NBS: Gruba neistina da je "ispalo" 80 odsto dužnika. Većina ispunjava uslove za nove olakšice

 ≫ 
  • 0
kredit, novac, pare, vreme, rokovi, banka, pozajmica Foto: Shutterstock

Narodna banka Srbije saopštila je danas da 93 posto dužnika ispunjava uslov za dobijanje olakšica za otplatu kredita, demantujući tvrdnje iznete u jednom mediju da je zbog kašnjenja sa izmirivanjem obaveza iz ove procedure ispalo čak 80 procenata dužnika.

- Gruba je neistina da je uslov za primenu mera za olakšanu otplatu kredita da dužnici nisu imali nikakvo kašnjenje. Odlukom NBS o privremenim merama za banke u cilju adekvatnog upravljanja kreditnim rizikom u uslovima pandemije kovid-19 propisano je da samo oni dužnici koji su stekli status neizmirenja obaveza pre pandemije ne mogu da podnesu zahtev za olakšice, a to su samo oni koji su pre pandemije kasnili sa izmirenjem obaveza duže od 90 dana - navode iz centralne banke.

Sve to, kako ističu, piše u drugom propisu kojim je uređena adekvatnost kapitala i koji su banke takođe obavezne da primenjuju. Nikakvih naknadnih izmena Odluke nije bilo, naglašava NBS i dodaje da "iznošenje takvih lažnih tvrdnji u javnosti može da se kvalifikuje kao ozbiljno krivično delo".

- One koji šire ovakve neistine pozivamo da čitaju propise pažljivo, a ne na preskok, i da ne uzbunjuju javnost zbog manjka svoje koncentracije. Prema tome, na osnovu zvaničnih podataka NBS više od 93 posto dužnika ispunjava taj uslov za odobravanje olakšica i za njih je obavezna primena olakšica ukoliko ispunjavaju i druge odlukom propisane uslove - stoji u saopštenju NBS.

Dalje se napominje da bankama nije zabranjeno da ponude i odobre olakšice i svim drugim dužnicima koji ne ispunjavaju uslove iz Odluke.

U reagovanju na pogrešne interpretacije odluka NBS, u tekstu pod naslovom "Ispalo 80 posto dužnika" objavljenom u jednom dnevnom listu, iz centralne banke ističu da pravo na korišćenje olakšica imaju svi dužnici pogođeni aktuelnom epidemiološkom situacijom, koji usled toga nisu u mogućnosti ili mogu imati poteškoće da izmiruju obaveze prema banci i davaocu finansijskog lizinga.

mobilna aplikacija, plaćanje racuna mobilnim telefonom, online bankarstvo  banking Olakšice za otplatu kredita, Foto: Shutterstock

- Stvaranje odijuma javnosti prema primeni donetih mera, kroz neprimerene insinuacije sagovornika autora teksta u pogledu navodnih naknadnih izmena objavljenih odluka, o čemu nema ni govora, i pozivanje na neimenovanog bankara koji očigledno nedovoljno dobro poznaje propise NBS, predstavlja nedobronamerni pokušaj omalovažavanja rezultata NBS, donetih mera i pokušaj stvaranja zabune u javnosti, odnosno obeshrabrivanja dužnika koji ispunjavaju propisane uslove da se svojim poslovnim bankama (davaocima finansijskog lizinga) obrate sa zahtevom za korišćenje olakšica koje je Narodna banka Srbije donela - ocenjuje se u saopštenju.

NBS naglašava na kraju da je valjana informisanost dužnika od izuzetnog značaja za realizaciju mera podrške koje su usvojene radi pomoći u otplati obaveza građana i privrede, i apeluje da se objavljuju samo prethodno proverene i javno objavljene informacije Narodne banke, a da se neproverene informacije pogrešno ne interpretiraju.

Video: Ovo su pravila igre Uzmi račun i pobedi:Stiglo skoro 140.000 koverata, prvo izvlačenje 21.novembra

(Telegraf Biznis)

Video: Usvojen budžet, republička kasa za sledeću godinu teška 2.346,2 milijarde dinara

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>