Vesić otkriva gde će da ide treća linija metroa i kada tačno počinju radovi na podzemnoj železnici
Tačka spajanja prve linije metroa od Makiša do Mirijeva sa trećom je Trg Republike
Treća linija Beogradskog metroa, prema postojećem konceptu, trebalo bi da spoji Novi Beograd sa Banjicom 2, bila bi duga 20,8 kilometara i imala bi 21 stanicu, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
Ideja je, kaže Vesć, da ta linija prođe kroz centar grada, ispod Trga Republike i Doma Narodne skupštine, ali i da spoji autobusku stanicu u Bloku 42 i Železničku stanicu "Beograd - centar”.
Tačka spajanja prve linije metroa od Makiša do Mirijeva sa trećom je Trg Republike, dok se sa drugom linijom, koja će spajati Zemun sa Mirijevom, treća ukršta u dve tačke, ispod parka Manjež i kod "Štark arene".
Vesić za Novosti kaže da radovi na gradnji metroa počinju 1. novembra ove godine i da do 2030. nema stajanja.
- Do tada ćemo završiti prve dve linije - rekao je Vesić i dodao da će do aprila biti završen idejni projekat za depo na Makišu, kako bi radovi počeli u novembru.
Naveo je da će gradnja depoa koštati 70 miliona evra i dodao da će u novembru biti završen i idejni projekat za prvu fazu prve linije metroa, od Železnika do Karaburme.
- Tada će biti potpisani komercijalni ugovori sa francuskom stranom, koja je zadužena za elektromašinske podsisteme i vozove, i kineskom stranom, koja će izvoditi građevinske radove, kako bismo iz depoa odmah počeli da radimo prvu liniju bez zastoja - rekao je Vesić.
Najavio je da će u maju biti raspisan i konkurs za idejno rešenje prvih 17 metro stanica.
- Biće pozvane domaće arhitekte i želimo da svaka metro stanica bude drugačija, da ''govori'' o tom delu grada, istoriji Beograda i Srbije - rekao je Vesić.
Beogrđani će, kaže Vesić, moći da vide kako će izgledati metro na izložbenom prostoru na Trgu Republike, a šandovi će biti i u prigradskim opštinama.
- Sugrađani će moći i da glasaju kakav izgled kompozicija žele, one inspirisane prestoničkim rekama ili po motivima zastave i grba grada - kaže Vesić.
Video: Mali: Krajem godine početak izgradnje prve linije metroa u Beogradu
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mihailović
Bravo, samo hrabro i treću liniju, ne obazirite se na napade jednog manjeg dela kojima je bolji laki metro, samo da bi ga kasnije ismijavali... Metro bez vozača, prava stvar, tačno staje milimetar gde treba i vozi bez greške... teški metro je najbrži način prevoza i najsigurniji , ništa ga ne ometa,kao kad bi bio laki metro na površini gde su i drugi sudionici u saobračaju... Beograd i Srbija konačno dobiti obećavani metro više od pola veka, s kojim dolazi najnovija tehnologija, brži i sigurniji prevoz, manje zagađenja i gužvi u cestovnom saobračaju...
Podelite komentar
Brunox
Koji vic
Podelite komentar
Dex
Zivio drug Vesic
Podelite komentar