• 5
 ≫ 

"Naši radnici dobijaju i 13. i 14. platu": Direktorka dm drogerie o tajnama uspeha u krizno doba

 ≫ 

"Da biste prebrodili neki krizni period, potrebno je da istinski razumete svoje zaposlene, da se međusobno uvažavate i verujete jedni drugima. Zahvaljujući uzajamnom poverenju na kom se godinama temelji naš veliki tim, uspeli smo da odgovorimo na sve promene – zaposleni su verovali u našu reč, a mi u njih i u njihove mogućnosti", kaže naša sagovornica

  • 5
Vesna Stojanović, direktorka dm drogerie markt/Foto: Privatna arhiva

Vesna Stojanović, direktorka dm drogerie markt Srbija i Severna Makedonija u intervjuu za naš portal sumira rezultate u prošloj godini i najavljuje planove za ovu. Ponosna je, ističe, što je uspešne rezultate i poduhvate u godini za nama tradicionalno pratila podrška zajednici, po kojoj je ova kompanija poznata. Kaže da ogovornost i profit treba da predstavljaju jednu stranu iste medalje i da uvek treba naći partnere u domaćim proizvođačima. 

  • Završila se izazovna 2020. godina, kako dm poslovao tokom prethodnih 12 meseci?

- Protekla godina nas je naučila da, uprkos situaciji na koju nismo navikli, moramo da tražimo svetle tačke i da iz svega izvučemo samo najbolje. Verujem da smo tokom ovog perioda dokazali da zaista možemo da budemo primer odgovornog postupanja prema zaposlenima i prema zajednici, istovremeno nižući uspešne rezultate. Prilagođavajući se novonastalim izazovnim okolnostima, zaokružili smo 16. godinu poslovanja u Srbiji sa zabeleženim rastom od 17,7 odsto i prometom od 15,6 milijardi dinara. 

Kada sumiram poslovnu 2019/20. godinu i sve investicije i projekte koje smo sproveli, uverena sam da smo učvrstili poziciju stabilne, uspešne i odgovorne kompanije. Da biste prebrodili neki krizni period, potrebno je da istinski razumete svoje zaposlene, da se međusobno uvažavate i verujete jedni drugima. Zahvaljujući uzajamnom poverenju na kom se godinama temelji naš veliki tim, uspeli smo da odgovorimo na sve promene – zaposleni su verovali u našu reč, a mi u njih i u njihove mogućnosti. To je jedino dugoročno rešenje i osnova za prevazilaženje svih izazova.

  • Kompanija dm je poznata po tome po društveno-odgovornim aktivnostima godinama. Objavili ste poslovne rezultate, ali i sumirali ulaganja u zajednicu. Šta biste od posebno istakli?

- Ponosna sam što je naše uspešne rezultate i poduhvate u godini za nama tradicionalno pratila podrška zajednici. Mi u dm-u želeli smo da ovu, za sve nas izazovnu 2020. preimenujemo u godinu darivanja i humanosti, ukazujući na to koliko je važno da kao društvo budemo uvek prisutni – jedni za druge.

Ove godine, jedna od naših najvećih donacija u zemlji bila je nabavka dva respiratora ukupne vrednosti od 36.000 evra koji su donirani Institutu za javno zdravlje „Milan Jovanović Batut“ u Beogradu, da bismo, samo nekoliko dana kasnije, na Crni petak, umesto ponude popusta donirali pet odsto od prometa tog dana u humanitarne svrhe, usmerivši tri miliona dinara narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije.

U protekloj godini, kroz naš tradicionalni humanitarni sat prilikom svakog otvaranja novih i preuređenja postojećih drogerija prikupili smo 3,5 miliona dinara, koji su u vidu robe i prateće opreme uručeni raznim zdravstvenim i obrazovnim ustanovama.

Nakon ovih i brojnih drugih donacija i društveno-odgovornih kampanja, zaključili smo još jednu godinu znajući da smo, makar delom, uspeli da doprinesemo boljitku naše zajednice, a, nadam se, i motivisali druge kompanije i pojedince da postanu pozitivan primer kakav i sami žele da vide.

  • Kompanija dm drogerie markt posluje poštujući principe održivog razvoja. U čemu se sve ogleda ta posvećenost i da li to građani prepoznaju?

- Vođeni težnjom da malim koracima možemo učiniti mnogo za zaštitu životne sredine i očuvanje ograničenih prirodnih resursa, postavili smo niz kriterijuma održivosti unutar ciklusa proizvodnje, pakovanja i transporta, dok kroz značajne inovacije u poslovanju pokazujemo da ekološke alternative uvek postoje. 

