Teku li kroz Nemačku "med i mleko" ovih dana? Poslovno raspoloženje u padu, posebno u ovim granama
Sektori koji bi moglo uspešnije da nose s krizom jesu veleprodaja, proizvodnja i građevina, dok su firme koje posluju u oblasti turizma, hotelijerstva i ugostiteljstva - prilično pesimistične
Dok ovih dana Nemačku "trese" afera vezana za maske, dešavaju se i manje optimistične stvari u samom biznisu. Naime, skoro 20% kompanija u zemlji smatra da pandemijska kriza predstavlja pretnju njihovom opstanku.
To je pokazalo najnovije istraživanje IFO instituta o poslovnoj klimi. U novembru je raspoloženje bilo bolje, a onda je počelo da se kvari. Udeo firmi koje osećaju da su egzistencijalno ugrožene porastao je na 18,7 odsto prošlog meseca, što je primetan rast u odnosu na novembarskih 17,6 procenata.
Ipak, situacija je po tom pitanju svakako bila najgora u maju 2020. Tada su firme osećale strah od propadanja posla u 21,8% slučajeva, navodi se dalje u IFO saopštenju.
- Među glavnim privrednim sektorima, maloprodaja prednjači po evaluaciji rizika u februaru, gde je 34,5 posto kompanija izrazilo bojazan da možda neće preživeti, a slede pružaoci usluga sa 26,3 posto - kaže Klaus Vohlrabe, šef u anketnom sektoru instituta iz Minhena.
Sektori koji bi moglo uspešnije da nose s krizom jesu veleprodaja, proizvodnja i građevina. S druge strane, bojazan je posebno izražena u turizmu, sa udelom od 83,7 odsto kompanija koje strahuju zbog neizvesne budućnosti. Sledi hotelijerstvo sa 82,3 odsto, a potom ugostiteljstvo sa 72,3%.
Firme koje se bave oglašavanjem i istraživanjem tržišta, kao i nekretninama - konkretno iznajmljivanjem prostora, takođe nisu naročito optimistične. U odnosu na njih, manje strahuju mašinska industrija (5,6%), elektroindustrija (4,4%), hemijska (3,9%) i automobilska industrija (2,3%).
Video: Mali: Ako firme žele pomoć imaju jedan uslov, da ne otpuste 10 odsto radnika
(Telegraf Biznis)
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.