• 2

Praznična euforija na farmama jelki počela najranije do sad, cene nikad jače

Amerikanci ove godine ulažu u kućnu prazničnu dekoraciju kao nikad pre, a prodavci jelki i ukrasa to nameravaju da iskoriste

  • 2
jelka, božić

Foto: Unsplash

Gde ćete vi provesti ovu Novu godinu i Božićne praznike? Verovatno kod kuće, kao i ostatak sveta. Zato su mnogi nedeljama unazad okupirani dekoracijom i sređivanjem doma, kako bi sebi stvorili užitak.

A šta je praznična dekoracija bez jelke i ukrasa? Poslednjih godina primećujemo da sve više prodavnica nudi veće ili manje figure Deda mraza, zatim ukrase za vrata, okićene grane, dekorativne sveće ili fenjere, a sve to kada se nakupi - ume da košta dosta. Ipak, kupci ne žale novac ako će ih praznična kućna atmosfera usrećiti.

Posebno ove godine, kada im ne preostaje ništa drugo nego da se raduju proslavi praznika kod kuće, s porodicom. Nema koncerata, festivala, ulice su slabo okićene, rizično je ići u klubove i barove.

Farma novogodišnjih jelki "Colavita" nikada pre nije imala zainteresovane kupce već početkom novembra, sve do ove godine.

Bob Kolavita (76) bavi se tim biznisom, na imanju izvan Filadelfije, već 24 godine. Kada je video pomamu za jelkama, bilo mu je drago, ali nije verovao da će trajati do Božića. U 2020. veoma su tražena i božićna drvca, venci, lampice i ostali ukrasi, a kupci navode da samo žele "nešto što odiše srećom" u svojoj kući.

Potrošački trendovi utiču na pojačanu potražnju, a ona dalje diktira cene, koje su ove godine veće u odnosu na ranije. Američka domaćinstva sada imaju kolektivnu uštedu od oko 1,2 biliona (hiljade milijardi) dolara više nego obično, a kada troše - posebno ciljaju predmete za kuću i oplemenjivanje doma.

Većina američkih potrošača kaže da su ove godine više zainteresovani za praznične ukrase nego pre, zbog pandemije, karantina, stresa - pokazalo je istraživanje Nacionalne maloprodajne federacije.

Mnogo toga je na raspolaganju za drvnu industriju, od nezavisnih uzgajivača do velikih prodavnica kućnih potrepština koje ih prodaju. Amerikanci su 2019. kupili 26,2 miliona živih stabala u iznosu od oko 2 milijarde dolara, prema Nacionalnoj asocijaciji novogodišnjih jelki.

Iako je taj broj blago opao u odnosu na 2018, usled rastuće potražnje za veštačkim jelkama, prošla godina je bila "prva u dugom vremenskom periodu u kojoj su uzgajivači ostvarili razuman profit", navodi se u izveštaju udruženja. Kada govorimo o 2020, očekuje se da će srednja cena za prirodnu jelku biti 81 dolar, što je 7 odsto skuplje u poređenju sa prethodnom godinom, i čak 23% skuplje u odnosu na 2018.

Veliki prodajni lanci to primećuju, a kompanija "Lowe's Cos Inc." ove godine prvi put nudi besplatnu dostavu jelki, da bi umanjila tržišni udeo. Trgovac na malo "Home Depot Inc." ove sezone pokušava da proda više prazničnih ukrasa i poklona, kako bi dodatno profitirao u ovoj već "jakoj" godini za prodavce stvari za kuću.

Do katoličkog Božića ima još dvadesetak dana, ali na farmi "Colavita" rani pokazatelji su dobri. Vlasnik primećuje da mu dosta dolaze mladi parovi.

Video: Boli i gledati je: Najskuplja jelka na svetu vredi 12 miliona evra i nalazi se u - hotelu

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • angie

    I ja sam bogami vec okitila jelku, hocu da mi barem kuca bude lepa kad vec ne mogu nigde da idem. Sada jos planiram da kupim mnogo xenon led creva da dekorisem spolja da sve sljasti.

  • Jelena

    I ja sam je kupila pre neki dan, ali sa busenom, tako da ću posle praznika da je posadim iza zgrade. Komšije i mi radimo to već godinama tako da sad već imamo "šumicu" od novogodišnjih jelki. A toliko je lepa da je i ne kitim previše, svega nekoliko ukrasa, novogodišnje xenon led svetiljke i zvezda na vrhu. Elegantno i lepo.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke