Ko mora i koliko da čeka semafor: Nova promena u centru grada, ekskluzivna pešačka zona posle tunela

  • 2
raskr, dečanska Foto: Printscreen

Na raskrsnici beogradskih ulica Dečanske i Makedonske tokom vikenda biće uspostavljen novi režim saobraćaja koji će pešačima omogućiti da raskrsnicu, osim na način na koji su to do sada činili, pređu i dijagonalno, čime će biti povećana bezbednost saobraćaja u tom delu grada.

Reč je o ekskluzivnoj pešačkoj fazi koja omogućava pešačicima još jedan izbor, do su vozila na svim prelazima na raskrisnici zaustavljena na crvenom svetlu.

Novina je što će savremeni sistem da predviđa kada je potrebno dati prednost pešaku. Stoga će pešaci imati na raspolaganju 90 + 30 sekundi. 

To je danas najavljeno u Starom dvoru gde je predstavljeno kako će ubuduće izgledati ta raskrsnica, a zamenik gradonačelnika Goran Vesić je istakao da će Beograd biti među desetak gradova u svetu koji će imati ovakvu raskrsnicu. Cilj je, kako nam je naveo, da se ubrza saobraćaj u prestonici, a ovo je samo jedan od projekata. 

- Trudimo se radimo ono što rade i druge svetske metropole, kada je u pitanju ubrzavanje saobraćaja. Beograd je metropola i sa svojim brojem stanovnika, a još uvek bez metroa, sasvim sigurno ima mnogo problema u funkcionisanju saobraćaja - rekao je Vesić.

Izrazio je nadu da će građani prihvatiti način na koji će ubuduće funkcionisati raskrsnica Dečanske i Makedonske ulice, te dodao da će to možda biti urađeno na još nekim raskrsnicama u gradu.

Naveo je da u Beogradu ima sve više automobila, da se godišnje registruje oko 50.000 novih, a da infrastruktura grada nije pravljena za tako veliki broj automobila zbog čega se, dodao je, mora pribegavati novim rešenjima kako bi se omogućilo da saobraćaj normalno funkcioniše.

Gradski sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović je rekao da se primenom novog režima saobraćaja na raskrsnici Dečanske i Makedonske ulice bezbednost saobraćaja u tom delu grada podiže na viši nivo.

- Analizom koju je radio Saobraćajni fakultet i simulacijama koje smo mi sprovodili u okviru Sekretarijata za saobraćaj pokazalo se da se nivo usluge sa ovakvim režimom saobraćaja takođe podiže na viši nivo. Sa C usluge koja je težila ka D, u postojećem režimu saobraćaja, dobili smo nivo usluge C koji ide ka B, što praktično znači da smo dobili poboljšanje protočnosti saobraćaja, a pre svega ukinuli sve konfliktne tačke između vozila i pešaka - rekao je Rafailović.

(Telegraf Biznis)

Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Djole

    7. decembar 2020 | 18:36

    2minuta pešaci da prelaze ulicu a kola da stoje? To će da ubrza saobraćaj? Ako moze neko da pojasni bio bih veoma zahvalan

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>