• 24

Pošiljke Fedexa bezobrazno kasne, kupci nezadovoljni

Pojedine kurirske službe obesmislile svoje postojanje

  • 24
FedEx Fedeks kompanija logo

Foto: Tanjug/AP

Ljudi se masovno žale da u poslednje vreme imaju problem s kurirskim službama, i pored njihovog nemuštog objašnjenja da su bili "pretrpani" prvo zbog Crnog petka, a zatim i novogodišnjih praznika, situacija se ne poboljšava ni ovih dana.

Pojedine kompanije u Srbiji koje se bave tim poslovom sad već ozbiljno kasne sa isporukom naručenih paketa, a neki su na korak do toga da obesmisle svoje postojanje, jer dolazak paketa naručenog u novembru zakazuju za januar, a sada i februar. To posebno otežava onima kojima od tih pošljiki zavisi posao, a to je, mnogo kompanija u Srbiji koje uvoze robu za potrebe svoje firme. 

U tom rasulu koje vlada na prvi pogled u to tržipšte, prema našim saznanjima, prednjači Fedex, preciznije, isporuke Fedexa već bezobrazno kasne, a kupci su veoma nezadvoljni.

Iako smo na žalbe i rad pojedinih kurirskih službi davno navikli - od toga da nam naplate poštarinu više nego što bi trebalo, preko toga da nam kabaste stvari dostavljaju samo do ulaza u zgradu, pa sve do toga da nam za donošenje naručenog naplate i penjanje uz stepenice, sprat po sprat, pitanje je ima li ovome kraja, i da li njihovim poslom trebalo da se bavi kupac, odnosno mušterija pojedinačno.

Ipak, sada su otišli korak dalje, jer su kašnjenjem po nekoliko nedelja potpuno obesmislili svoje postojanje, čija je poenta upravo to da bez odlaska u prodavnicu, u razumnom roku dobijemo ono što smo naručili i da uštedimo vreme.

Iz prodavnica i kurirskih službi objašnjavaju da su "u haosu" i da "imaju ogromne gužve" zbog skraćenog radnog vremena.

Kako oni svakako naručeno isporučuju do 17 sati, čini nam se da skraćanje radnog vremena nema mnogo veze sa njima.

Iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, kaže za Telegraf Biznis da na kurirske službe imaju mnogo primedbi. Možda i najviše zapravo, ako se pogleda poslednjih mesec dana. 

- One najčešće nemaju stalno zaposlene radnike i često nam se žale da im stižu otvoreni paketi, ili da pošiljke uopšte ne budu isporučene. Po Zakonu o poštanskom saobraćaju mi imamo pravo da otvorimo paket ispred poštara i da proverimo da li je sve na mestu i da je to to što smo naručili, ali većina njih to ne dozvoljava - kažu nam.

Objašnjavaju da skraćeno vreme prodavica ne bi smelo mnogo da utiče na kurirske službe i da je realnija situacija da se paket negde izgubio, ili da naručenog nema na lageru, pa prodavnica čeka da se dopune zalihe.

- Prave službe daju vam mogućnost da pratite pošiljke i da vidite dokle je stigla vaša - navode za naš portal.

Iako i kurirse službe i prodavnice reklamiraju dostavu u roku od nekoliko radnih dana, zakonski rok za isporuku proizvoda je 30 dana, ukoliko ugovorom drugačije nije ugovoreno, tako da je to čekanje na isporuku zakonski opravdano.

Osim ako je naznačen kraći rok za isporuku.

Zbog svega, postavlja se pitanje da li bi korisnici usluge trebalo da preispitaju odluku i korišćenje uluge Fedexa?

Kompanija nije samo bezobzirna prema mušterijama u Srbiji, naime, upravo je najavljeno otpuštanje više hiljada njihovih radnika u Evropi.

Jedno od rešenja koje bi mogle da primene naše kurirske službe jeste angažovanje dodatne radne snage u periodu kada su im kapaciteti popunjeni, a posla, evidentno, ima.

Kurirska služba, paket, dostava

Foto: Shutterstock

Koje sve probleme imamo sa kurirskim službama u poslednje vreme?

 

Naplaćuju dostavu po spratu

Ukoliko naručite nešto lagano, kurir će vam najverovatnije to dostaviti do vrata stana, ali ukoliko naručite sto, kauč, ili televizor, sve su šanse da će vam kurirska služba naplatiti redovnu poštarinu, obračunatu u odnosu na težinu paketa, plus određen iznos, najčešće 200, 300 dinara, po spratu. Ukoliko živite na 4. spratu, to je dodatnih 1.200 dinara troška.

Napišu veću težinu od stvarne

Cena poštarine obračunava se u odnosu na težinu paketa. Ipak, kupcima neretko kuriri naplate više nego što bi trebalo, što oni shvate tek kada dostavljač ode. Onima koji imaju kućne vage često nije mrsko da provere stvarnu težinu paketa i da je uporede sa napisanom i zanimljivo je da se često ne poklapaju. Ipak, pojedine službe tu ne staju, pa izmere jednu težinu, napišu drugu, a naplate o tarifi za još teži proizvod.

Neće da se popnu do stana

Iako mnogi naručuju stvari preko interneta zato što ne mogu iz ovog, ili onog razloga da se keću, nije retka situacija gde kuriri ne žele da se popnu do stana, pogotovo ako zgrada od nekoliko spretova nema lift.

Pošiljkama fali deo sadržaja

Ljudi koji naručuju prehrambene proizvode od proizvođača koji ih šalju preko kurirskih službi često primete da u paketu nešto fali i da je kutija otvarana. U kurirskim službama upućuju ih da pošalju žalbu na koju retko ko ikada dobije odgovor.

Video: Naručio majicu, dobio haljinu: Ovo su najveći horori onlajn kupovine

(V.B.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • SasaPk

    25. januar 2021 | 14:27

    Svi varaju kupce,zato sto ne snose nikakvu odgovornost. Ja narucio telefon preko mts-a,naterali me da sklopim ugovor da bih mogao da narucim isti,a telefona nema vec 15 dana.Kome ja da se zalim?Kad pozovem na cekanju je...Zloooo..

  • power

    25. januar 2021 | 15:21

    D H L je najgori ubedljivo ! Katastrofalni su !

  • Haaa

    25. januar 2021 | 15:45

    Ako vam smeta idite u prodavnicu, i kupite sami sta vam treba,problem resen

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>