• 0

Francuski ambasador o odnosima dve zemlje, metrou, radnim mestima u Srbiji, novim planovima

Žan-Luj Falkoni, između ostalog, navodi da će metro poboljšati živote miliona Beograđana, doprineti smanjenju zagađenja i gužvi u saobraćaju, obezbediti zaposlenje ljudima...

  • 0
Spomenik zahvalnosti Francuskoj na Kalemegdanu, 14. jul nacionalni praznik Francuske, Žan Luj Falkoni Žan-Luj Falkoni / Foto: Tanjug/Dragan Kujundžić

- Projekat izgradnje beogradskog metroa, u koji su francuske vlasti i preduzeća uključeni već više od 10 godina, postaje stvarnost i motor ekonomskih i trgovinskih odnosa između Francuske i Srbije - kaže ambasador Francuske u Beogradu, Žan-Luj Falkoni.

Francuski ambasador koji je početkom februara pratio srpsku delegaciju ministara u Parizu i Lionu, na sastancima o gradnji metroa u Beogradu, navodi u pisanom intervjuu za Tanjug da je projekat metroa je dobio lepo ubrzanje poslednjih meseci.

"Francusko preduzeće EGIS će definisati njegove specifičnosti. A grupa francuskih preduzeća oko Alstoma će isporučiti deo u vezi sa visokom tehnologijom - vagone, vozna sredstva, signalizaciju, bezbednost i drugo", naveo je Falkoni.

On ističe da će metro poboljšati živote miliona Beograđana, doprineti smanjenju zagađenja i gužvi u saobraćaju, obezbediti zaposlenje ljudima, poboljšati urbano planiranje u gradu i doprineti atraktivnosti Beograda u regionu, ali navodi da su u plani i drugi projekti.

Kako kaže, njegova uloga kao ambasadora, nezavisno od nedavnog političkog susreta predsednika Srbije i Francuske, jeste da promoviše sveukupne bilateralne odnose, da promoviše nove projekte i radi na širenju francuske poslovne zajednice u Srbiji, kao i na povećanju trgovinske razmene.

Takođe, cilj je da Francuska nudi kvalitetna radna mesta u Srbiji.

Goran Vesic, metro Foto: Beoinfo

U Srbiji danas ima više od 120 francuskih preduzeća koja zapošljavaju oko 12.000 ljudi, što je dobro, ali uvek može još bolje, napominje Falkoni. Delegacija Pokreta francuskih preduzeća (MEDEF) će u martu posetiti Srbiju, što će, dodaje, omogućiti da se još poveća učešće francuskih preduzeća u Srbiji.

Upitan šta možemo očekivati kada je reč o novim francuskim investicijama, Falkoni navodi:

"Vlade pomažu, ali talenti i veštine, pre svega, pripadaju preduzećima i ne bih da se obavezujem u njihovo ime, niti da prisvajam zasluge koje im pripadaju. Pored projekata čija je realizacija u toku, kao što je fabrika za preradu čvrstog otpada (Suez-Itoču u Vinči) ili modernizacija beogradskog aerodroma (Vansi), Francuska poseduje priznato znanje u oblasti saobraćaja, prerade otpada i voda, obnovljive energije, što su sve prioriteti koje je istakla nova vlada premijerke Ane Brnabić prošlog oktobra".

Falkoni ističe da sada treba promovisati nove projekte u tim oblastima, kako bi se podržala zelena agenda Srbije i reforme koje su u toku u oblasti životne sredine.

Ambasador dodaje da se realizuju posete radi upoznavanja sa situacijom, kao što je delegacija RATP-a, operatera kompletnog javnog prevoza u Parizu koji obuhvata metro, tramvaj, gradsku železnicu, autobuski prevoz i drugo, koja je ove nedelje bila u Beogradu, kako bi razmotrili mogućnosti saradnje sa Skupštinom Beograda u oblasti eksploatacije sistema gradskog prevoza.

U pitanju je nedavna inicijativa koja će otvoriti, nada se ambasador, nova poglavlja. To je samo jedan od brojnih primera, dodaje. Kaže i da je Francuska agencija za razvoj, koja je u septembru 2019. otvorila svoju regionalnu kancelariju u Beogradu, veoma angažovana u Srbiji.

Srbija , Francuska, zastava Foto: Shutterstock

Agencija nudi finansijske olakšice na projektnoj osnovi ili u formi zajmova za javne politike, kako bi podržala reforme vezane za životnu sredinu i infrastrukturne projekte u Srbiji, kompatibiline sa Pariskim sporazumom o borbi protiv klimatskih promena.

Ambasador kaže da bi trebalo da Agencija odobri 150 do 200 miliona evra samo za 2021. godinu, u sinergiji sa drugim međunarodnim kreditorima koji će, takođe, izdvojiti odgovarajuće iznose. Kada je reč o najavljenoj poseti francuskog predsednika Emanuela Makrona, na jesen, i o tome da li se tada može očekivati potpisivanje nekih značajnijih dogovora, Falkoni je rekao da bi ta poseta, ukoliko bude potvrđena, omogućila da se na najvišem nivou isprate obaveze preuzete pre dve godine i da se još više osnaže bilateralni odnosi dve zemlje.

Ovakvi susreti su uvek stimulativni za nove projekte, posebno na ekonomskom planu, dodaje Falkoni. Tokom prošle posete Makrona Srbiji 2019. godine, potpisana su 22 sporazuma o saradnji dve zemlje u različitim oblastima, a Falkoni kaže da je to bila prva poseta na tom nivou nakon 18 godina.

Ti sporazumi danas donose rezultate, ističe Falkoni. Memorandum o razumevanju o projektu za beogradski metro je od tada, kaže, doveo do veoma značajnog i konkretnog napretka, što i pokazuju poslednji događaji.

Podsećanja radi, predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je tokom posete Francuskoj da će se paralelno graditi obe linije beogradskog metroa i da će prva (Makiš - Mirijevo) biti gotova možda i pre kraja 2027. ili početkom 2028. godine, a druga (Mirijevo - Zemun) do 2030. godine.

Video: Mali: Krajem godine početak izgradnje prve linije metroa u Beogradu

(Telegraf Biznis/Tanjug)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>