• 8

Oni bukvalno nisu znali šta će od posla: Najam kvadova i bagija, biznis koji je procvetao u Srbiji

Amortizacija je veoma skupa, kaže nam sagovornik koji u svom vlasništvu ima nekoliko kvad vozila

  • 8
Bagi

Foto: Pixabay

Korona nas je naterala da menjamo način življenja i rada, a nagrizla je mnoge industrije, poput turizma. Ako je nešto radilo proletos i letos, pa i ove jeseni, to je zakup i kupovina kuća, vikendica, i smeštaja van gradova. Tako na primer, i u septembru je nastavljen trend da domaći turisti više nego lane odmor provode u Srbiji, pa je zabeleženo 603.912 noćenja domaćih turista, što je skoro 19 odsto više nego u septembru 2019.

Taj trend prati i jedan drugi, turisti imaju sada nove zahteve na domaćem tržištu pa traže programe na lokalu.  Tako, oni koji se bave tom delatnošću utrkivali su se ko će imati bogatiju ponudu. Ture su se pokazale kao veoma isplative i veoma tražene, naročito vožnja kvadom i bagijem.

Naš sagovornik kaže da je kupio dva bagija na Zlataru, samo zbog sezone i ne kaje se. Kvadovi takođe postaju sve popularnija i, ujedno, sve traženija vrsta vozila kako na svetskom, tako i na našem tržištu. Prodaja je neverovatna, čak i u Beogradu.

- Stigne ujutru šlepa (kamin s prikolicom) u Borču, ispred jednog preduzeća koje se bavi prodajom bagija a u podne već je raspordato - prepričava nam situaciju od pre mesec dana, D. M. koji živi prekoputa.

- Ne postoji nijedan drugi četvorotočkaš koji vam može priuštiti tako uzbudljivu terensku vožnju kao kvad. Bicikl jeste dovoljno lagano vozilo za ovaj tip vožnje, ali nije dovoljno brz i ne pruža tu adernalinsku injekciju. Dok običnim automobilom svakako ne možete da istražite sve  jer vas karakteristike i specifikacije ovog vozila graničavaju - kaže nam B. B. koji ima nekoliko ovih vozila u svom vlasništvu i koji ih iznajmljuje uglavnom agencijama za tim bildinge.

Auto

Foto: Shutterstock

Ne postoji prepreka za ovu vožnju, bez obzira da li želite da vozite po peščanom, brdovitom, ledenom, blatnjavom, šljunkovitom ili bilo kom drugom čvrstom terenu, navode nam.

Stoga i ne treba da čudi da se sve veći broj ljudi odlučuje za kupovinu ovih vozila.

- Bilo je nemoguće u sezoni naći kvad vozilo za prevoz grupe ljudi - kaže nam S. B. koja je menadžer za oraganizaciju događaja. Navodi da je cena najma koja njih kao agenciju košta 200 evra po jednom vozilu, i to obično za pola dana. Kako objašnjava cena je tolika jer uključuje transport koji podrazumeva posebne prikolice, jer obično u jednom mestu ne može da se nađe sve za grupu od 20 ljudi.

Na Zlatiboru, na primer, 10 minuta vožnje kvadom košta 50 evra, na Divčibarima 70 ali je i vožnja nešto duža, dok je na Zaltaru od 35 evra.

- Moje kolege na Fruškoj Gori imaju 7 vozila i bukirani su konstantno od proletos - kaže naša sagovornica.

Vlasnici se dovijaju na razne načine do veće zarade, tako kvadove i bagije uzimaju na kredit, pa se udružuju na lokalnom nivou, jer neko ima tri, neko pet vozila, neko jedno.

Ipak, kako nam kaže vlasnik, održavanje je veoma skupo, i roškovi iznose hiljade evra.

- Kupovina, održavanje i amortizacija je veoma skupa po jednom vozilu. Posle svake vožnje potrebno je sanirati havarije, a one se često dešavaju na terenu - navodi nam.

Ukoliko ostanemo pri odluci da odmor provedemo i sledeće godine u Srbiji, nema sumnje da će ovaj posao biti isplativ i naredne sezone, da li će međutim, troškovi nadmašiti zaradu, ostaje pitanje.

(V.B.)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nik

    Kao neko ko ke pre mesec dana bio i rentirao najbolji kvad na Zlatiboru je 40 Eur. pola sata kod svih.

  • Toni

    Na Kipru je 20e ceo dan u jeku sezone. U Aja Napi, a ovi deru ljude sa 100e za sat.

  • Milan

    Ako vam je skupo odrzavanje nemojte time da se bavite vecito neka kuknjava

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke