Šta posle bus plusa mogu da očekuju Beograđani: Novi partner moraće da ponudi ove novine
Da li će karte za prevoz biti možda jeftinije?
Međunarodni tender na kojem Grad Beograd traži partnera za naplatu karata i upravljanje vozilima javnog prevoza, raspisan je juče i trajaće do 25. februra.
Novim ugovorom, "busplus" kartica prestaje da se koristi, a zameniće je "beogradska kartica", kojom će se plaćati gradski prevoz, ali i korišćenje parkinga, javnih bicikala, bioskopa i pozorišta.
Sadašnje busplus kartice važiće u novom sistemu do isteka roka same kartice, a novi partner treba da obezbedi da sve kartice koje trenutno važe u sistemu, važe i u novom sistemu, do isteka roka same kartice.
Tender će biti sproveden po modelu javno-privatnog partnerstva kojem je prethodila studija o javnom prevozu u glavnom gradu koju je izradio Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu. U okviru te studije izvršena je analiza postojećeg stanja sistema i dati predlozi kako da se kroz novi ugovor obezbede veći prihodi od naplate karata, a sistem unapredi i modernizuje u skladu sa razvojem tehnologije.
Novim ugovorom, u odnosu na prethodni, predviđen je manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92 odsto umesto 8,53 odsto.
Osim manje provizije, kako je najavljeno, predviđen je i limit na zaradu privatnog partnera. To znači da ukoliko prihodi od prodaje karata pređu 900 miliona dinara mesečno, privatni partner neće moći da dobije više od tri odsto provizije.
Šta to znači za građane Beograda?
Novi partner, kako su najavili predstavnici gradks evlasti trebalo bi da omogući veći obim usluge - veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), veći broj kontrolora (300 kontrolora u odnosu na 200), veći broj prodajnih mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na 800), kao i duže radno vreme mesta za izdavanje personalizovanih kartica.
Takođe, očekuje se unapređenje funkcionalnosti sistema i opreme - mogućnost plaćanja mobilnim telefonom putem aplikacije kojom će biti moguće i informisanje putnika u realnom vremenu o zastojima, promenama, izmenama reda vožnje, kao i slanje obaveštenja vezanih za isticanje, dopunu ili validaciju perso ili neperso kartice.
U novom ugovoru predviđeno je i da u slučaju potrebe za većim brojem kontrolora, Grad može samostalno da ih angažuje čime se, kako je rečeno, postiže daleko veća fleksibilnost i optimizacija celog sistema.
Osim toga, predviđeno je da privatni partner učestvuje u dodatnim troškovima u slučaju angažovanja dodatnih kontrolora u istom procentu kao što je i procenat naknade od prihoda od prodaje karata.
U septembru ove godine istekao je desetogodišnji ugovor koji je Grad Beograd imao sa firmom "Apeks solušn" koja je napravila Busplus sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u prestonici, ali je zbog epidemije korona virusa ugovor produžen do završetka procesa izbora novog partnera u skladu sa zakonom.
Kartice za javni prevoz u Beogradu čiji su vlasnici građani stariji od 65 godina i kojima rok zamene ističe krajem 2020, važiće do juna 2021. godine.
(Telegraf Biznis)
Video: Edina je najmlađa vlasnica škole jahanja u Srbiji
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Goran F
A koliko će koštati jedna vožnja ,i mesečna ?
Podelite komentar
Маркезз
Шта год да буде баш ме брига и овако не купујем карту
Podelite komentar
ruralni srbin
A sta se menja kad mi ruralci dodjemo da na izlet posetimo glavni grad???Kako sad da kupimo kartice za prevoz kad se vozimo za u zoloski vrt i Kalimegdan?Hvala
Podelite komentar