• 4

Kakva budućnost čeka bankare? Sve je manje poslovnica, klijenti se oslanjaju na tehnologiju

Posebno je rasla potreba za savetovanjem sredinom 2020, kada većina nije znala kako da se nosi s krizom. Ipak, čak i pozicija savetnika u banci može biti upitna, s rastom algoritama za procenu nekih stanja i rizika

  • 4
banka, bankar Foto: Freepik.com

Iako prisustvo bankara, i to na radnom mestu (ne od kuće), nikada neće biti potisnuto, u tom svetu se, ipak, dešavaju značajne promene. Koliko one idu "na ruku" samim bankarima?

Svedoci smo raznih promena u IT svetu, maloprodaji, raznim centrima i uslužnim objektima, gde mašine zamenjuju ljude. Umesto recepcionera, u nekim hotelima vas dočekuju roboti, a takođe su zamenili i brojne čistačice u bolnicama, posebno u vreme pandemije.

Činjenica je da je i bankarskih filijala sve manje, a taj trend smanjenja zaposlenih u njima datira od 2019. i to ne samo kod nas, već širom sveta. Korona kriza je dodatno uticala na razvoj trenda.

Roboti se nisu "uvukli" samo među bankare, već i brokere, pa ih tako ima i na čuvenom Volstritu. Ali, smanjenje broja poslovnica nije samo posledica uvođenja robota, već tehnologije i digitalizacije generalno.

Onlajn rešavanje brojnih problema, pitanja i nedoumica klijenata, automatski se odražava na smanjenu potrebu za odlaženjem u poslovnicu. To znači da je u nekim bankama broj zaposlenih već prepolovljen.

Osim toga, banke su tokom pandemije uvidele da ne moraju imati tako visoke troškove vezane za sama radna mesta - cenu zakupa, račune, održavanje prostora. S druge strane, rad od kuće često je išao na uštrb bankarima, koji su komunicirali s klijentima putem mreže i do kasnih večernjih sati.

Posebno je rasla potreba za savetovanjem sredinom 2020, kada većina nije znala kako da se nosi s krizom. Mnogi su ostali bez posla, brzo potrošili ušteđevinu, borili se s ratama kredita. Ipak, čak i pozicija savetnika u banci može biti upitna, s rastom algoritama za procenu nekih stanja i rizika.

banka, bankar Foto: Freepik.com

To znači da bi tehnologija mogla da "izračuna", na osnovu podataka pojedinca, šta mu se najviše isplati i kako da postupi u datoj situaciji. Ipak, kontakt uživo svakako neće biti izbrisan, ali minimiziran.

Podsećamo, giganti poput JP Morgan čejsa, Siti banke, mnogih osiguravajućih kuća, globalno uvode virtuelne asistente kako bi pratili greške i odgovarali na upite klijenata.

Korporativni klijent Banke Amerike izvršio je uplatu od 1,6 milijardi dolara putem mobilnog telefona. Robot kompanije "AllianceBernstein Holding", Ebi, može da prikupi 4 miliona tačaka podataka dnevno i izvrši trgovanje obveznicama direktno sa botovima druge strane.

Procena je da bi američke banke mogle da smanje čak 200.000 radnih mesta u sledećih 10 godina. Zašto se roboti dobro uklapaju u polje finansija? Upravo zbog preciznosti, analitičnosti, programiranosti. Istovremeno, u tom domentu dolazi do porasta IT stručnjaka, i oni bi mogli biti ljuta konkurencija bankarima.

Video: Kako da budete produktivnji na poslu: Robot Buddy zna sve odgovore

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Kranp

    21. mart 2021 | 09:42

    Motike u šake, a ne po neki direktori banaka imaju po 300.ooo platu, za šta, šta radi tamo toliko!?

  • nikolas

    21. mart 2021 | 09:34

    RADNICIMA DOLAZI KRAJ I BICE MILIONI BEZ POSLA U JADU I BEDI !!! NAROD CE POBITI A ROBOTI CE RADITI ZA ELITU!! VREME STRASNOG SUDA I PROPASTI DOLAZI !!!

  • Zisko

    21. mart 2021 | 16:50

    U bliskoj buducnosti novac u ruke bice proslost, zivi bili i docekali !!

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>