Treća linija metroa povezuje Novi Beograd i Banjicu za pola sata: Vesić otkrio kako izgleda trasa
Linija će imati 21 stanicu: kreće iz Surčinske ulice, a završava na Paunovom bregu
Zamenik gradonačelnika Beograda, Goran Vesić, predsedavao je danas Radnoj grupi za izgradnju beogradskog metroa, koja je razmatrala rešenja i konceptualni dizajn treće linije metroa.
Sastanku su prisustvovali glavni gradski urbanista Marko Stojčić, pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević i direktor JKP "Beogradski metro i voz", Stanko Kantar.
Vesić je podsetio da se znaju trase prve dve linije metroa, a da se uporedo radi na rešenjima i konceptualnom dizajnu treće linije.
- Treća linija beogradskog metroa treba da poveže Novi Beograd i Banjicu. Linija će imati 21 stanicu: Surčinska ulica, Blok 61, Gandijeva, IMT, Blok 42, Arena, Ušće, Pristanište, Trg republike, Narodna skupština, Manjež, Višegradska, Prokop, Autokomanda, Vitanovačka, TC "Stadion", naselja Braća Jerković i Stepa Stepanović,
Trošarina, Banjica i trolejbuska okretnica na Paunovom bregu - naveo je Vesić.
Istakao je da je predviđeno vreme vožnje od prve do poslednje stanice treće linije 34 minuta.
- Treća linija će imati ukrštanje sa prvom linijom na Trgu republike, a sa drugom linijom kod parka Manjež. Sa trećom linijom ćemo u potpunosti zaokružiti sistem beogradskog metroa, a Beograd će konačno dobiti uređen javni prevoz po uzoru na svetske metropole - ukazao je Vesić.
Dodao je da je razmatrana mogućnost povezivanja druge i treće linije metroa u Zemunu.
- Ta deonica bi uključila samo nekoliko kilometara i taj predlog je dat na razmatranje projektantu u ovom poslu, kompaniji "Ežis". Prema tom predlogu, treća linija bi ustvari počinjala tamo gde se završava druga linija. Takvu situaciju imamo u Mirijevu, gde se završavaju prva i druga linija. To rešenje bi dodatno olakšalo funkcionisanje stanovništva - kaže zamenik gradonačelnika Beograda.
- Takođe smo uputili dopis Ministarstvu kulture da se stanica na Savkom trgu iskoristi i za izložbeni prostor Muzeja istorije Srbije, koji će biti smešten u bivšu zgradu železničke stanice - napomenuo je Vesić.
Kaže da je ideja da cela stanica bude dizajnirana u skladu sa ambijentom gde se nalazi. U maju će, dodaje, biti raspisan konkurs za idejno arhitektonsko rešenje prvih 17 stanica beogradskog metroa.
- Pozvaćemo naše arhitekte s ciljem da svaka stanica bude drugačije dizajnirana, da oslikava taj deo grada ili neki detalj iz istorije Srbije i Beograda - ukazao je Vesić, i podsetio da prva linija kreće da se radi u novembru ove godine, a da se njen završetak očekuje do 2028. godine.
- Druga linija će početi da se radi 2023. godine i biće završena do 2030. godine. U periodu između 2027. i 2030. godine očekujemo početak izgradnje i treće linije beogradskog metroa - najavio je zamenik gradonačelnika.
Video: Jedan od ovih 6 vozova će tutnjiti beogradskim podzemljem: Građani donose poslednju odluku
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Marko
Naludje je sto nijedna linija ne ide do aerodroma.
Podelite komentar
Deda
Pa ova linija bi trebala da bude prva da rastereti saobracaj.
Podelite komentar
Goran
A Labudovo brdo, Vidikovac, Cerak, Skojevsko, Filmski grad, Kosutnjak... nista?
Podelite komentar