Odabrana kompanija koja će narednih 13 godina naplaćivati karte Beograđanima: Ostaje li Bus plus?
Odabrana je kompanija koja će narednih 13. godina vršiti posao naplate karata u Beogradu, potvrđeno je za Telegraf Biznis u Gradskom sekretarijatu za javni prevoz.
Zakonski rok od 30 dana od otvaranja ponuda upravo je istekao, a ime novog partnera biće saopšteno javnosti za 10 dana, kada istekne i rok za podnošenje žalbi.
Kako saznajemo, taj posao će obavljati kompanija Kentkart Southeast Europe, koja je inače vlasnik preduzeća Apex Solution Technology, koji je ranije upravljao sistemom BusPlus.
Ukoliko ne bude žalbe druge strane, kompanija će, pretpostavlja se, umesto BusPlusa uvesti sistem drugačijeg naziva, ali sa izmenama koje nosi novi ugovor.
Grupa je na tenderu nastupila ispred komapnija Kentkart Southeast Europe Beograd, Kentkart Ege Elektronik Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi i Kent Kart Anadolu Elektronik Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi iz Istanbula u Turskoj.
Ugovor je vredan 10,56 miliona dinara sa PDV-om.
Novom partneru biće poverena eksploatacija i održavanje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u Beogradu.
Predmet ugovora će obuhvatiti i održavanje hardvera (opreme) i softvera, kao i usluge vezane za funkcionisanje sistema – kontrola putnika, organizovanje prodajne mreže: prodaje karata i dopuna, izdavanje kartica i prateće usluge, kao i unapređenje postojećeg sistema, odnosno implementacija i unapređenje novog sistema.
Ponudu je dostavio i konzorcijum kompanija Bus Logic Požarevac i Penta iz Pule u Hrvatskoj, a ona je bila vredna 10,68 miliona.
Naveo je da je, osim manje provizije, predviđen i limit na zaradu privatnog partnera i dodao da, ukoliko prihodi od prodaje karata pređu 900 miliona dinara mesečno, privatni partner neće moći da dobije više od 3% provizije.
Šta mora novi partner da ispuni?
Kako je rečeno, od novog partnera očekuje se i veći obim usluge - veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), veći broj kontrolora (300 kontrolora u odnosu na 200), veći broj prodajnih mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na 800), kao i duže radno vreme mesta za izdavanje personalizovanih kartica.
Takođe, očekuje se unapređenje funkcionalnosti sistema i opreme - mogućnost plaćanja mobilnim telefonom putem aplikacije kojom će biti moguće i informisanje putnika u realnom vremenu o zastojima, promenama, izmenama reda vožnje, kao i slanje obaveštenja vezanih za isticanje, dopunu ili validaciju perso ili neperso kartice.
U novom ugovoru predviđeno je i da u slučaju potrebe za većim brojem kontrolora, Grad može samostalno da ih angažuje čime se, kako je rečeno, postiže daleko veća fleksibilnost i optimizacija celog sistema.
Osim toga, predviđeno je da privatni partner učestvuje u dodatnim troškovima u slučaju angažovanja dodatnih kontrolora u istom procentu kao što je i procenat naknade od prihoda od prodaje karata, za razliku od pre kada nije postojala mogućnost dodatnog angažovanja kontrolora.
U septembru ove godine istekao je desetogodišnji ugovor koji je Grad Beograd imao sa firmom "Apeks solušn" koja je napravila Busplus sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u prestonici, ali je zbog epidemije korona virusa ugovor produžen do završetka procesa izbora novog partnera u skladu sa zakonom.
Video: Dozeri za dezinfekciju u svim vozilima gradskog prevoza u Beogradu
(V.B.)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
T
To pokazuje da smo nesposobni da se organizujemo. Dajemo pare strancima. Lepo.
Podelite komentar
Rade
Jel se Čika Vesić ugradio neki dinar?🤑
Podelite komentar
hm
po movome mi smo glup narod u gsp znaci nema niko da vrsi naplatu karata majko bozija sta nam rade a mi ko ovce cutimo
Podelite komentar