Kupujete u njima svaki dan, a znate li koji je najbolji? Top 6 najvećih trgovinskih lanaca u Evropi
Supermarketi širom sveta ostali su otvoreni tokom najstrožijih pandemijskih mera. Njihov rad je važan jer su i dalje glavno odredište za kupovinu namirnica u Evropi.
U supermarketima se proda 41 posto svih namirnica. Slede ih hipermarketi i diskonti sa po 23 odsdto učešća.
Evo kako izgleda pregled najvećih trgovinskih lanaca:
Schwarz Grupa (Lidl i Kaufland), Nemačka
Preduzetnik Josef Schwarz se 1930. godine pridružio se kompaniji Lidl & Co. Südfrüchtenhandlung kao partner, i ona je preimenovana u Lidl & Schwarz KG, te izgrađena u trgovinu prehrambenih proizvoda za regiju Heilbronn-Franken.
Godine 1977, Schwarz grupa je počela da se fokusira na maloprodajne markete, supermarkete i veletržnice. Dieter Schwarz (sin) nije hteo da koristi ime Scwarz-Markt već ime očevog nekadašnjeg biznis partnera A. Lidlaa ali mu je to bilo onemogućeno zbog pravnih razloga. Kada je otkrio članak o slikaru i penzionisanom učitelju Ludwigu Lidlu, od njega je otkupio prava na ime za 1.000 nemačkih maraka.
Schwarz Grupa je danas multinacionalna grupa u porodičnom vlasništvu koja upravlja lancem supermarketa i hipermarketa pod natpisima: Kaufland, Handelshof i Kaufmarkt, te diskontnim trgovinama pod brendom Lidl.
Carrefour, Francuska
Carrefour je jedan od najstarijih i najuglednijih maloprodajnih brendova u Evropi. Carrefour grupa otvorila je svoj prvi hipermarket 1963. godine, kao jedna od prvih maloprodaja u Evropi koja je uvela ovaj koncept. Tokom godina lanac supermarketa se međunarodno širio i prisutan je u Evropi, Bliskom Istoku, Južnoj Americi, Africi i Aziji. Uspeo je da uđe i na najperspektivnija tržišta poput Kine, Brazila i Indije.
Aldi, Nemačka
Globalno carstvo Aldija ostvaruje godišnji prihod veći od 80 milijardi dolara. Ukupni prihodi Aldi Grupe u Nemačkoj iznosili su skoro 29,5 milijardi evra 2019. godine, što pokazuje stalan rast tokom poslednjih godina. Takođe je u Velikoj Britaniji u 2018. godini ostvario bruto prihod od 11,75 milijardi evra.
Osnivači, braća Karl i Theo Albrecht podelili su kompaniju 1960. godine zbog spora oko toga treba li prodavati cigarete. Karl je verovao da bi to privuklo kradljivce, dok je Theo mislio drugačije. U tom trenutku su posedovali 300 trgovina s prihodom od 90 miliona nemačkih maraka. Godine 1962. uveli su ime Aldi, skraćeno od Albrecht-Diskont. Aldi Nord (Sever) i Aldi Sud (Jug) su finansijski i legalno odvojeni od 1966. godine.
Sedište Aldi Norda je u Essenu, dok je sedište Aldi Suda u Muelheimu. Granica između teritorija Aldija je u Nemačkoj poznata kao Aldi-ekvator, dok su u svetu takođe podeljeni, uglavnom po državama.
Tesco, Velika Britanija
Tesco ima trgovine u sedam zemalja širom Azije i Evrope i lider je na tržištu prehrambenih proizvoda u svojoj zemlji.
U finansijskoj godini 2018/2019, Tescov godišnji prihod iznosio je gotovo 52 milijarde funti u Velikoj Britaniji i Republici Irskoj – rast od približno sedam milijardi funti u odnosu na prethodnu fiskalnu godinu.
Osim supermarketa i prodavnica, Tesco upravlja i Tesco Bankom koja ima više od pet miliona klijenata.
EDEKA, Nemačka
Edeka je jedna od najvećih nemačkih supermarket-korporacija koja je u 2017. u Nemačkoj imala tržišni udeo od 20,3 odsto
Grupa također poseduje diskontnu marku supermarketa Netto. Prihod Edeke kontinuirano je rastao tokom poslednje decenije, dostigavši 55,7 milijardi evra u 2019. godini.
Lanac je takođe jedan od regionalnih lidera kada je u pitanju nivo zadovoljstva kupaca. Edeka upravlja lancem od više od 13.000 supermarketa koji pružaju posao za 381.000 zaposlenih.
REWE Group, Nemačka
REWE Grupa je drugi po veličini lanac supermarketa u Nemačkoj iza EDEKA-e.
Takođe posluje u 10 drugih evropskih zemalja. Osnovana 1927. godine, REWE je zadruga u vlasništvu oko 3.000 svojih nezavisnih maloprodajnih članova.
Prodajna linija uključuje REWE, REWE CENTAR, REWE CITY, supermarkete Toom i BILLA, diskont PENNY, trgovine Toom DIY i B1 Discount DIY trgovine, kao i ProMarkt potrošačke elektronske trgovine.
Auchan, Francuska
Francuska multinacionalna grupa vodi jedan od najvećih trgovinskih lanaca na svetu, sa prisustvom u Francuskoj, Italiji, Španiji, Portugalu, Luksemburgu, Poljskoj, Rumuniji, Mađarskoj, Kini, Tajvanu, Rusiji i Ukrajini.
Kompanija je pokrenula plan uštede troškova kroz takozvani renesansni plan oživljavanja, pomoću kojeg je povećala zaradu u 2020. godini uprkos pandemiji COVID-a 19.
Dobit kompanije je u 2020. godini iznosila 1,6 milijardi evra, što je porast od 27 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Video: Znate li šta zapravo znače datumi na namirnicama?
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Olimdar
Sve sam lepo razumeo samo nisam jedno šta mi imamo sa tim prodavnicama kada su nam nedostupne. Kada bi u Nemačkoj Austriji Francuskoj objavili gde najviše se pazari u srpskim pridavnicama verivatno bi ih zanimalo isto kao mene gde oni pazare. Daj objavite nešto što nama dostupno pa će nas možda i zanimati ovo je mlaćenje prazne slame.
Podelite komentar
Tempo
Sunce je najbolje.
Podelite komentar
Gagi
Kupuj domaće!
Podelite komentar