• 0

Zašto su Austrijanci baš 13. marta 2020. "usijali bankomate" i potrošili više novca nego pred Božić?

Kartice su u Austriji prošle godine korišćene više nego ikada

  • 0
Bankomat

Foto: Pixabay

Pandemija virusa korona je uticala na ceo svet, utiče i dalje, ali se ponašanje građana od zemlje do zemlje razlikovalo u nekim stvarima.

Tako su, na primer, Austrijanci promenili ponašanje na kasi - te su pretežno korišćene kartice, a manje gotovina. U 2020. one su korišćene više nego ikada.

Transakcije bankomat karticama povećale su se za više od 20 odsto - sa 900 miliona na 1,1 milijardu evra, saopštio je "Payment Services Austria" (PSA). Masovni prelaz sa keša na kartice usledio je jer su Austrijanci želeli da izbegnu mogućnost infekcije.

- Nedostaju mnogi obrti iz međunarodnog turizma, a na drugoj strani, trgovina je u više navrata ukazivala na manju potrošnju Austrijanaca - objašnjava uzroke PSA. Što se bankomata tiče, oni su manje korišćeni nego 2019, te je broj podizanja novca sa bankomata jasno pao sa 137 miliona na 100 miliona.

Neposredno pred prvo zaključavanje, 13. marta prošle godine, "usijali" su se bankomati i kartice.

Sa više od pet miliona transakcija to je bio "najjači" dan u celoj godini, a obrt u visini od 324 miliona evra bio je jasno viši od najjačeg dana predbožićnog poslovanja, 23. decembra 2019, kada je karticama ostvaren obrt u visini od 272 miliona evra.

Ova nacija je u 2020. pojačano prešla i na beskontaktno plaćanje. Oko 83 odsto plaćanja bankomat karticama je 2020. bilo beskontaktno, a 2019. udeo je iznosio 73 odsto.

Kartice su uvedene u Austriji 1980, a na početku je njima bilo moguće samo podizati pare sa bankomata. Tek sedam godina kasnije, uvedena je mogućnost plaćanja na terminalima na kasama, a od 1993. se bankomat kartica iz Austrije može koristiti širom sveta

Video: Sve što niste znali o platnim karticama

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke