Dobili ste paket koji niste naručili? Pazite, možda ste žrtva jedne pametno smišljene prevare

  • 0
Kurirska služba, paket, dostava Foto: Shutterstock

Većini ljudi koja naručuje robu putem interneta najveća briga je da li će paket stići na vreme, koliko će kasniti ako dostava ne stigne kada bi trebalo, ili šta ako uopšte ne stigne? Ipak, neki ljudi imaju suprotan problem, njima na kućnu adresu stižu razne čudne stvari koje nikada nisu poručili.

Stručnjaci upozoravaju potrošače na ovu vrstu fantomskih porudžbina, koja može da bude deo šire prevare. Evo kako ta prevara funkcioniše:

Prodavci na Amazonu, Ibeju i ostalim onlajn trgovcima, plaćaju ljudima da pišu lažne, pozitivne ocene njihovih proizvoda i njih samih.

Da bi mogli da dođu u situaciju da napišu ocenu određenog proizvoda, ovi prevaranti moraju da prevare poznate sajtove da je do transakcije došlo. Zato oni koriste lažne naloge i preko njih naručuju proizvode i šalju im nepoznatim ljudima čija imena i adrese pronađu na internetu.

Onda, umesto da stvarno pošalju proizvod za koji žele da napišu ocenu, oni šalju jeftin, često lagan proizvod čija poštarina ne košta mnogo.

Food Delivery business, dostava hrane Foto: Shutterstock

Slanje bilo čega, pa makar i pogrešne stvari, dovodi do stvaranja broja pošiljke koji može da se prati, a koja je ovim čudnim prevarantima potrebna da bi napisali ocenu proizvoda.

Ukoliko vam ovakav jedan paket stigne, najčešće vam neče tražiti da platite poštarinu, a ni sam sadržaj paketa. Iako vaš stvarni nalog za kupovinu na ovaj način nije hakovan, činjenica je da ste i ne znajući deo nečega u čemu možda ne biste želeli da učestvujete.

U najvećem broju slučajeva ne postoji ni adresa za povraćaj. Dobra strana je da ne morate da brinete da će bilo šta loše da vam se desi ako primite ovakvu pošiljku.

Ipak, ono što bi trebalo da nas zabrine je to što ovim putem proizvodi koji to ne zaslužuju dobijaju pozitivne ocene koje će nas navesti da kupimo tu stvar, iako možda inače ne bismo.

U ovakvim paketima često se nalazi semenje za biljke, kese za pseći izmet, šnalice, šolje, ili kutije za sapun. Neki od potrošača pokušavali su da se požale onlajn trgovcima, ali servisi za potrošače nisu baš razumeli šta pokušavaju da im objasne.

U Amazonu kažu da njihova politika zabranjuje slanje neželjenih paketa i da će prodavci koji se odluče na ovaj korak biti kažnjeni zabranom podaje svojih proizvoda preko njihovog sajta.

Video: Dostavljač pljunuo na hranu jer ga je iznervirao kupac koji mu je tražio jednu sasvim normalnu stvar

(Telegraf Biznis)

Video: Snimak iz drona brze saobraćajnice Šabac - Loznica

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>