• 0

"Nisam mislio da ostarim u ovoj kompaniji. Pogledajte me sad 30 godina posle" Promene u Filip Morisu

Nisam planirao da ostarim u ovoj kompaniji, ali možete da vidite moju sedu kosu i pretpostavite koliko imam godina sada, našalio se Jacek Olzak na konferenciji za medije kompanije Filip Moris (PMI)

  • 0
PMI

Cube naucno istrazivacki centar, foto: PMI

Ovaj svetski gigant u duvanskoj industriji napravio je promene u rukovodstvu, ali ističu, cilj ostaje isti - grade svet bez duvanskog dima.

Generalni direktor kompanije Andre Kalancopulos imenovan je za novog predsednika Borda, budući da se Luis Kamalijeri, dosadašnji predsednik, povukao iz ličnih razloga. Lučio Noto preuzima funkciju v.d. predsednika dok Kalancopulos ne stupi na novu dužnost, dok će sadašnji direktor operacija u Filip Morisu, Jacek Olzak, naslediti Kalancopulosa na poziciji generalnog direktora.

Najavljene promene osiguraće kontinuitet u vođenju kompanije, budući da Kamalijeri, Kalancopulos i Olzak dele istu viziju, te je pod njihovim zajedničkim vođstvom kompanija ostvarila značajna dostignuća, uključujući celokupnu transformaciju poslovanja i lidersku poziciju u kategoriji proizvoda bez duvanskog dima.

- Čast je nastaviti stopama našeg predsednika i bivšeg generalnog direktora Luisa Kamalijerija. U ime svih lidera naše kompanije želim da izrazim duboku zahvalnost za njegov ogroman doprinos našem uspehu, kao i za njegovu posvećenost i, najvažnije od svega, humanost. Pored sjajnog lidera, nedostajaće nam izuzetna ličnost i prijatelj - izjavio je Andre Kalancopulos.

PMI

Andre Kalancopulos, foto: PMI

- Za sedam godina otkako sam na mestu generalnog direktora zakoračili smo u budućnost i ponudili bolje, naučno dokazane manje štetne alternative za pušače koji bi inače nastavili da konzumiraju tradicionalne cigarete. Izuzetno mi je drago što dužnost prepuštam Jaceku sa kojim već decenijama odlično sarađujem. Dobro znam da ga strast prema kompaniji i našim zaposlenima, želja za rezultatima i široko poznavanje naših proizvoda, sistema i vrednosti čine idealnim liderom koji garantuje nastavak rasta poslovanja i ostvarivanja vrednosti za akcionare - zaključio je Kalancopulos na konferenciji za medije.

Kako je naveo, Jacek je u kompaniji već tri decenije.

- Dugo smo zajedno radili u Filip Morisu, a poslednjih godina, on je bio važan za odnose sa EU u pogledu finansija. Kasnije je bio i glavni operativni direktor. Hoću da kažem da on poznaje sve strategije svih postrojenja kompanije. Ima mnogo toga na čemu treba da se radi, a suštinski najvažnije jeste da zadržimo viziju koju smo postavili 2016. godine - zamena cigareta proizvodima koji su mnogo bolja, manje štetna alternativa za potrošače i njihovu okolinu - rekao je on.

Ističe da se misija zasad uspešno sprovodi ali da je potrebno zadržati kontinuitet.

- Naučni proces smo predali stručnim licima i rezultat je da je nedavno Američka agencija za hranu i lekove (FDA) donela odluku i da se proizvod kompanije Filip Moris koji zagreva a ne sagoreva duvan, može svrstati u kategoriju „duvanskih proizvoda modifikovanog rizika“ (MRTP) - podsetio je on i dodao da je vrlo jasno da su svi alterantivni proizvodi mnogo bolja opcija od nastavka pušenja.

Budući da je cilj da ljudi ostanu pri novim proizvodima, a ne da se vrate cigaretama, kompanija je uložila više od sedam milijardi dolara u razvoj novih proizvoda i danas su prisutni u više od 63 zemlje.

