iCar nije ni stigao, a već ima brojne izazove: Mora da pobedi Teslu, ali i da "gađa" Ferarijeve cene
Ostaje veliko pitanje da li će e-vozilo kompanije Epl doživeti uspeh, kada bude lansirano, navodno do 2024. godine...
Ceo svet možda željno iščekuje da se pojavi iCar, dugo najavljivani električni automobil kompanije Epl (Apple), ali je sigurno da on neće biti dostupan većini, i to zbog cene.
Naime, ako Epl želi da napravi uspeh s tim vozilom, prilikom čije proizvodnje bi trebalo da sarađuje sa južnokorejskim divom Hjundai, onda mora da "gađa" luksuzno tržište automobila, vredno 230 milijardi dolara, na globalnom nivou.
Drugim rečima, iCar treba da košta koliko i Ferari. Samo tako bi, piše Blumberg, investitori bili zadovoljni, dok se, sa druge strane, to i očekuje od proizvođača iPhone-a.
Projekat datira od 2014, zove se Titan, a Epl je najavio baterije "višeg nivoa", kao i to da iCar bude lansiran do 2024. godine. Ipak, neće biti lako stati rame uz rame sa, možda, najvećim rivalom u auto-svetu, a to je Mercedes.
Osim toga, Tesla je Eplu svakako jedan od glavnih konkurenata, koji pritom nudi "fer" cene, i već je stekao zavidnu reputaciju na tržištu e-vozila.
Tim Kuk će morati dobro da upozna pomenuto tržište, kako bi se njegova kompanija istakla na tom polju. Jedna neizvesna, a vrlo bitno stavka, jeste profitabilnost.
Male su šanse da će Epl u ovaj posao ući sam, dakle, kao što je već pomenuto - vrlo verovatno će mu partner biti Hjundai, a to podrazumeva i veće troškove, barem 10% prema ugovornoj obavezi, navodi Erik Nobl iz konsultantske kuće "Car Lab".
Tesla verovatno uživa bruto profitnu maržu od oko 30 procenata na Modelu 3, dok bi bruto marža za Epl bila gotovo duplo veća. Najveći izdatak za električna vozila je baterija.
U Teslinom Modelu 3, baterija čini više od trećine ukupnih proizvodnih troškova, odnosno oko 13.000 američkih dolara. Ako, piše Rojters, Epl uspe da pronađe način da smanji troškove uz pomoć nove tehnologije baterija, automatizacija postaje privlačniji predlog.
Video: Električni auto koji razvija 400km/h postaje budućnost prevoza, a tek da vidite cicu koja ga vozi
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Neko
Kako da ne godine razvoja i istorije i neki instamt skarabudzeni auto na baterije
Podelite komentar