Najskuplje šoping ulice ostaju puste pred praznike: Nema turista, izlozi "depresivni"
Glavne svetske šoping ulice mogle bi doživeti fijasko ove godine, jer se virus korona ponovo munjevito širi planetom, dok su kupci oprezni kada je reč o kupovini u fizičkim prodavnicama.
Praznici stižu, ali je duh koji ih prati prilično opao, budući da ljudi ne mogu da se opuste i šopinguju kao svake prethodne godine. Popusti su tu, izlozi dekorisani, mada je broj posetilaca upitan.
Ovakva napeta situacija svakako najviše pogađa najposećenije gradove sveta, poznate po svojim centralnim ulicama, punim objekata skupih brendova.
Među njima su Bond ulica u Londonu, Jelisejska polja (Champs-Élysées) u Parizu, zatim Ginza u Tokiju, Kozvej bej u Hong Kongu i Peta avenija u Njujorku.
Ulica Bond je teško pogođena jer se oslanja na strane kupce, među kojima ima dosta Kineza, koji tradicionalno posećuju Veliku Britaniju. Takođe, sada dosta fali kancelarijskih radnika, koji rade od kuće usled karantinskih mera. Poseta prodavnicama je već opala za 50 odsto, otkako je Britanija uvela novi karantin.
Neesencijalne radnje u Francuskoj morale su biti zatvorene od 30. oktobra, a takvih je mnogo u Jelisejskim poljima. Pariz godišnje poseti ogroman broj turista koji su sada sprečeni da putuju i šopinguju, a ako se situacija u vezi s karantinom ne promeni do 1. decembra - mogla bi postati veoma ozbiljna, navodi direktor "Comite Champs-Elysees", koji predstavlja oko 100 prodavnica u kvartu.
Nije mnogo bolje ni u centralnoj šoping ulici glavnog grada Japana. Naime, izlozi su ove godine slabo dekorisani i osvetljeni u ulici Ginza, jer Japan i dalje ima stroge mere na snazi, kada je reč o prilivu turista. "Ginza Street Association" planira da organizuje događaj "pranja ruku", a onaj ko opere ruke - dobija maramice i kupone za kupovinu u obližnjoj radnji.
Kažu najskuplja svetska ulica - Kozvej bej - sada je u priličnom "mraku". Skoro 20 meseci unazad prodaja u ovoj ulici opada, a posebno od marta meseca, kada je u većem delu sveta proglašena korona kriza. Brendovi čije su radnje zatvorene ovih dana jesu "Tissot", "Prada" i "Victoria Secret".
Na kraju dolazimo i do čuvene Pete avenije u Njujorku, čije radnje su spremne da se suoče s drastično manjom posetom kupaca ove godine, budući da turista nema, ili ima vrlo malo. Uprkos rastu slučajeva zaraze u ovom gradu, brendovi kao što su "Dolce & Gabbana" i "Louis Vuitton" trude se da ulepšaju prazničnu atmosferu, te su izlozi njihovih objekata uveliko okićeni.
Video: Čuvena jelka ispred Rokfeler centra nikad gore nije izgledala: Kažu da savršeno opisuje 2020. godinu
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.