• 1

Kad redizajn logotipa krene naopako: Od Pepsija do PizzaHut-a, ovo su nova "neslavna" rešenja

Kompanije u nekom momentu požele da iz "čista mira" urade rebrendiranje, međutim, to ne ispadne uvek tako dobro...

  • 1
pepsi

Foto: Pixabay

Kada nastupite na tržištu sa jednim logotipom, bilo kakvim, ako vredite kao kompanija i steknete poverenje potrošača širom sveta, onda taj logo postaje vaš zaštitni znak.

Svake naredne promene mogu biti "smešne", čak i kada novi logo ne odskače mnogo od originalnog. To je zato što se ljudi, vizuelno i emotivno, vezuju da određeni znak, boje, slova, font, na način da samo tako - kroz jedan dizajn - mogu da dožive omiljenu kompaniju.

Zašto dolazi do redizajniranja?

Kompanije to obično rade kada menjaju poslovnu strategiju, preusmere fokus, ciljnu grupu ili samo ime brenda. Neke to urade zato što im treba inovacija, ili žele da uvere neke nove klijente u moć svojih proizvoda.

Ovo su brendovi koji su uneli manje ili veće, ali značajne promene kada su radili redizajn svojih zaštitnih znakova, ali se to mnogima nije dopalo.

Pepsi

Kompanija koja traje od 1965, pre 13 godina je odlučila da promeni svoj logotip, ali je u ovom slučaju ta ideja završila loše. Inače, Pepsi je u te svrhe dao milion dolara. Ukupan trošak totalnog redizajniranja iznosio je 1,2 milijarde dolara.

Capital One

Bankarska kompanija koja je izmenom svog logotipa pomalo ugrozila svoj jednostavni, sofisticirani imidž. Ni stari znak nije bio impresivan, ali je detalj nalik znaku za štikliranje (koji prati Najki) sve upropastio.

Gap

Najveći problem je kada bi kompanija nešto da promeni, a ne zna šta tačno. Modni brend nije želeo da se odrekne svog "kvadrata", ali ga je upotrebio bez smisla, a takođe je i korišćenje fonta "Helvetica" 2010. godine, kada je došlo do redizajna - diskutabilno.

Xerox

Američka holding kompanija rešila je da promeni svoj korporativni logo, kako bi unela duh sadašnjosti, "modernog". Međutim, procenite sami da li su u tome i uspeli?

PizzaHut

Popularni lanac restorana je, zajedno sa novim jelovnikom, 2014. predstavio i redizajnirani logotip. Ipak, budući da su potrošači toliko navikli da prethodni znak, a da mu novi nije ni nalik, onda je po svemu sudeći - aktuelno logotip bio promašaj.

Yahoo

Marisa Majer je unela promene u kompaniju kada je postala CEO, a to je bilo 2012. godine. Promena možda nije značajna, boja slova je ostala ista, nema dodatnih detalja, ali se mnogima njena ideja ne dopada.

JCPenny

Pre tačno 10 godina ovaj američki lanac prodavnica je rešio da promeni svoj logotip, ali nije našao "najsrećnije rešenje". Možda zato što je kompanija, vredna milijarde dolara, dala poverenje jednom studentu da uradi novi dizajn.

Warner Bros. Entertainment Inc.

Američka multinacionalna kompanija, osnovana 1923. u Holivudu, napravila je veliki peh kada je odlučila da redizajnira svoj logotip. Kako fotografija govori više od reči, u to se možete i sami uveriti.

Video: Golub od milion evra: Evo kako zaboravljeni hobi i u Srbiji može da donese mnogo para

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Brana

    Svaki stari logo je bio neuporedivo lepsi od ovih sterilnih novih....

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke