• 0

3 nove usluge APR je uvela od početka godine, a do kraja 2021. stiže još jedan registar

APR od 12. oktobra prošle godine vodi i Registar zdravstvenih ustanova

  • 0
biznismen, ostvarivanje ciljeva

Foto: Shutterstock

Agencija za privredne registre (APR) je od početka 2021. godine uvela nove digitalne servise i usluge za privrednike, pa je tako od 1. januara omogućena registracija još dve nove vrste ugovora u Registru založnih prava, čime je omogućeno korišćenje svih sredstava obezbeđenja.

Privrednici koriste zalogu kao sredstvo obezbeđenja u finansiranju svog poslovanja, a u prošloj godini je registrovano 10.000 založnih prava, kojima su obezbeđena potraživanja od 9,7 milijardi evra.

Diirektor APR Milan Lučić kaže za Tanjug da je zakon propisao te nove ugovore koje je implemetirala APR u svoj sistem za koje navodi da će značiti i za bodovanje Srbije na listama konkurentnosti, kao što je Duing biznis lista, a da će potencijalno određenim subjektima omogućiti više fleksibilnosti u poslovanju.

- Mi ćemo do kraja godine probati da digitalizujemo potpuno i ovaj registar, tako da svi postupci i u Registru zaloge do kraja godine mogu da se obave potpuno elektronski - rekao je Lučić.

U Registru finansijskog lizinga od 1. januara omogućeno je podnošenje svih vrsta registracionih prijava elektronskim putem, a Lučić kaže da su najveći korisnici tog servisa lizing kuće.

- Od Nove godine svaki postupak, svaka registracija ugovora može se uraditi potpuno elektronski i bez dolaska u agenciju - objašnjava Lučić.

Među novinama u radu APR, Lučić je naveo da je Agencija od 1. januara počela da vodi i Registar pružalaca računovodstvenih usluga.

Svetu će biti potrebni menadžeri svih vrsta

Foto: Shutterstock

- Zakon je propisao da se sav taj korpus privrednih društva i preduzetnika koji pružaju usluge knjigovodstvenog tipa upišu u ovaj registar, a pre toga da ispune uslove time što će dobiti određene dozvole od Komore ovlašćenih revizora - rekao je Lučić.

Apelovao je na sva privredna društva i preduzetnike koji obavljaju te delatnosti da, nakon završetka kampanje predaje finansijskih i statističkih izveštaja za svoje klijente, krenu da se usklađuju sa novim zakonom.

Napomenuo je da je zakonom propisano da nakon određenog roka neće biti moguće obavljanje ovih delatnosti ukoliko privredno društvo ili preduzetnik nije upisan u Registar pružalaca računovodstvenih usluga.

Lučić je podsetio da je APR od 12. oktobra prošle godine počela da vodi i Registar zdravstvenih ustanova, a da je zdravstvena kriza zbog kovida usporila taj posao upisa.

Pored tog registra, Zakon o zdravstvenoj zaštiti propisao je, kaže Lučić, i obavezu da se uspostavi i jedinstvena evidencija pružalaca zdravstvenih usluga, koja uključuje, pored zdravstvenih ustanova, i one preduzetnike, odnosno privredna društva koja su upisana u druge registre APR, a koja pružaju neke od usluga iz domena zdravstvene zaštite.

Među novim uslugama koje pruža APR su, navodi Lučić, izdavanje potvrda i uverenja koje predviđa Zakon o javnim nabavkama za ponuđače koji su se upisali u Registar ponuđača.

- Te potvrde znače svim tim subjektima radi lakšeg učestvovanja na tenderima, jer ne moraju svaki put da dokazuju jedne te iste uslove koje inicijalno dokažu time što se upišu u registar - napominje Lučić.

APR je, dodaje, nastavila da izdaje licence za rad turističkim agencijama, na osnovu propisa koje je izmenilo resorno ministarstvo u jeku kovid krize, a koja je i najviše pogodila turističke agencije.

Lučić je rekao da je u jednom trenutku zastalo izdavanje tih licenci, s obzirom na osiguravajuće kuće i na druge probleme, ali da je APR na osnovu odluka resornog ministarstva počela da izdaje licence za nove turističke agencije ili obnavlja licence postojećim agencijama.

Podsetio je da je APR od 2019. godine počela da vodi i evidenciju stvarnih vlasnika i da je Srbija po broju upisanih u Registar stvarnih vlasnika na evropskom proseku, a da je njegovo uspostavljajnje bilo obaveza za Srbiju kao državu u borbi protiv pranja novca i finansiranja terorizma.

Radi obezbeđivanja transparentnih podataka o stvarnim vlasnicima, APR je počela da izdaje izvode i potvrde o registrovanim subjektima i fizičkim licima koji se vode kao stvarni vlasnici u evidenciji i to u formi elektronskog ili papirnog dokumenta, a korisnici, osim načina izdavanja dokumenta, mogu da biraju i da li će platiti naknadu za ovu uslugu elektronski ili putem uplatnice.

Lučić je napomenuo da se nastoji da se ubrzaju svi postupci u APR i da je to ubrzanje nekada povezano i sa napretkom nekih informacionih sistema u APR.

- To iziskuje određena finansijska sredstva. Mi se finansiramo isključivo iz sopstvenih prihoda i donacija, koje ne primamo često, tako da naše poslovanje i napredak temeljimo na prihodima koje ostvarimo od stranaka koje obave svoje admistrativne poslove i plate za te usluge - rekao je Lučić.

Uprkos teškoj 2020. godini zbog pandemije korona virusa, Lučić kaže da je APR prošlu godinu završila sa relativno pozitivnim rezultatima i značajnim prihodima i dobiti koju uplaćuju u budžet Srbije.

Video: Kako građani Srbije mogu da zaštite lične podatke?

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>