• 12

Proizvođač menja naziv sira koji postoji već 80 godina, zbog "rasističkih konotacija"

Zanimljivo je da je naziv potekao od imena osnivača kompanije

  • 12
sir, parmezan, kačkavalj

Foto: Pixabay

Australijska kompanija preimenovala je poznati brend sira nakon godina primanja žalbi zbog njegovog naziva koji su mnogi percipirali kao rasistički.

- "Coon Cheese,", sir koji se prodaje u Australji 80 godina, sada će biti poznat kao "Cheer Cheese", objavio je proizvođač.

Novi brend naći će se na rafovima od jula, a jedan od najvećih proizvođača prerađevina od mleka odlučio se na ovaj korak nakon što su brojne druge kompanije bile primorane da promene nazive svojih proizvoda.

Ovaj sir je zasut kritikama već decenijama, ali kompanija se dugo opirala promeni, objašnjavajući da je njegov naziv potekao od imena osnivača kompanije Edvarda Vilijema Kuna.

Ipak, činjenica da se ova rač smatra uvredljivom za obojene ljude, jer je skraćena verzija reči rakun koja je korišćena kao uvreda za osobe crne kože. To je bilo jače od kompanijinog argumenta, pa je kompanija ipak primorana da promeni naziv svog poznatog proizvoda.

Nedavno je i najveći švajcarski lanac supermarketa "Migros" uklonio iz svojih prodavnica čokoladni mančmalou Mohrenkopf (Moor's Head) zbog brojnih kritika i optužbi da širi rasizam.

 

Na ovakav potez bila je primorana i kompanija Pepsiko, koja je 17. juna objavila da će promeniti naziv svog sirupa za palačinke koji se do sada zvao "Tetka Džemima" (Aunt Jemima).

Kako smo i ranije izvestili, ovaj brend imao je i logo u vidu slike afroameričke žene, a iz kompanije su priznali da njegovo poreklo, kao i poreklo naziva proizilazi iz "rasnog stereotipa".

Istog dana, kompanije u čijem se vlasništvu nalaze "Pirinač ujka Bena" (Uncle Ben's) i sirup za palačinke "Gospođa Batervort" (Mrs. Butterworth), takođe su najavile da će preispitati svoja pakovanja, zbog kojih su bili optuživani da prikazuju rasne stereotipe.

I kompanija "Nestle" je prestala da prodaje kolumbijski keks "Beso de Negra", a rebrendirala je i australijske slatkiše "Red skins" i "Čikos", zbog njihovih kontroverznih imena, nakon nekoliko godina žalbi da se ta imena kose sa vrednostima ove kompanije. Ovi slatkiši sada se zovu "Red Ripper" i "Cheekies".

Pritisak javnosti za menjanjem imena i logoa koji predstavljaju rasističke stereotipe proširio se na mnoge branše, pa tako i na sportske klubove. Konkretno, postoje zahtevi za menjanjem imena ekipa "Vašington Redskins", "Čikago Blekhoks" i "Klivlend Indijans".

Video: Veštačka piletina iz američke laboratorije prvi put je servirana u restoranima

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • R9

    13. januar 2021 | 09:33

    Kakve gluposti. Pa crnci su crni, belci su beli. Pa nije niko rasista ako kaze nekome da je crnac, belac, indijanac, kinez... Rasista si ako mrzis druge rase, a ne ako nekom kazes zuti, crni... Muka mi je od te rasne korektnosti koliko i od ovih nasih Bosnjaka...

  • Bgd

    13. januar 2021 | 09:11

    Ludilu nema kraja.

  • Majkl Džondar

    13. januar 2021 | 09:31

    Kakav cirkus, a? I nikako ne mogu da shvatim zašto se crnci vređaju kad im neko kaže da je crn? To je isto kao kad nekom ko ima plavu kosu da ima plavu kosu ili za riđu, riđu.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>