• 1

Jedan od omiljenih brendova naših kupaca zatvara deo prodavnica i pretvara ih u skladišta

H&M je svake godine otvarao stotine novih fizičkih radnji

  • 1
Soping, ceger, kupovina, H&m

Foto: Shutterstock

Poučen iskustvima iz pandemije kada je kupovina putem interneta znatno skočila, švedski trgovac odećom Hennes & Mauritz (H&M) razmatra ideju da dobar deo svoje goleme mreže trgovina pretvori u logističke centre za podršku internet prodaju.

Kako piše Financial Times, rukovodstvo kompanije razmišlja šta da radi sa skoro 5.100 radnji širom sveta koje su tokom pandemije uglavnom bile neupotrebljive.

Na vrhuncu prvog talasa zaraze koronavirusom pre godinu dana, četiri petine H&M-ovih fizičkih prodavnica bilo je zatvoreno, a čak ni veliki porast online kupovine nije uspeo anulirati takav udar na poslovanje.

U finansijskoj godini do kraja novembra prodaja je pala za petinu, na 187 milijardi švedskih kruna (22,6 milijardi dolara).

Ali, mnogo gora vest za izvršnog direktora Helenu Helmerson, jednu od nekoliko čelnika kompanije koji ne dolazi iz osnivačke porodice Person, je pad dobiti za 88 posto, na 1,2 milijarde kruna. Time je prekinut trend oporavka profitabilnosti započet 2019, kada je okončano višegodišnje razdoblje pada.

Kupovina preko interneta

Foto: Shutterstock

Međutim, Helmersson smatra da će kompanija iz pandemije izaći snažnija.

- Mreža fizičkih trgovina koje imamo jedna je od naših prednosti. One mogu igrati drugačiju ulogu, u drugačijem formatu - kaže ona.

Dok su konkurenti naglasak stavili na jačanje internet prodaje, H&M je svake godine otvarao stotine novih fizičkih radnji. Tako je u 10-godišnjem mandatu prethodnog izvršnog direktora Karl-Johana Persona – sada predsednika kompanije – broj trgovina skočio za 150 posto.

H&M je prošle godine ostvario najmanji rast broja radnji u više decenija. Naime, otvorio je 200, uglavnom na rastućim tržištima, a zatvorio 175 prodavnica, većinom na razvijenim tržištima Evrope i Sjeverne Amerike.

Podsetimo, ovo nije prvi put da modni gigant najavljuje svoju strategiju, a njome će se, prema najavama, voditi i španska Zara.  

Video: Ko je Džef Bezos, a ko njegov naslednik?

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nikola

    Pa teško da će izlog u delta sitiju pretvoriti u skladište

    2
    0

    Podelite komentar

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke