Brza pruga Beograd - Novi Sad gotova do kraja godine: "Kupićemo najbolje, moderne vozove"
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Tomislav Momirović, kaže da su otklonjeni problemi sa stranim izvođačima angažovanim na izgradnji brze pruge od Beograda do Novog Sada.
Prema njegovim rečima, ta deonica će biti završena u roku, do kraja 2021, i biće puštena u saobaćaj nakon testova koji traju oko dva meseca.
Momirović je istakao da se već vode pregovori sa Kinezima i evropskim partnerima o nabavci vozova koji će moći da idu tom prugom, brzinom od 200 kilometara na sat. Tako će građani za nešto više od pola sata moći da putuju vozom između Beograda i Novog Sada, naglasio je on.
- Nije tajna da je to projekat gde imamo dosta problema u prošlosti. Došli smo do toga da je i predsednik Aleksandar Vučić morao svojim autoritetom da se umeša, da i naše i strane partnere natera da se drže ugovora. Mi smo sve te probleme rešili i oni su iza nas - rekao je Momirović.
Uveren je da će do kraja 2021. biti gotova deonica do Novog Sada, koja će biti deo brze pruge Beograd - Budimpešta.
- Očekujem da će u roku od dva meseca, od kada se radovi završe, biti obavljena sva testiranja i da će pruga biti u komercijalnoj upotrebi. Nama je cilj da imamo najmodernije vozove u ovom delu Evrope i ko bude ponudio najbolju cenu i u najkraćem periodu, od njega ćemo kupiti - rekao je i dodao da se sve radi transparentno, kao i da je cilj da što više strana bude uključeno u pregovore o nabavci vozova.
Momirović poručuje da će u 2021. biti nastavljena ubrzana realizacija velikih infrastrukturnih projekata, kao i da je prioriret da se do kraja godine završe radovi na izgradnji auto-puta "Miloš Veliki" od Preljine do Požege, i brza pruge od Beograda do Novog Sada.
Ističe da je u fokusu izgradnja auto-puteva i pruga koji će vrlo brzo premrežiti našu zemlju i omogućiti da se brzo stigne sa jednog njenog kraja na drugi. Takođe, kaže da je za oko dva meseca obišao sva strateška gradilišta u zemlji kako bi se uverio u obim investicija i radova koje realizuje vlada.
- To je neverovatan investicioni ciklus u kojem se trenutno nalazimo, koji će pokrenuti ekonomiju, održati makroekonomsku stabilnost i obezbediti najveći rast u Evropi u 2021. godini - naglasio je Momirović.
Dodaje da su strateški projekti sada: gradnja Moravskog koridora Pojate - Preljina, Fruškogorskog koridora od Novog Sada do Rume, auto-puta Ruma - Šabac i brze saobracajnice Šabac - Loznica, zatim gradnja deonice auto-puta od Beograda ka Sarajevu Kuzmin - Sremska Rača, završetak obilaznice oko Beograda i gradnja stanova za pripadnike vojske, policije i službi bezbednosti.
Govoreći o izgradnji prvog digitalnog auto-puta, Moravskog koridora od Preljine do Požege, ističe da do skoro "niko nije mogao da sanja da ćemo na tom potezu graditi takav auto-put", koji će spojiti autoput "Miloš Veliki" (tzv. Kodiror 11) i Koridor 10, i tako povezati više od pola miliona ljudi u tom delu zemlje.
- Srbiju ćete uskoro celu moći da pređete u veoma kratkim intervalima - dodao je ministar. Očekuje da će do kraja godine biti završena prva deonica od Pojata do Kruševca od oko 27 kilometara. Govoreći o još jednom važnom projektu, završetku obilaznice oko Beograda, kaže da je još kao dete slušao o tome i da još uvek obilaznica nije završena, iako su prvi radovi počeli pre više decenija.
Kada je reč o dodatnoj deonici C, od Bubanj Potoka do Pančeva, ministar kaže da je i to u planu, ali da će taj deo biti urađen kasnije pošto je reč o dosta vrednoj investiciji, a trenutno se već realizuje veliki broj projekata.
Istakao je da u 2021. moraju krenuti radovi na izgradnji Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice od Novog Sada do Rume, kao i gradnja brze saobraćajnice Sombor - Kikinda. Treba započeti i projekat tzv. Dunavske magistrale, tj. brze saobraćajnice od skretanja sa auto-puta za Požerevac do Donjeg Milanovca.
Momirović kaže da je pre bio u privatnom sektoru i da je tada bio odgovoran za svoje zaposlene i kompaniju, dok sada, kao ministar, ima mnogo veću odgovornost, pošto raspolaže novcem građana Srbije.
- Ne volim sebe da personalizujem kao ministra koji gradi i zapošljava, deo sam tima koji sprovodi investicije i na čijem čelu je predsednik Srbije. Da nije bilo fiskalne konsolidacije, nikada ne bismo došli u situaciju da ovoliko investiramo. Srbija po investicijama ubedljivo prednjači u regionu - ističe.
Prema njegovim rečima, "građani uskoro neće moći da prepoznaju saobraćajnu infrastrukturu Srbije". Dodaje da se to odnosi i na avio-saobraćaj, s obzirom da francuski Vansi realizije ogromne investicije u razvoj beogradskog aerodroma "Nikola Tesla".
Podsetio je da u budžetu za 2021. izdvojeno rekordnih 330 milijardi dianra za kapitalne infrastrukturne projekte, što je oko 5,5 odsto BDP-a.
(Telegraf Biznis/Tanjug)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Kalimero
Teško da će biti ove godine. Koliko je rađena leva strana pruge od Beograda do Batajnice, godinu ipo dana. A sada hoćete desnu stranu za godinu. Aj da vidimo i to čudo
Podelite komentar
M.K.
✨✨✨🍀😊🎇💫🎇💫👌🏼
Podelite komentar
Uros
Da, u roku...koji je inace bio avgust 2021...ali dobro, misle zaboravicemo sta sve obecavaju
Podelite komentar