• 4
 ≫ 

Rade od 9 do 21h, nemaju slobodan dan, a sada se vozač zapalio: Šta se dešava na ovom tržištu rada?

 ≫ 

Posledice brzog ekonomskog rasta Kine ne osećaju samo loše plaćeni vozači

  • 4
Kinez korona virus

Foto: Shutterstock

Kinez korona virus

Foto: Shutterstock

Bivši vozač Alibabe zapalio se nakon što je ušao u sukob oko plata sa kompanijom u vlasništvu kineskog maloprodajnog i tehnološkog giganta.

Kineski zakoni o radu sve se više ispituju. Dostavljači u zemlji izloženi su lošim radnim uslovima, prema podacima udruženja za radnička prava, Kineskom biltenu rada, uključujući neformalno zaposlenje, ili socijalno osiguranje i "nasilne prakse upravljanja". A vozači za isporuku su u posebno nezgodnom položaju.

U video zapisima koji su podeljeni na društvenim mrežama, vozač Liu Jin zapalio se jednom gradu na istoku Kine.

To je usledilo posle spora oko plata sa lokalnim partnerom vozačem Alibabine platforme za dostavu hrane Ele.me, rekli su izvori upoznati sa situacijom, nakon što je podneo ostavku i pridružio se rivalskoj službi za dostavu hrane Mejtuan.

- Želim da vratim novac koji sam krvavo zaradio - rekao je Liu.

Nakon što je zadobio opekotine trećeg stepena, Liu sada ima medicinske račune veće od milion juana (150.000 američkih dolara). „Tužni smo zbog tragičnog događaja“, rekli su iz Ele.me „Situacija je trenutno pod istragom i u ovoj fazi ne možemo da komentarišemo.“

Liuova situacija je slična iskustvima mnogih drugih vozača isporuke u Kini.

Vozač Ekpressa u Pekingu rekao da se broj narudžbi koje svakodnevno mora da isporuči udvostručio od početka 2019. godine, dostigavši više od 400 tokom perioda Dana samaca. Ako ne pogodi svoje targete, plata će mu biti promenjena.

U novembru se 18-godišnji radnik u Hunanu ubio nakon što je radio noćne smene tri meseca zaredom u Ekpress. Nakon što je kompanija odbila brojne zahteve za prelazak na dnevnu smenu, kao i zahtev za slobodnim danom, popio je bocu pesticida na poslu i sutradan je umro.

Posledice brzog ekonomskog rasta Kine ne osećaju samo loše plaćeni vozači. Dvadesetdvogodišnja službenica platforme za e-trgovinu Pinduoduo umrla je u decembru, što se uveliko pripisivalo radnoj kulturi „996“ koja dominira kineskom tehnološkom industrijom. To znači da mnogi zaposleni rade od 9:00 do 21:00, šest dana u nedelji.

Kina se takođe našla na udaru kritika jer je kompanijama dozvolila da koriste ljude što je na neki način prisilni rad. Vrhunske američke kompanije, uključujući Nike, Coca-Colu i HSBC, navodno su među onima koje koriste fabrike koje se oslanjaju na ovu praksu. Apple je više puta optuživan za korist od prisilnog rada u Kini, a nedavni izveštaj pokazao je da Lens Technologi, dugogodišnji dobavljač stakla za iPhone, koristi radnike u svojim fabrikama.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Lord

    13. januar 2021 | 15:02

    Ni kod nas nije bolje u privatnom sektoru...

  • R9

    13. januar 2021 | 16:39

    Jadan narod. Rade od 9 do 9, a niko nesme da zucne. Prate ih na kamerama i samo ih pojede mrak...

  • Праведник

    13. januar 2021 | 21:28

    Шта је проблем? Касне људи малко за западом. Да неће они из Европе или Америке који су на лешевима робова подигли своје нације да им суде?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>