Telefonski prodavci još jače ciljaju stare: Nema prezentacija, pa proizvode prodaju na "pregledima"
Penzionerima je ova godina bila dovoljno teška i bez telefonskih uznemiravanja nastrljivih prodavaca koje, čini se, ni pandemija ne sprečava u pokušajima da na prevaru i obmanu nateraju najstarije žitelje da pazare nešto što im nije potrebno, od novca koji nemaju.
Kad malo bolje razmislimo, logično je da telefonski prodavci ovakvu priliku ne bi ispustili, priliku da starima tokom stresnog perioda prodaju kvazi zdravstvene proizvode u mesecima kada maltene ne izlaze iz kuća zbog straha od virusa.
Trgovci su malo promenili svoj način poslovanja, pa sada više ne zovu penzionere na prezentacije i na lažne večere na kojima im "uvaljuju" lošu robu po visokim cenama, već to rade preko telefona, ili na besplatnim "pregledima".
A u ponudi su najčešće različiti proizvodi sa "zdravstvenim efektima" poput prekrivača, masažera, jastuka, uređaja za čišćenje, a sad i prečišćavači vazduha, ubice viirusa, grinja i svega što gmiže, leti i hoda oko nas.
Uvek je u pitanju ponuda koja se ne odbija, stvorena samo za njih i važi samo u tom kratkom trenutku. Roba se nudi na više rata, uz poklončić, a tek kada stigne na kućnu adresu, najčešće porodica penzionera shvata da su u pitanju jeftini kineski proizvodi koje su njihovi roditelji, bake ili deke skupo preplatili.
Takva situacija ponavlja se u kući Eme Poznanović (89). Ema živi sama i svakog dana dobije pregršt ovakvih poziva, a na proizvode koje nude često da veliki deo svoje nevelike penzije.
- Razlika između 1.000 i 5.000 dinara za nju je već dugo nedovoljno jasna. U početku je ponosno kupovala te stvari i pokazivala nam kako je dobro prošla, a u poslednje vreme ih krije od nas, jer zna da ćemo da je prekorimo zbog bacanja para na gluposti. A jesu gluposti, loši sitetički stolnjaci, šerpe kojima se dno probuši nakon kuvanja kropira... Na jednoj šerpi se istopila ručka tokom kuvanja, a dlake sa nekog skupog jastuka i dalje skidamo sa nameštaja - objašnjava njena ćerka Jelena.
Emine ćerke pokušale su da vrate ove proizvode nebrojeno puta, ali bezuspešno.
- Neke brojeve telefona nikada nismo uspeli da nađemo, a najčešće se ili ne javljaju, ili nam spuste slušalicu kad kažemo zašto zovemo, a onda postanu nedostupni. Sve je postalo mnogo gore od kako je zatvorena u kući, pogotovo sad pred Novu godinu. Ranije su joj nudili putovanja, večere na kojima dobije palačinku i prodaju joj komplet tanjira, prezentacije i slično. Sad toga nema, pa im je sve na pozivima - objašnjava njena ćerka.
Prezentacija nema, ali ima i dalje poziva na zdravstvene preglede koji se obavljaju u nekoj sobicii nakon kojih se dobije još jedna "neponovljiva ponuda" za neke suplemente, magnetne narukvice ili slične proizvode.
Takođe, penzionerima se u ovo vreme zatvorenosti nude i odmori u nekoj od banja, samo uz malu doplatu koja je skuplja od redovne cene aranžmana.
Tu je i ono čuveno, "čestitamo, dobitnik ste vredne nagrade". Nedostaje samo sitnica - da se plati PDV, transport, ili pakovanje, a taj trošak je često veći i od vrednosti proizvoda.
Povećan je broj primedbi na ovu praksu i u udruženjima potrošača iz kojih stalno napominju da svi kupci imaju pravo da raskinu ugovore sklopljene van poslovnih prostorija u roku od 14 dana.
Takođe, kazne za nasrtljivo poslovanje, a ovakva telefonska prodaja to jeste, kreću se od 300.000 do 2.000.000 dinara, pa bi sve trgovce koji ne prihvataju ne trebalo prijaviti inspekciji.
Video: Deda Đorđe još uvek šije srpske šajkače, a najprodavanija šapka stigla čak do Amerike
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
🤔
Kupi se telefon koji omogućava blokadu svih nepoželjnih brojeva, i ta bezobrazna marva će odustati od ponude škart robe.
Podelite komentar