• 1

Da li će službena putovanja prestati da postoje? Analize zapravo kažu da će biti slamka spasa

Poslovna putovanja nisu mrtva, ali se ta industrija menja zauvek

  • 1
putovanja

foto: Pixabay

Dosadne sale za sastanke polako će zameniti plaže, tako bar ukazuju mnogi. Prilično je teško, godinu dana u pandemiji pomisliti kako će izgledati budućnost putovanja. Ali za ljude u American ekspresu budućnost korporativnih putovanja izgleda... nekako zabavno?

Biće manje transatlantskih letova za rutinske sastanke, ali više vežbi za izgradnju i jačanje tima u sunčanim klimama. Plus, možda, biće još "poteškoća" zbog rada na plaži koje sponzoriše kompanija.

To je scenario koji je predstavio Evan Konwiser, izvršni potpredsednik filijale za razvoj proizvoda i strategije u Amerikan ekspresu.

Restorani i maloprodaja, koji su takođe ugroženi, pronalaze načine da nastave da posluju. Izgleda da će i rekreativna putovanja imati koristi od zaostale potražnje i labavijih graničnih ograničenja. Ali sada kada su radnici širom sveta pokazali da mogu da obavljaju poslove putem video zapisa, let za jutarnji sastanak u Londonu upravo je postao mnogo teža opcija za prodaju.

- Postalo je vrlo moderno pričati o poslovnim putovanjima kao nečemu što ne bi trebalo ni vraćati. Ima tu neke istine kojoj bi trebalo da se prilagodimo. Ali poslovna putovanja postoje iz zaista važnih razloga - pomažu preduzećima da uspešno posluju  - navodi ovaj direktor.

Ono što on predviđa je revizija poslovnog putovanja koje daje prioritet iskustvenim sastancima, mogućnostima ličnog povezivanja raštrkanih udaljenih radnika i putovanja koja više liče na pogodnosti nego na obaveze. I kaže da bi to moglo da postane realnost.

- Posle globalne finansijske krize 2008. godine, izvršni direktori, finansijski direktori i službenici za nabavke povukli su se, ali svi su se postepeno vraćali kad su shvatili da je poslovno putovanje ulaganje u njihove zaposlene, njihovu kulturu i njihovu konkurentnost - kaže Konwiser.

Obično njegova filijala koja upravlja putovanjima za mnoštvo velikih korporacija širom sveta, pomaže preduzećima da rezervišu 5 miliona noćenja u hotelskim sobama godišnje. Mnogi od njih su rezervisani u vezi sa događajima i sastancima, od kojih American ekspres organizuje 100.000 godišnje.

U Severnoj Americi, poslovna putovanja su opala za 79% od aprila do decembra 2020. Nedavno američko istraživanje pokazalo je da samo 26% malih preduzeća namerava da se bavi bilo kojom vrstom putovanja u narednih šest meseci. A s obzirom na to da kompanije poput Amazona uštede milijardu dolara putnih troškova tokom pandemije, ima smisla da nastave sa globalnim poslovanjem preko Zoom-a.

Konwiser kaže da veruje da će putovanja postati ključni stub korporativne kulture. Kompanije se mogu takmičiti u privlačenju vrhunskih talenata, koji će želeti fleksibilnost u izboru vremena putovanja do kancelarije ili poslovnog puta.

Čovek aktovka biznismen put

Foto: Shutterstock

- Ljudi će donositi odluke o tome gde će raditi na osnovu toga koliko često treba da idete u kancelariju i onoga što oni vide kao svoju slobodu kretanja - kaže on.

Dakle, iako je Konwiser naginje ka oživljavanju poslovnih putovanja, kaže da će se to dogoditi na načine koji podrazumevaju ogromne, verovatno nepovratne promene za industriju.

Putovanje kao nagrada?

 

Dani prelaska bare na sastanak su gotovo prošli. Kao i dani svakodnevnog putovanja u zajednički kancelarijski prostor. Za Konwisera to nije loše, ali nije ni nešto što je "gotova stvar".

„Ljudi žele da se odmore od kuće“, kaže on. Ali jedno veće putovanje mesečno, za razliku od nekoliko kraćih, bilo bi dobra vest za aviokompanije, a kompanije, poput AmEk, najveću proviziju ostvaruju od avionskih karata. Međutim, za menadžere korporativnih putovanja to je poziv da istovremeno uštede novac i zabave se.

- Ako se svake godine odričete milion američkih dolara korporativnih troškova, trebalo bi da investirate visok procenat - 50% do 70% - u svoje zaposlene putem putovanja - kaže Konwiser.

Nazvati putovanje nagradom u trenutnoj klimi nije nešto što svi žele da čuju.  Korporativna timska putovanja mogla bi na značajan način da promene  percepciju o poslovnim putovanjima.

Ako je korporativna kultura jedan od razloga za reinvestiranje u poslovna putovanja, kulturna razmena je drugi. Za novootkrivene digitalne nomade koji su poslednju godinu proveli "zumirajući" iz Meksika ili Belizea, promena pejzaža pokazala se inspirativnom i oslobađajućom.

- Trenutno kompanije dozvoljavaju remote work. Ali neke kompanije mogu uskoro i to sponzorisati - kaže Konwiser.

- To bi moglo da bude zamena za sjajnu kancelariju sa puno pogodnosti - dodaje Konwiser.

 

Video: Seničić: Sredinom aprila možemo očekivati da granice budu otvorene

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>