- Mislim da je to veliko postignuće za novi proizvod u novoj kategoriji - rekao je Kalancopulos.

Ciljevi ostaju isti – poručuje novi generalni direktor kompanije Jacek Olzak

 

Da je došlo do promene rukovodstva, ali ne i do promene ciljeva, potvdio je i Jacek Olzak.

PMI

Jacek Olzak, foto: PMI

Kaže da je počastvovan zbog prilike da predvodi kompaniju.

- U saradnji sa Andreom izgradili smo kapacitete koji omogućavaju da nastavimo da ostvarujemo zacrtanu zajedničku viziju. Posvećen sam nastavku te saradnje kao i ogromnoj poslovnoj prilici za budućnost bez duvanskog dima u korist naših korisnika. Prema tome, ne bih dužio u smislu toga koji nam je cilj i dokle želimo da odemo kada je reč o svetu bez cigareta. Mislim da je vizija kompanije vrlo jasna - naglasio je Olzak.

Ističe da nikada takav rezultat, a koji se tiče domena i uticaja na javno zdravlje, nije postignut. Prema njegovim rečima, kompanija je priliku koju je imala na dohvat ruke iskoristila, tako da može da stane iza toga da konzumiranje klasičnih cigareta postaje prošlost.

Dobro je raditi sa ljudima koji se ne plaše preuzimanja takve odgovornosti, jer verujem da su rezultati naše kompanije u poslednjih pet - šest godina kada smo otvorili ovo poglavlje najbolji svedok - rekao je on obraćajući se novinarima na konferenciji i dodao da je u nekim zemljama već četvrtina pušača ostavila cigarete.

Pandemija je doprinela da ljudi sa klasičnih cigareta pređu na manje štetne alternative

 

Novi, stari direktori su odgovarali na brojna pitanja novinara koja su se uglavnom ticala regulativa u određenim zemljama i daljim planovima kompanije za investicije.

Neizostavno pitanje je ono koje se tiče uticaja koronavirusa, a na konkretno pitanje da li se pušenje smanjilo u vreme korone, odgovaraju da jeste što je i uticalo na povećanje broja ljudi koji su sa klasičnih cigareta prešli na alternativne proizvode.

Kako navode, epidemija je naročito u prvim mesecima lokaduna uticala na to da je došlo do opšteg smanjenja potrošnje cigareta. I to od 12 do 15 posto, zavisno od države.

Taj trend se naročito osetio u zemljama poput južnoazijskih i zemljama Latinske Amerike, na šta je, ukazuju očigledno uticala manja plata i veliki procenat gubitka radnih mesta, pa je stanovništvo smanjilo potrošnju.

- Cigarete jednostavno nisu bile prioritet, kažu oni. Dok je u Evropi taj procenat bio dosta manji.

Šverc – ozbiljan problem sa kojim se gotovo svaka zemlja susreće

 

Direktori su ukazali da je crno tržište veliki problem, pojašnjavajući da se šverceri nalaze u sivoj zoni poslovanja, a koriste gužvu ili neinformisanost građana pa nude svoje cigarete ili falsifikate velikih proizvođača po "jeftinijim cenama od bilo koje cigarete koju je moguće kupiti na legalnom tržištu". A to nije problem samo sa cigaretama, ukazuju oni i ističu da kompanija ima dobru saradnju sa vlastima i carinama u državama u kojima posluje i prati sisteme.

Dvojica predstavnika kompanije ukazala su i na nešto što tek dolazi a na šta je trenutno usmerena svetska pažnja a to je vakcina:

- Sada je na redu i vakcina. Isto moramo biti vrlo oprezni jer će biti falsifikovanih i švercovanih proizvoda koje potrošači možda žele da kupe, jer nemaju pristup odmah legitimnim proizvodima, i mislim da naše iskustvo koje imamo kroz industriju cigareta može da pomogne mnogim vladama, jer je koren problema vrlo sličan - poručili su.

(Telegraf Biznis/V.B.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>