Iz takve ekološke orijentacije naše kompanije proizlaze i brojne inicijative i projekti, a jedan od najprepoznatljivijih jeste „Zasadi drvo“ koji sprovodimo zajedno s Adria Media Groupom i institucionalnim partnerima već drugu godinu zaredom. Cilj projekta je stvaranje zdravije sredine za buduće generacije i on je već u prvoj godini postigao istorijski rekord kada je u samo jednom danu posađena 51.000 sadnica, dok je za tekuću sezonu postavljen novi cilj koji uključuje pošumljavanje više od 100 lokacija širom Srbije.

DM Drogerie Foto: Foto Atelje Zemun

Bilo je zaista neverovatno videti sve te ljude – naše zaposlene, brojne građane volontere i poznate ličnosti, koji su poveli u prirodu svoje prijatelje i porodicu u nameri da „zasade kiseonik“ za sve nas. 

Raduje me činjenica da kupci prepoznaju našu ekološku orijentaciju i da od njih dobijamo podršku koja, meni lično, uliva nadu da smo kao društvo spremni da menjamo navike zarad opšte dobrobiti sredine koju svi delimo.

  • Pre dve godine pokrenuli ste projekat dm Inkubator i pomogli domaćim proizvođačima da izađu na tržište zahvaljujući dm. Kakav je njihov položaj danas? Da li i dalje ulažete u njihov razvoj?

- Projekat dm Inkubator plod je naše težnje da predstavimo kvalitet domaće proizvodnje kroz naš drogerijski lanac i da domaćim proizvođačima pružimo šansu da osvoje nove kupce u sopstvenoj zemlji, ali i mogućnost daljeg plasmana na policama najvećeg drogerijskog lanca u Evropi. 

Zadovoljstvo nam je što smo, kao internacionalna kompanija, dali vetar u leđa njihovim sjajnim idejama i inovacijama, omogućivši im da razviju svoje pune potencijale. Tako je nedavno Razvojna agencija Srbije pokrenula Program podrške zahvaljujući kome svaki polaznik dm Inkubatora ima priliku da dobije subvenciju do 992.000 dinara za razvoj poslovanja, kao i 50 sati besplatne mentoring usluge.

Pored toga, proizvođačima dm Inkubatora pružili smo podršku prilikom konkurisanja za žig „Čuvarkuća“ koji dodeljuje Privredna komora Srbije, a pojedini proizvodi već su dobili ovu titulu koja predstavlja garanciju kvaliteta i vrednosti stvorene u Srbiji.

  • Da li je moguće poslovati odgovorno prema društvu i životnoj sredini i biti konkurentna i profitabilna kompanija?

- U našem poslovanju vodimo se uverenjem da odgovornost i profit treba da predstavljaju jednu stranu iste medalje. Istinski verujem da uspešne kompanije imaju tu mogućnost da ulažu u sredinu u kojoj posluju i da to zaista treba posmatrati kao privilegiju i cilj, sam po sebi. Na kraju svake godine, kako na poslovnom, tako i na privatnom planu, važno je koliko smo ljudi usrećili, kome smo pomogli i kome smo rekli hvala. Često ističem da naše poslovne vodilje o zajedništvu i darivanju nisu puke fraze, već da istinski koristimo tu mogućnost da uradimo nešto konkretno i da postavljamo nove pozitivne trendove u našem društvu.

Osim što u naše projekte uključujemo zaposlene, ponosni smo kada istu povratnu reakciju dobijamo od naših kupaca i građana, što pokazuje da smo na dobrom putu.

  • Osim u stvaranju bolje i zdravije budućnosti za generacije koje dolaze, u čemu vidite ulogu vaše kompanije u sličnim projektima i šta je to čime biste bili zadovoljni?

- Od početka rada u dm-u, svakodnevno me inspiriše činjenica da imam priliku da vodim kompaniju koja je pokretač humanih inicijativa i kampanja koje imaju dugoročne ciljeve. Sjajno je kada svakog dana odlazite na posao znajući da radite nešto dobro. Pored toga, svaki put me iznova obraduju uključenost i podrška zajednice kada je reč o našim društveno-odgovornim akcijama. Zato verujem da ćemo u budućnosti nastaviti da ispisujemo neke nove rekorde, kako na tom planu, tako na polju edukacije i podizanja svesti o ključnim izazovima sredine u kojoj živimo i radimo. Na nivou kompanije već primećujemo veliki pomak u vidu sve većeg broja odgovornih kupaca, te ćemo biti izuzetno ponosni ukoliko nastavimo da doprinosimo edukaciji novih odgovornih generacija.

  • Korona je donela svima poteškoće. Kako ste se vi u sistemu prilagodili izazovima, šta vam je bilo najteže?

