• 2

I zvanično odobreno spajanje Fijata i Pežoa, novi auto brend je Stelantis

Dva proizvođača vozila su odlučila prošle godine da udruže snage kako bi lakše prevazišli dvostruke izazove u auto industriji

  • 2
Fijat, Pezo

Foto: Wikipedia

 Fijat Krajsler i francuski Pežo-Sitroen dobili su danas "zeleno svetlo" Komisije EU za zaštitu konkurencije za spajanje vredno 38 milijardi dolara, čime će nastati četvrti najveći proizvođač automobila u svetu.

Odluka je doneta nakon što su Fijat i PSA pristali da pojačaju saradnju sa japanskim rivalom, kompanijom Tojota Motor, prenosi CNBC.

Dva proizvođača vozila su odlučila prošle godine da udruže snage kako bi lakše prevazišli dvostruke izazove u auto industriji, kao što su finansiranje tehnologija za proizvodnju ekološki čistijih vozila i kriza tržišta izazvana globalnom pandemijom.

Evropska komisija je saopštila da će PSA proširiti sporazum sa Tojotom o mini kombijima, povećanjem kapaciteta za ova vozila japanske kompanije i smanjenjem cene za njihov transport, kao i za prevoz rezervnih delova i dodatne opreme, čime se otklanja zabrinutost u pogledu tržišne konkurencije u EU.

Fijat i PSA će takođe omogućiti rivalima pristup njihovim servisima za popravke i održavanje mini kombija kako bi pomogli novim učesnicima širenje na tržištu, dodali su iz Evropske komisije.

Fijat Krajsler automobili, Fiat Chrysler Automobiles FCA

Foto: Tanjug/AP

Udružena kompanija Fijata i PSA, koja će se zvati Stelantis, posedovaće brendove Fijat, DŽip, Dodž, Ram i Maserati, kao i Pežo, Opel i DS.

Dve kompanije su najavile da će 4. januara imati odvojene skupštine akcionara na kojima treba da se odobri transakcija, i da se očekuje da spajanje bude završeno do kraja prvog kvartala 2021.

Kontrolni akcionar u FCA je Eksor, holding kompanija italijanske porodice Anjeli, dok su glavni investitori Pežo-Sitroena porodica Pežo, francuska vlada i kineski Dongfeng.

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • BASA

    Mozda ce takva odluka , pomoci nasoj " Zastavi " da napravi plan , program i da aktivira mlade koji se bave , mehanikom , dizajnom i ostale ! Da mi imamo nas Tip automobila i da sa ponosom vozimo ! Kao sto je u svetu , automobilizma ! Napred Nasi !

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke