• 16
 ≫ 

Mesec dana čekao povraćaj novca, 3 puta išao u radnju: Kad se onlajn kupovina u BG pretvori u haos

 ≫ 

Kupac ima pravo da vrati robu, ako nije zadovoljan. U onlajn kupovini, sve može da se zakomplikuje

  • 16
Onlajn kupovina je doživela bum ove godine

Foto: Shutterstock

Onlajn kupovina - nikad popularnija opcija, ne samo za one koji nisu raspoloženi za šetnje po prodavnicama i traganje za robom, već i zbog situacije u kojoj se nalazimo već skoro godinu dana. Od korona virusa profitirali su poštari i kuriri. Ali, šta se dešava ako poželite da vratite robu? Kada se sve sabere, taj jedan klik koji vas deli od robe može da se pretvori u komplikaciju kada odlučite da odustanete.

Po zakonu imate prava da učinite to u roku od 14 dana. Međutim, da u praksi sve može da zaškripi, pokazuje primer našeg reportera, koji je kupio skener u jednoj poznatoj prodavnici tehnike.

Međutim, skener nikako nije mogao da se pokrene, a kvar je bio specifičan, jer je hardverski verovatno sve bilo u redu, ali problem je bio nekompatibilnost drajvera i to sa potpuno novim računarom. Izgleda da je problem serijski, jer se na stranim forumima raspravlja o istom "eroru" koji nikako ne može da se reši.

Roba je, nažalost, morala biti vraćena. Ali, prodavci su prilikom primanja robe natrag u isto vreme pokrenuli i postupak odustajanja od kupovine i reklamacije.

Usledilo je čekanje.

Skener je naručen krajem decembra, a naš reporter se u radnji pojavio odmah posle praznika - 2. januara.

- Imate pravo da odustanete od kupovine u roku od 14 dana. Popunite ovde ime i prezime, broj računa, novac će leći za desetak dana. Pokrenuću i postupak reklamacije, ali to ne treba da te buni, to je zbog nas - kazao je.

Novac nije legao... Ali, mejlovi od servisa počeli su da pristižu.

- Poštovani, obaveštavamo Vas da je završena dijagnostika i Vaša reklamacija se prihvata. U skladu sa Zakonom, obaveštavamo Vas da će reklamacija biti rešena u skladu sa Vašim zahtevom - stiglo je 9. januara.

Odlično. Ali, ni narednih dana novac nije legao na račun.

Nevolja je bila i u tome što je skener stigao iz radnje u Kragujevcu, gde je odštampan i račun. U jednom trenutku naš reporter kontaktirao je i tu radnju i rečeno mu je da je sada sve na servisu i da će ga pozvati iz prodavnice gde je robu i vratio - a to je u Beogradu.

Novac je strpljivo čekao.

Konačno, 21. januara, stiže mejl sledeće sadržine.

- Reklamacija Vašeg uređaja je završena i uređaj možete preuzeti na istoj lokaciji na kojoj ste ga predali. Kako biste mogli da preuzmete uređaj sa reklamacije neophodno je da sa sobom ponesete dokument koji ste dobili prilikom predaje uređaja na reklamaciju.

Ali, nije bilo tako. Naš reporter odlazi u tržni centar, u prodvnicu gde je skener i ostavio, a prodavac ga gleda zbunjeno. Kaže, nije mu ništa stiglo. Zamolio je i da mu se na telefonu pokaže taj mejl, u kom piše da je sve gotovo.

- Oni su to završili, ali nama fizički još nije stigao uređaj, kad stigne, mi ćemo vas pozvati - kazao je.

Ništa se ne dešava. Novac ne leže na račun.

Šaljemo mejl 1. februara, ali sutradan samo stiže odgovor da popunimo opštu anketu o zadovoljstvu korisnika. Istog dana, međutim, pozivaju iz prodavnice, kažu, nekom greškom su im najpre poslali drugi uređaj. To je razumljivo, dešava se.

I dalje ostaje nejasno da li se roba vraća po zahtevu koji je popunjen još 2. januara ili se skener preuzima sa otklonjenom greškom (koja je, opet napominjemo, softverska). Dilemu je rešio prodavac koji je rekao: "Idite na kasu, da vam vrate novac".

Naravno, naš reporter je bio zadovoljan, iako se malo načekao. Međutim, novac još nije mogao da dobije.

Na kasi pogledaju račun i kažu: "Ovo je kucano u Kragujevcu... Ne možemo ovde da vam vratimo pare..."

- Procedura je sledeća, popunite ovaj papir i novac će vam biti isplaćen na račun - kazala je prodavačica.

Ali... Taj papir sa zahtevom za povrat novca popunjen je bio još 2. januara. Shvatajući da je sve suviše komplikovano, pristajemo na popunjavane i još malo čekanja.

Još malo... Sve do 17. februara, dakle 15 dana od poslednjeg odlaska u prodavnicu.

Novac je, konačno, legao na račun.

Najveći problem u celoj ovoj situaciji je što je roba stigla iz Kragujevca, a drugi veliki problem je što se nije odmah postupilo po zahtevu za vraćanje robe

Smisao vraćanja robe pri onlajn kupovini bi i trebalo da bude da je povraćaj novca bezuslovan, jer uređaj nije mogao da se pogleda na licu mesta...

Video: Tržni centri u Srbiji puni kao oko: Dugačak red ispred poznate modne radnje

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Srbija medju sljivama

    24. februar 2021 | 14:17

    Srbija zemlja dembelija....u kojoj zivi napredni carobnjak iz oza, koji kaze da smo naj napredniji i naj bolji u ue....a mi tri svetlosne godine od eu....ej jadni mi...15 vek kod nas...poslovnost 0...

  • Aca

    24. februar 2021 | 14:16

    Cekam vec 3 meseca povracaj novca od winwin-a uzas

  • Tanja

    24. februar 2021 | 13:31

    To su ti naše firme... Pa posle biraj domaće. Sa nekim većim stranim firmama ovakve stvari idu glatko.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>