• 1

Zašto avioni iz Indonezije nemaju dozvolu da sleću na tlo Evrope već 14 godina?

Zabrana iz 2007. godine svakako je donela izvesnu štetu turističkoj industriji, ne samo avio-kompanijama

  • 1
garuda indonesia

Garuda Indonesia / Foto: Profimedia

Nesreća koja se dogodila danas prepodne, a odnosi se na pad aviona Boing 737 u zaliv Džakarte (Indonezija), navela nas je da se zapitamo šta se to događa s letelicama američkog proizvođača, ali i - zašto je tačno EU davne 2007. donela ovu strogu meru za azijsku zemlju.

Naime, kako je Rojters tada pisao, Evropska unija je od 6. jula 2007. zabranila svoj "vazdušni prostor", odnosno sletanje na tlo Starog kontinenta svim indonežanskim avio-kompanijama, kojih je pre 14 godina bilo čak 51. Zabrana je uključivala i nacionalnog prevoznika "Garuda".

Dakle, pre skoro deceniju i po, EU je revidirala svoju "crnu listu" avio-kompanija koje se smatraju nesigurnim, rekli su zvaničnici u junu 2007. Zabrana je nastupila nakon niza vazdušnih nesreća u Indoneziji i izveštaja o pogoršanju bezbednosnih standarda.

Nijedan indonežanski prevoznik ne leti u EU, ali ta zemlja nije jedina "na meti" Evropske unije.

Zabrana, doneta pre 14 godina, svakako je donela izvesnu štetu turističkoj industriji šireg arhipelaga, jer su Evropljani upozoravani da ne koriste indonežanske avio-kompanije na tranzitnim rutama.

Jedan zvaničnik izvršne komisije EU rekao je tada da su otkriveni nedostaci u održavanju aviona, da se njihov rad smatra nesigurnim. "To dovodi do teških nesreća, otuda i zabrane", rekao je, dodajući da su se početkom 2000-ih dogodile četiri velike nesreće, u kojima su učestvovale indonežanske kompanije.

Nadjib Riphat Kesoema, ambasador Indonezije pri EU, rekao je tada da su "indonežanske avio-kompanije bezbedne i da se nada da će EU preispitati svoju odluku". Ipak, prema rečima zvaničnika EU, vlasti ove azijske zemlje su "predugo ignorisale upozorenja o zabrani" i onda je već bilo kasno.

Turističke agencije koje posluju u EU imale su obavezu da obaveste klijente da su indonežanske avio-kompanije ubuduće na "crnoj listi", ako nameravaju da prodaju aranžmane za neko od 17.000 ostrva na indonežanskom arhipelagu.

Video: Gde smo bili tada, a gde danas: Vizionarski intervju Jevrosimovića pre 15 godina

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Oldtajmer

    U Indoneziji kao ostrvskoj zemlji avio saobraćaj je vrlo intenzivan. Na žalost toliko korišćenje aviona ne prati i adekvatno održavanje što uzrokuje i česte nesreće.

    10
    0

    Podelite komentar

Google preporuke