• 0

Najveća mana onlajn kupovine stvorila je potrebu za gradnjom novih magacina

Americi ponestaju skladišta u kojima će biti odlagana vraćena roba, a takve je trenutno mnogo

  • 0
magacin

Foto: Unsplash

Svetska ekonomija je možda "zapela", ali ljudi širom planete i dalje troše, posebno pred praznike. Ove godine je posebno procvetala onlajn kupovina, kao bezbednija od fizičke, ali je to otvorilo neke nove izazove i potencijalne probleme.

Godinama unazad sve je više robe koja se vraća, pre svega, nakon onlajn poručivanja, a to utiče na stvaranje "deponija" neotpakovane/neodgovarajuće robe koju prodavci bacaju, ako ne uspeju da prodaju.

Sa rekordnim nivoom povraćaja, za koji se predviđa da će zadesiti maloprodaju tokom sezone praznika, ali i narednih godina, Sjedinjenim Državama će biti potrebno više skladišnog prostora, izveštava CBRE.

Potrošači će, prema proceni, ove godine kompanijama vratiti praznične kupovine vredne čak 70,5 milijardi dolara. To će dalje stvoriti dodatni problem lancima snabdevanja koji već rade danonoćno, sa maksimalnim kapacitetom, kako bi ispunili nagli porast digitalnih narudžbina.

CBRE kaže da je za projektovani skok od 73%, naspram petogodišnjeg proseka, u velikoj meri zaslužna kupovina preko mreže. Prodaja putem e-trgovine ima mnogo veću stopu povraćaja robe, do 30%, od predmeta kupljenih u prodavnicama.

Ljudi često ne znaju koja veličina nekog komada odeće bi im odgovarala, pa onda naruče dve, tri veličine, a samo jednu zadrže. Kako smo nedavno pisali, kupci to češće čine i zato što je povraćaj robe besplatan. Ipak, osim što je spaljivanje i bacanje odeće pogubno za planetu, stvara i potrebu za izgradnjom novih skladišta.

To je svakako opteretilo i tržište komercijalnih nekretnina. U narednih pet godina moglo bi biti potrebno čak 140.000 m2 dodatnog skladišnog prostora samo za obradu vraćene robe, navode iz CBRE. I to, upozorava ova firma, biće potrebna kompletna izgradnja - od temelja.

Neki su predložili programerima da uzmu prazan maloprodajni prostor i pretvore ga u logistički, ali to nije uvek najbolji put. Tu je prepuno prepreka, uključujući potrebu za preklasifikovanjem zemljišta za novu komercijalnu upotrebu.

Video: Tržni centri u Srbiji puni kao oko: Dugačak red ispred poznate modne radnje

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke