• 1

Svi imate njihove kutije: Postali su fenomen pre 70 godina, kako im ide sad?

, Telegraf Biznis

Prve obrise marketinga nalazimo u politici poslovanja kompanije Tupperware iz Masačusetsa. Biznis su izgradili na "žurkama" kod kuće, a takva okupljanja su sada strogo zabranjena

  • 1
tupperware

Tupperware / Foto: Printskrin/YouTube/BloomingSalesTupperware

Većina vas je verovatno čula za čuveni Tupperware - reč je o proizvodima za kuću, prvenstveno o elegantnim i praktičnim kutijama za pakovanje i odlaganje hrane, koja u njima dugo očuva svoj miris i svežinu. A znate li kako i gde je nastao ovaj brend?

Osnovao ga je biznismen, Amerikanac Earl Taper (Tupper) davne 1948, mada je on već šest godina ranije osmislio prvi takav proizvod. Deluje jednostavno, zar ne? Ipak, Tupperware je vremenom postigao planetarni uspeh, a najviše zbog načina na koji je prodavao svoju robu.

Tada onlajn sveta nije bilo ni u naznakama, a opcija da roba stoji na policama u radnjama i "čeka" da je neko pokupi - takođe nije delovala obećavajuće. Prve obrise marketinga nalazimo baš u politici poslovanja ove kompanije iz Masačusetsa.

Tih pedesetih godina u Americi je bilo mnogo domaćica, posebno bogatih belkinja koje su jedva čekale da se "nešto desi" u njihovoj svakodnevici. Prodavci su krenuli da prodaju Tupperware proizvode idući od kuće do kuće, ali okupljajući veliki broj žena na jednom mestu.

Dakle, to su bile male i velike "Tupperware žurke", na kojima bi žene razmenjivale svoja iskustva, družile se sa brbljivim prodavcem koji im objašnjava kako se šta koristi i zašto im baš to treba u životu. To je bilo vreme kada su se ljudi okupljali, bez maske i držanja distance, a ova kompanija je ubrzo proglašena za "američki fenomen".

tupperware

Tupperware / Foto: Printskrin/YouTube/TrueStoryDocumentaryChannel

Međutim, uobičajena praksa, način na koji Tupperware funkcioniše i po čemu je prepoznatljiv - nestali su u trenu. Svet se "prebacio" na onlajn kupovinu i prodaju, pa je ovaj vid promocije izgubio smisao.

Još pre pola veka i više, prodavci Tupperware-a su govorili da svi koji kupe te proizvode "štede vreme i novac", a caka je bila u tome da uživo vidite i pipnete "magičnu kutiju koja se ne može polomiti ili iz koje hrana nema gde da iscuri, pa čak ni ona tečna".

Da biste poverovali u tako nešto, morali ste da eksperiment vidite uživo, a ne da nagađate da li neko govori istinu.

Ono što su današnji prodavci iz ove američke firme mogli da urade jeste da probaju da proizvode prodaju onlajn, putem video poziva i društvenih mreža. Karantinske mere se odnose na zabranu okupljanja, tako da "žurke" svakako gube smisao, a ostaje pitanje da li su domaćice i ostale žene zainteresovane za "onlajn razgovor 1 na 1".

Evo šta se, međutim, desilo: Asocijacija "The Direct Selling" primećuje rast od čak 30 odsto, kada je reč o prodaji Tupperware-a tokom prvog karantina.

Ali, veliku Tupperware porodicu sada ne čine samo postojeći prodavci, koji su u kompaniji bili i pre krize, već prodajom počinju da se bave i oni koji su izgubili posao u prvom talasu virusa korona, pa i kasnije.

Iako smo možda mislili da Tupperware neće "preživeti" korona krizu koja zabranjuje sve ono na čemu kompanija profitira - desilo se nešto neočekivano. Ljudi su masovno počeli da se priključuju virtuelnim zabavama koje organizuje ovaj gigant, iz svoje fotelje i udobnosti doma.

Imali su vremena na pretek, sve zabavne aktivnosti su odložene, tako da im je bilo dosadno, a i mogli su na miru da se posvete kući i potrepštinama. Treba imati u vidu da u SAD i drugim zemljama, u odnosu na pedesete godine, sada ima drastično više zaposlenih žena, a manje domaćica, kojima je baš ovakva onlajn prodaja "legla".

Tokom aktuelne krize kompaniji se pridružilo na hiljade ljudi u Velikoj Britaniji koji su se prijavili da postanu direktni onlajn prodavci. Taj potez je dodatno podstakao industriju direktne prodaje, koja već donosi 2,7 milijardi funti britanskoj ekonomiji svake godine.

U ovim okolnostima nije profitirao sam Tupperware, već i kompanije koje se bave negom i lepotom, kao što je Avon, koji ne odustaje od svoje kataloške prodaje. Takođe, "The Body Shop At Home" je prijavio rast prihoda od direktne prodaje za čak 65 odsto u aprilu, u poređenju sa 2019.

tupperware

Tupperware Microwave Rice Maker / Foto: Printskrin/YouTube/TupperwareBrands

Tupperware je brend s dugom tradicijom, a žene koje su sada u poznim godinama, dobro se sećaju žurki koje su organizovane. To budi lepe uspomene, ali i stvara trajnu vezu s kompanijom. Zato je jedna devojka, Hana, rešila da sa "The Body Shop At Home"-a, tokom krize, pređe na Tupperware.

Njena majka još ima kutije koje je kupila pre 30 godina na jednom okupljanju. Brend je dugo bio popularan u Britaniji, čak je kraljica Elizabeta II govorila da u njihovim kutijama čuva kornfleks, ali je utihnuo tokom 1990-ih. Zvanično, u toj zemlji se ne prodaje direktno od 2003, dakle, već 17 godina unazad.

Ipak, iako ovo nisu "prirodne okolnosti" za promovisanje Tupperware-a, čini se da je za kompaniju osnovanu pre više od sedam decenija došlo novo vreme, i to onlajn. Kako god, brend i dalje "živi".

Video: Da li biste pojeli komad zlata? doručak košta 50 evra i hipsteri će odlepiti za njim

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Tupperware

    Tupperware proizvodi su odlicni pomagaci u kuci, kvalitetni, i traju veoma veoma dugo. Sve pohvale za IKOTIM i specijalnu ponudu. Cene koje pripremaju za naše domacice su fantastične pogotovo sada za praznike! 👏🏻😍

    6
    0

    Podelite komentar

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke