Nemačka najviše profitira od kineskog oporavka: U 2019. tamo je prodala čak 700.000 ovih vozila
Mnogi u neverici trljaju oči: privredni oporavak Kine ne posustaje. Indeks menadžera nabavke u proizvodnji, centralni pokazatelj obima proizvodnje u kineskim fabrikama, u novembru, nakon čitave jedne decenije, beleži najvišu vrednost.
Sa dosadašnjih 53,6 bodova, u oktobru se povećao na 54,9. Više brojke indeks je poslednji put beležio još u novembru 2010. godine. On je, inače, deo mesečnog privrednog barometra medijske grupe Caixin).
I kineska državna statistička služba objavljuje indeks menadžera nabavke. Taj "zvanični" PMI, međutim, više govori o tome kakva je poslovna situacija u velikim državnim kompanijama, piše DW.
Aktuelni podaci za novembar takođe pokazuju da je privredni oporavak od proleća stabilan. Vrednost od 51,4 u oktobru, u novembru se povećala na 52,1, što je najviše od septembra 2017. godine.
Značaj Kine raste
Za lokalne trgovinske partnere u Evropi to su dobre vesti. Nakon SAD, Kina je drugi po veličini trgovinski partner Evropske unije. Između 2000. i 2019. godine, obim bilateralne trgovine povećao se gotovo osam puta - na ukupno 560 milijardi evra.
Mnoge kompanije ne mogu do detalja da utvrde koliki je obim poslovanja sa Kinom, ali uzorci iz 25 evropskih kompanija, iz različitih zemalja-članica, a koje je za potrebe aktuelne studije koristio berlinski Merkator institut za kineske studije (MERICS), pokazuju u kojoj meri evropske kompanije zavise od kineskog tržišta.
One su 2019. godine 11,2 odsto svog prometa ostvarile u Kini.
Od pozitivnog kineskog privrednog razvoja mogla bi prvenstveno da profitira Nemačka. Naime, nijedna druga zemlja EU nije toliko snažno vezana za Kinu, kao najveća evropska privreda: gotovo polovina (48,5%) ukupnog izvoza EU u Kinu, 2019. godine je išla iz Nemačke.
To je skoro četiri puta više nego iz Francuske, koja je na drugom mestu u EU, kada je reč o izvozu u Kinu. Naročito mnogo izvoze nemački proizvođači automobila i mašina, a sve više se izvoze i poljoprivredni proizvodi poput svinjskog mesa.
Zbog posledica pandemije, Kina je za Nemačku postala još važnija. U drugom kvartalu 2020. godine ona je po prvi put bila najveće nemačko izvozno tržište. Nije ni čudo, s obzirom na to koliko su najvažnija tržišta za nemačku robu i usluge - u Evropi i SAD - ispaštala, i još uvek ispaštaju, zbog kovida-19.
Doduše, i Kina se još uvek bori sa posledicama pandemije, kaže za DW Maks Cenglajn, glavni ekonomista berlinskog instituta MERICS. Kineski bruto domaći proizvod u prvih devet meseci 2020. godine povećao se za samo 0,7 odsto.
Od toga će profitirati, pre svega, klasična nemačka industrija, koja je već jako prisutna u Kini. Naročito se povećala prodaja automobila. Dajmler je recimo 2019. godine u Kini prodao 700.000 Mercedesa, duplo više u odnosu na SAD. Koncern Folksvagen među prvima je u svetu počeo da posluje u Kini.
Od osamdesetih godina, Folksvagen proizvodi u Antingu, pored Šangaja, i u međuvremenu prodaje 40 odsto svojih automobila u Kini, što je odavno nadmašilo SAD, kao najvažnije svetsko tržište automobila.
Video: Šef DFC u Beogradu: Došli smo ovde da ostanemo
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
DRagutin
Pa da, kada Nemci saradjuju sa Kinezima onda je to sve ok a kada mi saradjujemo sa Kinezima prete nam sankcijama.... Pokvarena država... !
Podelite komentar
Gaga
Nista cudno ,zato su kinezi ubacili virus .
Podelite komentar