• 17
 ≫ 

Treća linija metroa povezuje Novi Beograd i Banjicu za pola sata: Vesić otkrio kako izgleda trasa

 ≫ 

Linija će imati 21 stanicu: kreće iz Surčinske ulice, a završava na Paunovom bregu

  • 17
vesić metro Treća linija metroa / Foto: Beoinfo

Zamenik gradonačelnika Beograda, Goran Vesić, predsedavao je danas Radnoj grupi za izgradnju beogradskog metroa, koja je razmatrala rešenja i konceptualni dizajn treće linije metroa.

Sastanku su prisustvovali glavni gradski urbanista Marko Stojčić, pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević i direktor JKP "Beogradski metro i voz", Stanko Kantar.

Vesić je podsetio da se znaju trase prve dve linije metroa, a da se uporedo radi na rešenjima i konceptualnom dizajnu treće linije.

- Treća linija beogradskog metroa treba da poveže Novi Beograd i Banjicu. Linija će imati 21 stanicu: Surčinska ulica, Blok 61, Gandijeva, IMT, Blok 42, Arena, Ušće, Pristanište, Trg republike, Narodna skupština, Manjež, Višegradska, Prokop, Autokomanda, Vitanovačka, TC "Stadion", naselja Braća Jerković i Stepa Stepanović,

Trošarina, Banjica i trolejbuska okretnica na Paunovom bregu - naveo je Vesić.

Istakao je da je predviđeno vreme vožnje od prve do poslednje stanice treće linije 34 minuta.

- Treća linija će imati ukrštanje sa prvom linijom na Trgu republike, a sa drugom linijom kod parka Manjež. Sa trećom linijom ćemo u potpunosti zaokružiti sistem beogradskog metroa, a Beograd će konačno dobiti uređen javni prevoz po uzoru na svetske metropole - ukazao je Vesić.

Dodao je da je razmatrana mogućnost povezivanja druge i treće linije metroa u Zemunu.

- Ta deonica bi uključila samo nekoliko kilometara i taj predlog je dat na razmatranje projektantu u ovom poslu, kompaniji "Ežis". Prema tom predlogu, treća linija bi ustvari počinjala tamo gde se završava druga linija. Takvu situaciju imamo u Mirijevu, gde se završavaju prva i druga linija. To rešenje bi dodatno olakšalo funkcionisanje stanovništva - kaže zamenik gradonačelnika Beograda.

- Takođe smo uputili dopis Ministarstvu kulture da se stanica na Savkom trgu iskoristi i za izložbeni prostor Muzeja istorije Srbije, koji će biti smešten u bivšu zgradu železničke stanice - napomenuo je Vesić.

Kaže da je ideja da cela stanica bude dizajnirana u skladu sa ambijentom gde se nalazi. U maju će, dodaje, biti raspisan konkurs za idejno arhitektonsko rešenje prvih 17 stanica beogradskog metroa.

Sastanak Radne grupe za izgradnju beogradskog metroa Foto: Beoinfo

- Pozvaćemo naše arhitekte s ciljem da svaka stanica bude drugačije dizajnirana, da oslikava taj deo grada ili neki detalj iz istorije Srbije i Beograda - ukazao je Vesić, i podsetio da prva linija kreće da se radi u novembru ove godine, a da se njen završetak očekuje do 2028. godine.

- Druga linija će početi da se radi 2023. godine i biće završena do 2030. godine. U periodu između 2027. i 2030. godine očekujemo početak izgradnje i treće linije beogradskog metroa - najavio je zamenik gradonačelnika.

Video: Jedan od ovih 6 vozova će tutnjiti beogradskim podzemljem: Građani donose poslednju odluku

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Marko

    25. februar 2021 | 12:26

    Naludje je sto nijedna linija ne ide do aerodroma.

  • Deda

    25. februar 2021 | 13:42

    Pa ova linija bi trebala da bude prva da rastereti saobracaj.

  • Goran

    25. februar 2021 | 12:09

    A Labudovo brdo, Vidikovac, Cerak, Skojevsko, Filmski grad, Kosutnjak... nista?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>