izolaciji. Takođe, i neki članovi domaćinstva koji su bili u direktnom kontaktu sa zaraženim ili čekaju rezultat, morali su biti u samoizolaciji.

Nagli rast novoobolelih, odnosno porudžbina onlajn putem, opteretili su, pre svega, logističke sisteme naših najvećih trgovinskih lanaca. Cifre koje premašuju dve ili tri hiljade novoobolelih u danu dešavaju se u poslednjih nekoliko dana, tj. nedelja, a prehrambeni lanci nisu mogli biti u potpunosti spremni na to.

Potrebno je organizovati pakovanje naručene onlajn hrane, obraditi sve pristigle porudžbine, organizovati dostavu, za šta je potreban i dovoljan broj radne snage: od prodavaca, preko magacionera, do vozača. Ono što predstavlja problem je činjenica da se na isporuku esencijalnih stvari čeka nekoliko dana.

Dakle, ovde nije reč o odeći, kozmetici, uređajima, igračkama, ili bilo čemu drugom, što ljudi sve češće poručuju onlajn, a što može da "čeka". Ove je reč o hrani koja nam je potrebna svakodnevno.

- U nedelju uveče sam formirala porudžbinu, budući da smo i suprug i ja pozitivni na virus korona, pa ne možemo da napuštamo stan, a kada je proces obrađen, pisalo je da hrana može da nam stigne tek u četvrtak. Kada sam probala preko još jednog našeg trgovinskog lanca, tu je čekanje još duže. Čak sedam dana od datuma slanja porudžbine - kaže jedna naša sugrađanka i dodaje:

"Ali, iskreno, tog momenta uopšte nisam pomislila da je reč o neorganizovanosti kompanija, već sam shvatila koliko je ljudi, ustvari, izolovano usled korone, čim je navala tolika".

Može li rad na daljinu da postane opšte prihvaćen?

Foto: Shutterstock

Zaista, onlajn kupovina kod nas jeste praksa, ali utemeljena kod manjeg broja ljudi. I to posebno kada govorimo o hrani. Kupci radije prošetaju do obližnjeg marketa, kako bi videli uživo šta ima novo, kakve su akcije. Jednostavno, ta kultura kod nas još uvek živi i prednjači nad "kupovinom iz fotelje".

S druge strane, naša sugrađanka kaže da su njeni prijatelji ranije imali pozitivna iskustva s brzom dostavom poručene hrane iz supermarketa, te da je za ovaj "zastoj" sasvim logično "kriva korona", odnosno rastući broj ljudi u izolaciji.

- Mnoge porodice su u sličnom problemu kao mi. Ako su oba supružnika u izolaciji zbog pozitivnog testa na koronu, a pritom imaju dete, ili dvoje, troje dece, to zaista predstavlja problem. Nemaju svi na koga da se oslone da im donese potrebne namirnice. Ipak izolacija traje barem 14 dana, i nije uvek moguće snabdeti se mnogo unapred - kaže naša čitateljka.

Moguća rešenja za kompanije u ovakvim situacija jesu:

1. Zapošljavanje dodatne radne snage, na određeni period, kao što je to uradio Amazon

2. Unapređenje postojećeg sistema/softvera

3. Ograničenje broja poručenih namirnica, kako bi svako došao na red

4. Slanje samo esencijalnih namirnica: meso, šećer, brašno, jaja, mleko, hleb, voće, povrće

crni petak

Foto: Unsplash

Dodatni problem u vezi s isporukom može se javiti ako odlučite da šopingujete na Crni petak, koji "pada" 27. novembra. Iako ovaj datum najčešće vezujemo za povoljne kupovine odeće, obuće, kozmetike, aksesoara, mnogi prehrambeni lanci daju dobre popuste na taj dan, uglavnom oko 30 odsto.

To jeste dobar povod da realizujete svoju veću kupovinu na Crni petak, ali uzmite u obzir da možete čekati mnogo duže na isporuku: osim zastoja zbog povećane onlajn kupovine usled korone, može se javiti još veći zastoj zbog još intenzivnije onlajn kupovine baš tog dana kada su popusti.

Pišite nam u komentarima da li ste imali sličnih problema i kako se snabdevate u doba pandemije, ako su svi članovi domaćinstva u izolaciji zbog kovida-19.

Video: Naša sećanja, naši ukusi, naši proizvodi, naša Srbija: Ovo je čuvarkuća garancija kvaliteta

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • B.....

    24. novembar 2020 | 16:09

    Da li ljudi uopste imaju nekog prijatelja , komsiju , rodjaka ....koji bi im pokupovao nedeljne potrebstine i ostavio ispred vrata , ili je i ta vrsta empatije izcezla?

  • Reorganizacija

    24. novembar 2020 | 15:54

    U Skoplju je dostava sutradan, a čekalo se po nedelju dana proletos kada je uveden karantin. Otad nema problema, a Makedonija je do skoro imala procentualno veći broj zaraženih nego Srbija. Valjda će prodavci brzo uspeti da se organizuju i da normalizuju isporuku. Ne treba vam samo hrana, već i sredstva za održavanje higijene, Domestos, Varakina, Asepsol, rukavice, nekome i pelene, prašak za veš, sve se to više troši kad imate zaraženog u kući.

  • Ana

    24. novembar 2020 | 15:45

    Jednostavno ne narucujte direktno od trgovinskih lanaca nego preko aplikacija i kurira. Glovo, donesi etc, tize za sat vremena.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>