Azijske tekstilne fabrike ovih dana nemaju mnogo posla, ali se traži samo jedan odevni komad
Euromonitor izveštava da pad prodaje odeće iznosi 17%, ipak, ne bi se isto moglo reći za pidžame
Prošle godine bilo je mnogo izazova za modnu industriju, a to se delimično nastavlja i 2021. Naime, brendovi su otkazivali porudžbine azijskim fabrikama, jer su imali zalihe neprodate odeće.
Ljudi su dobar deo godine proveli u karantinu, radeći od kuće, i generalno su se slabo kretali. Nije bilo ni proslava, tj. prilika za nošenje neke lepše ili elegantnije odeće.
Ipak, stvorila se pojačana potražnja za jednim odevnim predmetom, a to su pidžame.
Euromonitor izveštava da pad prodaje odeće iznosi 17%, ipak, ne bi se isto moglo reći za pidžame. Kada je reč o aktuelnoj godini, procene se takođe kreću na visokom nivou: između 11 i 15 odsto.
To svakako ne znači da će modne marke propasti, posebno imajući u vidu njihovo brzo snalaženje u krizi - fokus je preusmeren na ležerne komade garderobe, kao što su trenerke i pidžame.
Izvršni direktor Marks&Spencer-a navodi da se njihovo poslovanje sada kreće u tom smeru, a nemački Hugo Boss je istakao isti fenomen. Oni su smanjili ponudu klasične odeće, kako bi prednost dali pidžamama.
Sve u svemu, Bangladeško udruženje proizvođača i izvoznika odeće sprovelo je anketu u pedeset fabrika i ispostavilo se da su ove sezone primile 30% manje narudžbina nego inače.
Problemi su, opet, krenuli u januaru kada su najavljene nove blokade, tačnije, produženje mera.
A kada govorimo o, u prošlosti, zapostavljenim pidžamama, možda niste znali da vode poreklo iz Indije. Zapravo, reč "pidžama" vuče korene iz indijske reči "piejamah" koja označava labave, široke pantalone.
Britanski kolonisti su ih obožavali, i rado nosili popodne, kada dremaju. Doneli su trend u Veliku Britaniju, i ubrzo su postale neizostavan deo tokom spavanja. Međutim, pidžama ima i svoj "modni udeo".
Naime, modni dizajner Pol Poire je s početka 1900-ih godina kreirao svilene pidžame, koje se mogu nositi preko dana, ali i uveče. U Aziji taj način odevanja i dalje je prisutan, ili recimo, slavni kigurumi u Japanu.
Video: Redovi i redovi: Puni tržni centri u Beogradu za Crni petak
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.