- U našem dm-u oduvek smo se vodili korporativnom filozofijom koja zajedništvo stavlja na prvo mesto, te se izražena briga o kolektivu i zdravstvenoj zaštiti našla na vrhu liste naših prioriteta u ovim izazovnim vremenima. Iz dana u dan prilagođavali smo se merama koje su bile na snazi kako bismo, pre svega, osigurali da naši zaposleni, kao i kupci koji borave u dm objektima, ostanu zaštićeni.

Zahvaljujući posvećenosti svakog člana našeg velikog tima, uspeli smo da u vrlo kratkim rokovima reagujemo na sve promene. Najveći izazov bio je da odgovorimo na izmenjene potrebe naših kupaca budući da smo, uz apoteke i supermarkete, prepoznati kao prioritetan lanac snabdevanja jer posedujemo obiman asortiman prehrane, organskih namirnica, hrane za bebe i proizvoda za održavanje higijene.

S ove vremenske distance, verujemo da smo vrlo uspešno ispunili i taj zadatak. S tim u vezi, posebno bih istakla podršku domaćih proizvođača, koji su nam bili veliki oslonac u trenutku kada su gotovo sve zemlje zatvorile svoje granice.

dm drogerie markt Foto: Promo

Tokom vanrednog stanja u mnogim razvijenijim zemljama Evrope zabeležene su masovne nestašice pojedinih namirnica, dok kod nas nije bilo tako. To je ujedno i pokazatelj da je domaća proizvodnja efikasan i održiv sistem privrede, za koji se, između ostalog, zalažemo u našoj kompaniji.

  • Na koji način vas je ova kriza, možda, inspirisala da budete bolji?

- Na ličnom, ali i na profesionalnom planu, nastojim da 2020.  godinu posmatram baš tako – kao period koji nas je pokrenuo da se više posvetimo onome što je zaista važno. Kako to obično biva, u vremenima poput ovog, istovremeno se dese brojni gestovi humanosti i ljubavi koji inspirišu i dokazuju da uvek ima mesta za ljudskost. Ta ljudskost će i pobediti u ovoj borbi.

Mene su u proteklih godinu dana svakodnevno inspirisali lekari, medicinsko osoblje, prodavci, pekari, radnici u fabrikama, čistači ulica, vozači, pripadnici službi bezbednosti i svi drugi na „prvoj liniji fronta“. Čini mi se da smo se nekako svi podsetili pravih vrednosti i koliko je malo potrebno da budemo srećni, te bih volela da se uvek setimo toga u boljim godinama koje nam dolaze.

Kada je u pitanju dm, u centru našeg poslovanja oduvek je bio čovek, a u ovoj godini nastojali smo da se ta atmosfera oseti više nego ikada.

  • Isticali ste prethodnih meseci da su vam zaposleni na prvom mestu, što ste i dokazali isplatom bonusa u trenutku veoma nezavidne situacije u svetu. Kakve su bile reakcije zaposlenih? Da li je bonus bio neka vrsta 13. plate?

- Zadovoljstvo mi je što sam na čelu kompanije koja vrednuje svaki dodatni napor i što zaposlenima možemo da pružimo mnoštvo benefita koji omogućavaju njihov dalji napredak, i podsticaje koji nagrađuju njihove posebne doprinose. Covid bonus u vrednosti od 18.000 dinara, koji je svaki zaposleni dobio uz redovnu septembarsku platu, bio je jedan od takvih gestova zahvalnosti kolektivu na dodatnom zalaganju tokom ovog izazovnog perioda.

Pored toga, naši zaposleni nezavisno od njihovih mesečnih primanja dobijaju 13. i 14. platu. 

Primećujem da oni zaista u nama vide pouzdanog poslodavca koji nagrađuje njihovu posvećenost.

S takvim uzajamnim poštovanjem nije teško iznova pomerati granice kvaliteta.

Video: Deset atipičnih zanimanja za žene: Od kamiondžijke do detektivke

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 🍐

    5. januar 2021 | 14:53

    Ma kad se predstavlja firma u novinama prava idila a kad odeš na razgovor za posao broje ti krvna zrnca i daju ti minimalac

  • Sanja

    5. januar 2021 | 20:58

    Ja u zivotu nisam videla nasmejanu prodavacicu,,kasirku,,u Dm. To je sigurno zbog te ,,13 i 14 plate.

  • Mira Kv

    5. januar 2021 | 15:50

    Bravo za gospodju , divna je, a bravo i dm, retko koje prodavnice tretiraju svoje radnike kao ljude! Cim udjes kod njih vidi se bre da su ljudi zadovoljni. Bravo i za ljubaznost, za razliku od nekih !!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>